Beantwoord

Bewijzen met snelheidstest in geval van snelheidsprobleem


Reputatie 3
Hallo Tmobile,
Ik heb vorige maand al eens gebeld en aangegeven dat er hier 15mb binnen komt en 8mb up is. De max snelheid op mijn adres ligt rond de 80 down en 25 up.
Toen is mijn incident gesloten zonder mij te contacteren. Reden, er was een storing. Onzin natuurlijk want het probleem blijft.

Ik heb een abbo van 20mb.
Ik mis dus wel enige snelheid. De wifi is erg traag. Een nu.nl laden duurt soms wel een seconde of 6 (lees soms als dagelijks meermaals).

De tv hapert met enjge regelmaat.

Ik heb de bekabeling reeds vervangen, modem meermaals reset gegeven.

Na weer 20 min in de wacht bij de KS kunnen ze alleen mijn wan snelheid uitlezen. Die kan ik zelf ook zien. De daadwerkelijke snelheid die binnen komt is voor jullie front mensen niet te zien.

Er is echter hoop! De backoffice kan dat wel volgens de medewerkster.

Dan komt nu de bottelneck, voordat een BO ook maar iets doet zal ik een bewijs moeten leveren. In de vorm van een screenshot van de snelheid......

De medewerkster zou me gaan mailen zodat ik daar een reactie op kon geven. Ik ben maar even vriendelijk gebleven omdat zij er ook niets aan kan doen. Ik wa ht nu overigens ongeveer 1 uur op dat mailtje.

Ik was echter stomverbaasd!!!!
Ik sta 20 min in de wacht, vorige maand ook, omdat ik een probleem is....
De backoffice heeft de mogelijkheid mij te helpen.

De backoffice gaat echter.niets doen totdat ik bewijs een probleem te hebben?

Uuh, dit vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Ik betaal ook voor service toch.
Waarom wordt ik nu weer niet gewoon geholpen?

@tmobile, ik ben niet te beroerd om een speedtest te mailen maar dit is toch werkelijk niet een normale gang van zaken lijkt me? Wordt er bij voorbaat al vanuit gegaan dat een BETALENDE klant niet de waarheid verteld?

En waarom kan een FO medewerker uberhauptde werkelijke snelheid niet meten.


Waarom mag ik die mensen niet spreken in hun ivoren toren?

Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Sander 27 July 2017, 09:41

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Hoi dikkedikkie,

Je hebt een nieuwe titel onder je naam! Mooi! :)

Fijn dat we er uit konden komen. We sluiten over het algemeen geen topics. Eigenlijk alleen als iets dubbel is. Een topic zoals deze laten we open. Mocht er nog iemand een zelfde soort situatie hebben, dan kan dit topic wellicht nog gebruikt worden. 🙂
Reputatie 3
We zijn inmiddels tot een passende oplossing gekomen.
Hier kan een slotje op.
Reputatie 7
Voor nu lijken de ondernomen acties nog niet het gewenste effect te hebben. Ook al lijkt de lijn van buiten er prima uit te zien en wij alles in het 'klantdomein' hebben uitgesloten, blijft het TV beeld blokken. Ik heb contact gehad met dikkedikkie over andere opties, met of zonder TV.
Reputatie 7
Badge +4
@dikkedikkie Ik begrijp best wel dat het frustrerend is. Eigenlijk is het een probleem in het KPN domein (je heb dit immers ook bij de andere ISP's gehad) Is je internet snelheid ook stabiel geworden inmiddels ? ook kon ik niet terugvinden of je de settopbox rechtstreeks heb aangesloten met een kabel of middels een Homeplug. Indien je toch overstapt naar een andere provider, kies dan een die geen gebruik maakt van DSL. anders zit je nog steeds op de zelfde KPN apparatuur aangesloten.
Reputatie 3
.....
Reputatie 3
Hey dikkedikkie,

Linksom of rechtsom, we gaan voor haarscherp beeld, zonder haperingen. Dat staat voor nu even voorop. Ik ben benieuwd welk effect de met jou besproken acties gaan hebben.

We houden contact! ;)


Sander, ondanks je goede bedoelingen heeft het nieuwe tv kaste mijn probleem niet opgelost.

De zapsnelheid is nog altijd ruk, daar ben je het iig mee eens.
Kijk even naar de plaatjes die ik je heb gestuurd.

