[Breaking news] Vanaf nu supersnel internetten met 750 mbps

  • 9 January 2018
  • 82 reacties
  • 13581 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Hoi Carloes,

Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?


Hoi Sterre,

Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie. Helaas is mijn Internet nog steeds 'gewoon' 100/100. Ik gok dat er iets mis gegaan is met de bestelling want ik zie dat ik wel de rekening krijg voor 750/750 maar niet de snelheid.
Reputatie 2
Hi @R0KH

Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.


Dankje @Sander,

Garanties verwacht ik niet, zeker niet wat de termijn betreft, maar het is wel fijn te weten dat er mogelijkheden zijn om dit alsnog omgezet te krijgen.

Ik wacht het geduldig af weer en ga genieten van het weer en de vakantie.
Reputatie 7
Hi @R0KH

Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.
Reputatie 7
https://tenor.com/o3pd.gif
Reputatie 2
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...

Tja, ik wacht intussen nog op @Sander die voor me "aan de slag" zou gaan. Ik heb ook geen update gehad en we zijn alweer ruim een maand verder.
Het zou T-Mobile sieren als dit niet alleen maar als zoethoudertje bedoeld is en met een update komt. Ben nog steeds erg benieuwd wat zo'n omzetting nu daadwerkelijk zo moeilijk maakt.
Reputatie 7
Hoi Carloes,

Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?
Reputatie 7
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...
Hey!

Hoe lang duurt het meestal voordat de aanpassingen aan de snelheden doorgevoerd zijn? De bevestigingsmail suggereert dat het meteen doorgevoerd is maar als ik speedtests (de app, bekabeld) draai dan heb ik nog steeds 100/100 ipv 750/750.
Reputatie 7
Hoi @R0KH

Ik ga graag na wat er op jouw adres mogelijk is. Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan ga ik voor je aan de slag. Dan hoop ik dat het een stuk makkelijker kan maken! 🙂
Reputatie 2
...
Ik wacht in goede hoop af op een mogelijkheid tot het laten omzetten ODF naar WBA!


WBA naar ODF dus...

@Hidden.nld
Het lijkt me technisch inderdaad niet moeilijk om te zetten (patchen). Mogelijk dat Reggefiber het probleem ook mede veroorzaakt. Kwestie van duidelijke afspraken maken, is niet meer van deze tijd dat dit zo moeilijk moet gaan.
Reputatie 7
T Mobile zit vooral zichzelf in de weg hiermee.
Technisch is het gewoon mogelijk. kosten technisch goedkoper om alle wba klanten over te zetten naar odf vanaf 50mbit mits ze nog een jaar blijven. er hoeft geen monteur langs te kommen bij de klant alleen een patch door reggefiber.

of ik moet ergens iets missen.... ik ben ook maar een klant....
Reputatie 2
Hi R0KH, bedankt voor je duidelijke boodschap en ik begrijp zeker je gevoel hierin. Ik heb dit gedeeld binnen de organisatie met het verzoek om nog een keer goed te kijken naar de mogelijkheden voor een overstap van WBA naar ODF. Dit heeft effect gehad en we gaan ons er opnieuw over buigen. Om de verwachtingen reëel te houden, ik kan niet beloven dat het overstappen daadwerkelijk mogelijk wordt maar weet dat je stem gehoord wordt!


Hey Brian,

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. De provider Tweak is een mooi alternatief die helaas nog niet beschikbaar is, ik denk dat ze momenteel kijken naar de animo. Anyway, die zouden met 1Gb internet een leuk alternatief vormen met de prijs die ze vragen.

Een beetje gezonde concurrentie zou ook geen kwaad kunnen mijns inziens. Nu voelt het aan als geen keuze hebben en daarbij is de 'lock-in' doormiddel van jullie "Alles onder een dak" optie ook niet erg bevorderlijk voor dit gevoel. Het is dat ik nog een beetje korting krijg, maar ik heb al gezien dat ik er niet veel beter van ben geworden.

