Beantwoord

Bewijzen met snelheidstest in geval van snelheidsprobleem


Reputatie 3
Hallo Tmobile,
Ik heb vorige maand al eens gebeld en aangegeven dat er hier 15mb binnen komt en 8mb up is. De max snelheid op mijn adres ligt rond de 80 down en 25 up.
Toen is mijn incident gesloten zonder mij te contacteren. Reden, er was een storing. Onzin natuurlijk want het probleem blijft.

Ik heb een abbo van 20mb.
Ik mis dus wel enige snelheid. De wifi is erg traag. Een nu.nl laden duurt soms wel een seconde of 6 (lees soms als dagelijks meermaals).

De tv hapert met enjge regelmaat.

Ik heb de bekabeling reeds vervangen, modem meermaals reset gegeven.

Na weer 20 min in de wacht bij de KS kunnen ze alleen mijn wan snelheid uitlezen. Die kan ik zelf ook zien. De daadwerkelijke snelheid die binnen komt is voor jullie front mensen niet te zien.

Er is echter hoop! De backoffice kan dat wel volgens de medewerkster.

Dan komt nu de bottelneck, voordat een BO ook maar iets doet zal ik een bewijs moeten leveren. In de vorm van een screenshot van de snelheid......

De medewerkster zou me gaan mailen zodat ik daar een reactie op kon geven. Ik ben maar even vriendelijk gebleven omdat zij er ook niets aan kan doen. Ik wa ht nu overigens ongeveer 1 uur op dat mailtje.

Ik was echter stomverbaasd!!!!
Ik sta 20 min in de wacht, vorige maand ook, omdat ik een probleem is....
De backoffice heeft de mogelijkheid mij te helpen.

De backoffice gaat echter.niets doen totdat ik bewijs een probleem te hebben?

Uuh, dit vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Ik betaal ook voor service toch.
Waarom wordt ik nu weer niet gewoon geholpen?

@tmobile, ik ben niet te beroerd om een speedtest te mailen maar dit is toch werkelijk niet een normale gang van zaken lijkt me? Wordt er bij voorbaat al vanuit gegaan dat een BETALENDE klant niet de waarheid verteld?

En waarom kan een FO medewerker uberhauptde werkelijke snelheid niet meten.


Waarom mag ik die mensen niet spreken in hun ivoren toren?

Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Sander 27 July 2017, 09:41

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 3
Dag Sander, de meting is gelukt en komt nu ineens hoger uit dan eerder op de avond
19 down. 20 up. Maar goed 19 is nog altijd GEEN 20 down.
Ik wil niet pietleuterig zijn echter als hier 80 mogelijk is verwacht ik gewoon de max.
Dat lijkt nu dus op order. Vraag me niet hoe. Jullie iets gedaan?

De tv hapert nog altijd als een tierelier.
Ook heeft mijn modem nog altijd GEEN mobile skin.

Wat is de volgende stap die T mobile gaat nemen?
Dag Sander, de meting is gelukt en komt nu ineens hoger uit dan eerder op de avond
19 down. 20 up. Maar goed 19 is nog altijd GEEN 20 down.
Ik wil niet pietleuterig zijn echter als hier 80 mogelijk is verwacht ik gewoon de max.
Dat lijkt nu dus op order. Vraag me niet hoe. Jullie iets gedaan?


Als je 20 Mb afneemt, krijg je door technische redenen meestal iets minder.
Onder andere de zogenaamde overhead van het TCP protocol zorgt er voor dat je +/- 19 Mb overhoudt.

T-Mobile levert je dus feitelijk gewoon netjes 20 Mb.
Reputatie 7
Hey dikkedikkie,

Linksom of rechtsom, we gaan voor haarscherp beeld, zonder haperingen. Dat staat voor nu even voorop. Ik ben benieuwd welk effect de met jou besproken acties gaan hebben.

We houden contact! 😉
Reputatie 7
Je gaf aan dat je ook problemen had bij cs4all kpn en telfort.
hoe is dat afgelopen ?
Reputatie 3
Je gaf aan dat je ook problemen had bij cs4all kpn en telfort.
hoe is dat afgelopen ?


dat is beide met een opzegging van mijn kant afgelopen.
Na tmobile ga ik de kabel maar eens proberen of 4g
Reputatie 3
Hey dikkedikkie,

Linksom of rechtsom, we gaan voor haarscherp beeld, zonder haperingen. Dat staat voor nu even voorop. Ik ben benieuwd welk effect de met jou besproken acties gaan hebben.

We houden contact! ;)


Sander, ondanks je goede bedoelingen heeft het nieuwe tv kaste mijn probleem niet opgelost.

De zapsnelheid is nog altijd ruk, daar ben je het iig mee eens.
Kijk even naar de plaatjes die ik je heb gestuurd.

Ik wil (zoals ik in mijn privé antwoord naar jouw al aangaf) graag van Dit goedje af. Bel je me nog even van de week? Dit gaat zo echt niet langer.
Reputatie 3
.....
Reputatie 7
@dikkedikkie Ik begrijp best wel dat het frustrerend is. Eigenlijk is het een probleem in het KPN domein (je heb dit immers ook bij de andere ISP's gehad) Is je internet snelheid ook stabiel geworden inmiddels ? ook kon ik niet terugvinden of je de settopbox rechtstreeks heb aangesloten met een kabel of middels een Homeplug. Indien je toch overstapt naar een andere provider, kies dan een die geen gebruik maakt van DSL. anders zit je nog steeds op de zelfde KPN apparatuur aangesloten.
Reputatie 7
Voor nu lijken de ondernomen acties nog niet het gewenste effect te hebben. Ook al lijkt de lijn van buiten er prima uit te zien en wij alles in het 'klantdomein' hebben uitgesloten, blijft het TV beeld blokken. Ik heb contact gehad met dikkedikkie over andere opties, met of zonder TV.
Reputatie 3
We zijn inmiddels tot een passende oplossing gekomen.
Hier kan een slotje op.
Reputatie 7
Hoi dikkedikkie,

Je hebt een nieuwe titel onder je naam! Mooi! :)

Fijn dat we er uit konden komen. We sluiten over het algemeen geen topics. Eigenlijk alleen als iets dubbel is. Een topic zoals deze laten we open. Mocht er nog iemand een zelfde soort situatie hebben, dan kan dit topic wellicht nog gebruikt worden. 🙂

Reageer