Ik wil (zoals ik in mijn privé antwoord naar jouw al aangaf) graag van Dit goedje af. Bel je me nog even van de week? Dit gaat zo echt niet langer.
Reputatie 3
Je gaf aan dat je ook problemen had bij cs4all kpn en telfort.
hoe is dat afgelopen ?


dat is beide met een opzegging van mijn kant afgelopen.
Na tmobile ga ik de kabel maar eens proberen of 4g
Reputatie 7
Badge +4
Je gaf aan dat je ook problemen had bij cs4all kpn en telfort.
hoe is dat afgelopen ?
Reputatie 7
Hey dikkedikkie,

Linksom of rechtsom, we gaan voor haarscherp beeld, zonder haperingen. Dat staat voor nu even voorop. Ik ben benieuwd welk effect de met jou besproken acties gaan hebben.

We houden contact! 😉
Dag Sander, de meting is gelukt en komt nu ineens hoger uit dan eerder op de avond
19 down. 20 up. Maar goed 19 is nog altijd GEEN 20 down.
Ik wil niet pietleuterig zijn echter als hier 80 mogelijk is verwacht ik gewoon de max.
Dat lijkt nu dus op order. Vraag me niet hoe. Jullie iets gedaan?


Als je 20 Mb afneemt, krijg je door technische redenen meestal iets minder.
Onder andere de zogenaamde overhead van het TCP protocol zorgt er voor dat je +/- 19 Mb overhoudt.

T-Mobile levert je dus feitelijk gewoon netjes 20 Mb.
Reputatie 3
Dag Sander, de meting is gelukt en komt nu ineens hoger uit dan eerder op de avond
19 down. 20 up. Maar goed 19 is nog altijd GEEN 20 down.
Ik wil niet pietleuterig zijn echter als hier 80 mogelijk is verwacht ik gewoon de max.
Dat lijkt nu dus op order. Vraag me niet hoe. Jullie iets gedaan?

De tv hapert nog altijd als een tierelier.
Ook heeft mijn modem nog altijd GEEN mobile skin.

Wat is de volgende stap die T mobile gaat nemen?
Reputatie 3
Dag Sander, de speedtest volgt vanavond. Lijkt me echter dat je hieraan al wel genoeg zou moeten hebben maarja.

Overigens, ik heb een pdf van je gekregenw aarin een link naar een speedtest staat.
http://speedtest.glasoperator.nl/

Die is echter al een hele tijd offline....Tijd om de documentatie eens bij te werken ;)

IK gebruik dus een andere en post de info daarna hier op het forum.

IK verwacht vervolgens wel echt snelle actie vanuit tmobile.

Vooral de tv wordt met de dag erger.
Als de problemen zijn opgelost ga ik er ook vanuit dat eer voor de duur van de problematiek ook nog compensatie plaatsvindt.
Groet
Reputatie 3
Het NOS journaal met de huldiging van de ek dames voetbal.

Prachtig om te zien 😉
Reputatie 3
@Sander, wij hadden overigens het zelfde gedoe bij cs4all kpn en telfort. Nooit heeft iemand de moeite genomen de lijn van hoofdverdeler tot aan mijn huis na te kijken
Reputatie 3
@dikkedikkie
Mijn aanname m.b.t. die "vanaf 20 Mbps" klopt niet. Er blijken verschillende snelheids abo's te zijn, waaronder een 20Mbps Light variant, (die jij hebt zo te lezen) Je komt dus nog steeds 5Mbps te kort, maar belangrijker, de TV service komt in de verdrukking.


Klopt, zie de foto
Reputatie 3
Hallo Sander,

Het meten ben ik nog niet aan toegekomen via de kabel. Wel via 5ghz terwijl ik naast het modem zit. Ik kom niet hoger dan 14 mb. Welis het me gelukt de tv te pauzeren op het moment dat hij weer eens vast liep. Dit gebeurt nu inmiddels om de 10 minuten. Dit moet toch reden genoeg zijn om kpn hier iets mee te laten doen?
Ik heb 2 kabels van modem naar de woonkamer. Op beide kavels houd ik sowieso Dit tv issue.

Kijk en oordeel zelf. Dit gaat al best lang zo
Reputatie 6
@dikkedikkie
Mijn aanname m.b.t. die "vanaf 20 Mbps" klopt niet. Er blijken verschillende snelheids abo's te zijn, waaronder een 20Mbps Light variant, (die jij hebt zo te lezen) Je komt dus nog steeds 5Mbps te kort, maar belangrijker, de TV service komt in de verdrukking.
Reputatie 3
Update: Na telefonisch contact (graag gedaan, niets te danken, we gaan voor de oplossing!) gaan dikkedikkie en ik verder met een snelheidstest van het netwerk en een fabrieksreset van de TV Box. 🙂

We'll keep you posted.