Ik wacht in goede hoop af op een mogelijkheid tot het laten omzetten ODF naar WBA!
Reputatie 7
@JSlijkhuis Om te controleren of 750 Mbps beschikbaar is op jouw adres kan je toch het beste de postcode checker op onze website gebruiken ;)

@erik33 Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk om van WBA naar ODF over te stappen, we zijn wel aan het bekijken of we dit in de toekomst wel mogelijk kunnen maken maar dit is nog niet zeker.
Pffff, leuke actie als je er gebruik van kan maken...
Wij zitten schijnbaar op het WBA netwerk, overburen(!!!) zitten op ODF..
Teleurstellend omdat er met geen mogelijk de patch omgezet kan worden..:(
Reputatie 1
@Brian
Mooi! Thanks! Volgens die lijst lijkt Amsterdam ODF te zijn. Echter zie ik de 750 mbps mogelijkheid niet.
Reputatie 7
Hi JSlijkhuis, een kaart is erg lastig gebleken maar onze community heeft een fantastisch overzicht gemaakt in dit topic!
Reputatie 1
Het zou fijn zijn voor de klanten om een interactieve kaart te krijgen op de T-Mobile Thuis website. Zoals jullie bij het 4G netwerk ook doen. Zodat er duidelijkheid is wat het ODF en wat het WBA netwerk is. Postcode check is leuk, maar een kaart is handiger. Er zijn daadwerkelijk mensen die connectiviteit meewegen als ze opties voor verhuizing bekijken. (Uiteraard kan je dan elke keer de postcode check doen, maar dat is lastig).

Heet T-Mobile plannen voor een ODF netwerk in Amsterdam?
Reputatie 7
Hi R0KH, bedankt voor je duidelijke boodschap en ik begrijp zeker je gevoel hierin. Ik heb dit gedeeld binnen de organisatie met het verzoek om nog een keer goed te kijken naar de mogelijkheden voor een overstap van WBA naar ODF. Dit heeft effect gehad en we gaan ons er opnieuw over buigen. Om de verwachtingen reëel te houden, ik kan niet beloven dat het overstappen daadwerkelijk mogelijk wordt maar weet dat je stem gehoord wordt!
Reputatie 7
het enige wat nu mogelijk is opzeggen en opnieuw aanvragen waardoor je minimaal 3 weken zonder diensten zit. omdat dit voorheen geen probleem was hebben ze hier niet goed bij stil gestaan en is het administratief niet mogelijk om een bestaande lijn word overgezet naar odf
Reputatie 2
Hi R0KH,

Ik ben het helemaal met je eens, sorry dat je van ons geen communicatie hebt gezien en ook sorry voor de verwarring! Ik heb direct voor je gekeken naar de situatie. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Ik zie dat de termen ODF en WBA je bekend zijn, hiermee ga ik het uitleggen. Wil je meer uitleg, schroom dan niet om het te vragen! Ik help je op weg....


Bedankt Sterre voor je reactie en toelichting!

Ik snap inderdaad prima de technische reden en implicaties hiervan. Wat ik jammer vind is dat ik als bestaande klant zowel financieel als 'technisch' benadeeld word hierdoor.

Dit klopt eigenlijk gewoon niet en ik ben ook van mening dat er een oplossing bedacht moet gaan worden voor dit soort situaties. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het technisch compleet 'onmogelijk' is.
Het komt ook als bijzonder oneerlijk over dat je letterlijk de dienst zou kunnen afnemen op je adres, maar omdat je al klant bent op het 'verkeerde' netwerk kan het niet. Oftewel je moet eigenlijk maar geen klant meer zijn, dan kun je het daarna wel weer krijgen als nieuwe klant.

