Beantwoord

Bijzonder instabiele verbinding voor Google Stadia

  • 17 August 2020
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

Hoi allen,

 

Inmiddels zijn wij hier thuis ruim een maand lid bij T-Mobile thuis en bevalt het over het algemeen goed. De dekking lijkt iets minder sterk, maar dit is nog te overzien.

 

Het probleem echter ervaar ik met Google Stadia. Bij een eerder abonnement via Telfort (50 down/50 upload) heb ik weinig problemen ervaren met het streamen van games op Stadia, via wifi. Nu had ik de verwachting dat bij het overstappen naar T-Mobile Fast (100 down/100 upload als ik het goed heb onthouden), de verbinding dan ook beter zou worden. Helaas bleek dit niet zo te zijn, en vind ik het daarom wel vervelend dat mijn ervaring met Google Stadia hierdoor minder prettig is. Op de TV (verder van het modem af) is het onspeelbaar.. Ik merk dan ook dat ik het nu veel minder gebruik dan tijdens het abonnement met Telfort.

 

Om even een situatie schets te geven:

Wij wonen op de derde verdieping in een appartementencomplex, en maken gebruik van glasvezel internet. In de meterkast (die overigens in in het trappenhuis naast onze voordeur staat), staat het modem. Gezien de lengte van alle kabels staat het modem op iets van metaal (ik gok dat dit het gas/licht betreft). Ons oude modem van Telfort stond altijd op de grond in dezelfde meterkast, en het lijkt me sterk dat deze kleine positie verandering zoveel impact kan hebben.

 

Mogelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen. Ik heb er al over nagedacht om via de meterkast een netwerk kabel door te trekken naar de woonkamer. Dit is mogelijk, maar wil via deze weg toch even proberen of er een andere mogelijkheid is..

icon

Beste antwoord door Pieter_B 17 August 2020, 23:08

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Welkom @wes786 

Het verschil in plek zal denk ik niet zoveel invloed hebben, maar het is wel een ander device met iets andere eigenschappen. Geen enkele wireless router is hetzelfde en zal hetzelfde uitzendpatroon laten zien, waardoor resultaten dan ook af kunnen wijken.

Als de optie er is om een UTP kabel (zou voorstellen Cat6 of beter) te trekken, dan zou ik daar zeker voor kiezen. Heb hier zelf ook alleen maar de MC in de meterkast en ongeveer 10 meter Cat 7 UTP kabel liggen naar mijn eigen router, waarop de rest van mijn netwerk is aangesloten.

De mediaconverter blijft dus wel in de meterkast, maar de UTP uitgang geeft veel vrijheid voor het plaatsen van het modem naar een gewenste plek waar mogelijk.

Je kunt ook kiezen voor Wifi versterkers en/of repeaters, maar daar ben ikzelf nooit zo’n voorstander van.

Reageer