Zo is dat, @sander door jouw aanpak heb ik er weer vertrouwen in. Kan menig een voorbeeld aan nemen.Nogmaals dank
Reputatie 7
Update: Na telefonisch contact (graag gedaan, niets te danken, we gaan voor de oplossing!) gaan dikkedikkie en ik verder met een snelheidstest van het netwerk en een fabrieksreset van de TV Box. 🙂

We'll keep you posted.
Reputatie 3
Inmiddels gebeld door sander. Dank je sander
Reputatie 3
9.16' wederom een loze belofte want er is niet gebeld. Mn geluid staat op max en ik zit de hele tijd met de mobiel in de hand

Update:9.32 niets
Reputatie 3
@sander, zojuist weer gebeld. Het ene moment zegt de medewerker dat de case gesloten is, dan is ie weer open, dan moet ik later maar terugbellen. Onbeschofd mens. Ik hebhet op tape.
Na enig aandringen wordt ik om 9uurteruggebeld. Uiteraard niet door de backoffice maar door FO waar ik eigenlijk geen drol aan heb. Ik ben benieuwd of er om 9 ook echt gebeld gaat worden...
Reputatie 3
Beste Sander,

Ik verwacht vandaag toch echt actie van jullie kant.

De tv loopt inmiddels om de haverklap vast voor een seconde en gaat dan weer verder.

Heel erg vervelend.

Mijn 4g is inmidds bijna 3x zo snel s de vaste verbinding van tmobile.

Ik kan toch niet contine dagen wachten tot er eens gereageerd wordt.
Zeg dan de boel maar op als er geen normale service kan worden geleverd!


Goedemorgen tmoesel,

Bedankt voor je reactie.

Dat het niet acceptabel is vind ik dus ook maar tmobile lijkt het weinig te doen.

Ik zit nu inmiddels met mijn dochter van 5 tekenfilms te kijken waarbij het beeld om de 5 minuten 2 seconden stilstaat.
Zeer vervelend dus ik ga zo wederom bellen.

Het antwoord weet ik al, ze maken een case aan en wimpelen me daar weer mee af.

Trouwens, ik zie dat dit draadje op beantwoord is gezet tmobile, de vraag is echter pas beantwoord als mijn issues zijn opgelost!
Reputatie 6
@Sander
Wellicht een lokale HTTP/FTP server in de kern van het vast thuisnetwerk beschikbaar stellen met een aantal downloadbestanden met random inhoud. Poor man's oplossing die unattended kan:
wget https://cdn.kernel.org/pub/linux/kernel/v4.x/linux-4.12.3.tar.xz

@dikkedikkie
Die post van DSL lijnwaardes geeft veel hints en duidelijkheid. Ik kan niet alle waarden exact plaatsen, maar kort gezegd lijkt de DSL link prima. Misschien kunnen andere DSL gebruikers ook eens screenshot/waardes posten tesamen met speedtest waardes, dan kunnen we zien of het IP netwerk achter de DSLAM stuctureel een bottleneck is. Dat lijkt bij jouw in ieder geval overduidelijk het geval.

Ik zag ook dat alle abo's als slogan hebben "vanaf 20Mbps". Bij DSL is er gewoon 1 variant dus, gewoon het maximale wat de lijn kan. En niet een factor 6 minder zoals bij jouw. Als je TV hapert, zegt dat eigenlijk al genoeg, is niet acceptabel mijn inziens.

De DSL modem is van Huawei makelij, in de 4G Huawei heb o.a. ik en iemand anders problemen met DNS (een soort verstopping lijkt het). Als Huawei in deze thuisrouters dezelfde implemetatie gebruikt, dan zou dat een hint kunnen zijn waarom b.v. nu.nl laden zo lang duurt. Ik omzeil nu weer de hele Huawei m.b.t. DNS, want afgelopen weekend was het veel te traag.
Reputatie 3
@Sander,
ik plaats ons prive gesprek graag even hier omdat ik graag transparant wil blijven. Behalve de persoonlijke gegevens uiteraard.

Graag hier verder reageren en alleen prive sturen als je prive zaken wil weten.

--


Sander 5 uur geleden
Hoi dikkedikkie,

Je gaf aan dat je de e-mail met de test niet hebt ontvangen. Wij hebben dit adres van jou: blablabla@gmail.com. Is dit niet correct? Dan ontvang ik graag van jou het juiste adres.

Sander

PS. Is het wel correct? Dan zit de e-mail in je spambox.

dikkedikkie 5 uur geleden
Dag sander,

Je maakteen typfout.
blablabla1@gmail.com is het juiste adres.
Daar sturen jullie de rekening ook naartoe.

Groet

dikkedikkie 3 uur geleden
Dag sander, moet ik nu weer 3 dagen op een reactie wachten?

dikkedikkie 3 uur geleden
Waarom zetje die link niet lekker in het draadje, dan heeft iedereen er wat aan.

Reageer