Bekijk het eens vanuit een doorsnee consument, die ziet letterlijk de aangeboden dienst met snelheid en prijs welke beide een stuk gunstiger zijn dan wat hij/zij nu heeft. De technische reden ervan is niet relevant voor de doorsnee consument, of beter gezegd, zou niet relevant mogen zijn. Provider hetzelfde, lijntje hetzelfde, adres hetzelfde.

Dit motiveert ook niet om je klanten te behouden. Ik begrijp prima dat dit wel de ideale manier is om nieuwe klanten te werven aangezien er vrijwel geen concurrentie is op dit gebied. Ten slotte bied niemand deze snelheden aan voor deze prijs. De kans op weglopende klanten is dus ook redelijk nihil.

Overigens is dit niet als complete 'rant' bedoeld, maar meer een logische constatering van bepaalde beweegredenen.

Moeten we hieruit dan nu de conclusie trekken dat zolang er geen concurrentie is bestaande klanten in deze situatie gewoon pech hebben gehad?


P.S. De upgrade optie is er nu uit in mijn account. Postcode check blijft logischerwijs nog steeds de optie weergeven aangezien het ook gewoon beschikbaar is bij mij.
Reputatie 7
Hi R0KH,

Ik ben het helemaal met je eens, sorry dat je van ons geen communicatie hebt gezien en ook sorry voor de verwarring! Ik heb direct voor je gekeken naar de situatie. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Ik zie dat de termen ODF en WBA je bekend zijn, hiermee ga ik het uitleggen. Wil je meer uitleg, schroom dan niet om het te vragen! Ik help je op weg.

Leuk dat je interesse hebt in de supersnelle snelheid! De reden dat je via jouw abonnement de 750 mbps niet kunt aanvragen, is omdat je via ons WBA-netwerk diensten afneemt. ODF is op jouw adres mogelijk, daarom laat de postcodecheck op onze website zien dat 750 mbps te bestellen is. Dit geldt echter alleen voor wanneer er een nieuw abonnement aangesloten wordt.

Het aanpassen via My T-Mobile Thuis van de internetsnelheid is sinds kort ingevoerd. Hiermee maken we het jou en onze klanten makkelijker om sneller van snelheid te wisselen. Zo te merken zit hier nog een mankement in, want jij zou deze optie inderdaad niet te zien moeten krijgen. Ik heb dit direct gemeld bij de ontwikkelaars van de omgeving, zij zijn hiermee aan de slag gegaan. Ik hoop zeer snel terugkoppeling van ze te krijgen en ook hoop ik dat de functie uitgeschakeld wordt voor klanten die deze snelheid niet kunnen bestellen. Als ik je in de tussentijd kan helpen met je internetsnelheid, laat het me weten!
Reputatie 2


Dat is eigenlijk niet zozeer het punt in mijn verhaal. Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik juist in een gebied zit waar dit beschikbaar is. T-Mobile zegt letterlijk via de website middels zowel postcode check als in mijn eigen account dat ik 750Mbps kan afnemen, maar schijnbaar lukt dit toch niet.
Daarnaast is het niet alleen de snelheid, 500Mbps is inderdaad al erg snel, maar ik moet nu dus meer betalen voor minder. Ze bieden me dus letterlijk meer snelheid voor minder geld, maar kan het zonder enig bericht met een reden blijkbaar niet afnemen......


Voor de beeldvorming:


Reputatie 2
Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.
Hier zit helaas de pijn, met hopelijk 500 -> 750 upgrade in vooruitzicht (waarvoor heb je het nodig?) zit je weer voor een jaar langer vast aan een abo. De technische oorzaak weet ik ook niet, misschien gewoon technisch personeels gebrek, aan marketing personeel blijkbaar niet. Maar wees blij dat je glasvezel internet hebt, al zou het maar 100Mbps zijn. En er zal initeel flinke overboeking op die 750Mbps zitten.


Dat is eigenlijk niet zozeer het punt in mijn verhaal. Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik juist in een gebied zit waar dit beschikbaar is. T-Mobile zegt letterlijk via de website middels zowel postcode check als in mijn eigen account dat ik 750Mbps kan afnemen, maar schijnbaar lukt dit toch niet.
Daarnaast is het niet alleen de snelheid, 500Mbps is inderdaad al erg snel, maar ik moet nu dus meer betalen voor minder. Ze bieden me dus letterlijk meer snelheid voor minder geld, maar kan het zonder enig bericht met een reden blijkbaar niet afnemen.

Waar ik vooral problemen mee heb zijn eigenlijk twee dingen:

  • Er word in zekere zin 'pro-actief' deze upgrade aangeboden voor bestaande klanten gezien het mogelijk is om binnen het account te upgraden en niets wijst erop dat het niet kan, zelfs geen 'onder voorbehoud' regeltje
  • Ik krijg nergens de melding dat dit helaas toch niet mogelijk is. Doe zelf het verzoek voor upgraden, krijg netjes een bevestiging, maar verder helemaal niks behalve dat in het account deze upgrade niet meer in behandeling staat en alles weer terug is gezet als vanouds

Je kan me niet vertellen dat na zeker 4 maanden dat dit word aangeboden er nergens in de systemen de mogelijkheid is om te upgraden of indien dit toch niet kan er melding van wordt gemaakt zodra je dit toch aanvraagt. Sterker, ik verwacht eigenlijk dat de systemen zo slim moeten zijn dat ze zien op welke netwerk je precies zit en daarmee dus automatisch al filtering toepassen waardoor je niet de upgrade optie in beeld krijgt. In ieder geval binnen je account aangezien daar precies bekend is welke diensten je afneemt.

Voor mij voelt het bijna als misleiding en klopt de hele werkwijze van T-Mobile hierin niet en dat zou ik graag anders zien aangezien het voor de rest prima is.
Reputatie 6
Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.
Hier zit helaas de pijn, met hopelijk 500 -> 750 upgrade in vooruitzicht (waarvoor heb je het nodig?) zit je weer voor een jaar langer vast aan een abo. De technische oorzaak weet ik ook niet, misschien gewoon technisch personeels gebrek, aan marketing personeel blijkbaar niet. Maar wees blij dat je glasvezel internet hebt, al zou het maar 100Mbps zijn. En er zal initeel flinke overboeking op die 750Mbps zitten.
Reputatie 6
De snelheden van tegenwoordig zijn zo hoog dat je ook nog goede hardware moet hebben om de snelheid te kunnen halen. dit lukt niet over WiFi ook niet met 5Ghz AC. je apparaat kan dit niet aan.
Het leveren van een super snelle internet verbinding. hoort ook een super snelle UTP kabel bij om dit te kunnen halen. Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat er een 5ghz AC oplossing zou moeten zijn. ik ben er alleen niet van overtuigt dat dit in het modem zou moeten zitten. en los access point met 5Ghz blijkt in de praktijk een betere oplossing te zijn.


Met geschikte WiFi implementatie, zowel AP als client kan je die 750Mbps wel halen, maar gros van de apparaten heeft maar een deel van de 802.11ac standaard geimplementeerd, zie ook tabel hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ac
Daarnaast zijn er natuurlijk de (vaak zeer) beperkte signal propagatie binnenshuis.

'een super snelle UTP kabel' is in de praktijk gewoon standaard ethernetkabel. Ik zou zeggen doe je best om in een gewone winkel een losse 4-aderige patchkabel te kopen, die kan maar tot 100Mbps. Ethernet is tot 100meter gespecificeerd, ook gewoon 1000Mbps CAT5e kabel. Als je daadwerkelijk veel CRC errors ziet in een (managed) switch of via de stuurbestanden van je PC, check dan eerst de RJ45 connectoren. En er is altijd nog STP kabel, maar dat is ook niks sneller, maar meer voor rijke consumenten die het geloof aanhangen dat je met vergulde tulp-stekkers hoorbaar verschil in audiokwaliteit hebt.

Reageer