[Breaking news] Vanaf nu supersnel internetten met 750 mbps

  • 9 January 2018
  • 82 reacties
  • 13581 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 2
Beste T-Mobile,

Het is natuurlijk heel leuk en aardig dat jullie 750Mb/s aanbieden en het is nog leuker dat dit met de postcode check ook haalbaar zou zijn. Sterker nog, ik kan in mijn account zelfs upgraden waarbij aangegeven wordt dat; 'De dienst wordt direct aangevraagd en verwerkt, daarom doe ik afstand van mijn zichttermijn'. Helemaal prima natuurlijk en ik ga er in kosten ten opzichte van mijn huidige 500Mb/s ook nog op vooruit.

Nu komt het! Ik heb dit vorige week gedaan en netjes een bevestiging gehad via mail welke zelfs impliceert dat het direct geregeld is (ik weet dat dit niet zo snel werkt in de praktijk). In mijn account stond ook dat de aanvraag in behandeling is. Maar tot mijn verbazing zie ik daar nu niks meer van terug en staat alles weer op het 'oude' alsof er nooit iets veranderd is!

Alles wijst erop dat deze 750Mb/s beschikbaar is, postcode check, mogelijkheid tot upgrade in mijn account, vriend in dezelfde woonplaats heeft 750Mb/s.

Wat ik het meest storende vind is dat ik niks heb gezien of gehoord verder en dus niet weet waarom er nu niks mee lijkt te gebeuren. Een verklaring waarom op z'n minst is dus wel gewenst (en het WBA ODF verhaal is me al bekend), maar waarom geen enkel bericht hierover?

Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.

Graag dus een goede verklaring en eigenlijk verwacht ik ook een oplossing of enige tegemoetkoming hierin!


M.v.g. Rolph
Reputatie 7
Badge +4
Hallo JeroenTGT,

De snelheden van tegenwoordig zijn zo hoog dat je ook nog goede hardware moet hebben om de snelheid te kunnen halen. dit lukt niet over WiFi ook niet met 5Ghz AC. je apparaat kan dit niet aan.
Het leveren van een super snelle internet verbinding. hoort ook een super snelle UTP kabel bij om dit te kunnen halen. Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat er een 5ghz AC oplossing zou moeten zijn. ik ben er alleen niet van overtuigt dat dit in het modem zou moeten zitten. en los access point met 5Ghz blijkt in de praktijk een betere oplossing te zijn.
Reputatie 1
Ik ben sinds gisteren aangesloten, maar ik ben nu al teleurgesteld in T-mobile.

Mensen die ik ken met Telfort of KPN krijgen gewoon een netto Xperiabox met 5GHz AC WiFi. En wat krijg je bij T-Mobile met een 750mbps abonnement? Een antiek ding met 2,4Ghz WiFi.

Leuk excuus Sander dat dit een solide zakelijk modem is, maar wat heb ik daar als consument aan? Als de concurrentie wel een fatsoenlijk modem+router weet te leveren? Betaal jij even het acces point wat ik nu kan gaan aanschaffen? Die kosten had ik bij een andere provider niet gehad. Absurd dat jullie het aandurven om zo'n slechte oplossing te leveren en dan hard te roepen dat jullie 750mpbs leveren.
Reputatie 7
Hi sandell, je behoudt normaal gesproken je extra pakketten en voordelen van Vodafone Thuis bij een verlenging maar eventuele kortingen op je huidige abonnement komen wel te vervallen, je gaat namelijk gebruik maken van de nieuwe korting voor de hogere snelheid. Ik zoek graag voor je uit wat er voor jou precies van toepassing is! Zou je mij hiervoor via een privébericht je T-Mobile Thuis klantnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Ik hoor graag van je!
Ik ben van Vodafone overgegaan naar T-Mobile thuis. Vanuit Vodafone heb ik wat extra's, zoals themapakketten en een gratis 2e TV-Box. Nu heb ik te horen gekregen dat als ik mijn internetsnelheid verhogen wil van 100 naar 750 Mb dat ik mijn gratis 2e TV Box moet gaan betalen. Dat betekent voor mij dus dat ik per saldo geen €1,50 maar €6,50 meer ga betalen voor de snelheidsverhoging. Klopt dat wel?
Reputatie 7
Badge +4
Inmiddels is de opvolger de VIGOR 2133FVAC beschikbaar, deze heeft net als de VIGOR 2130FVN de mogelijkheid voor een 5Ghz netwerk. de VIGOR 2132FVN heeft helaas geen 5Ghz band.
Reputatie 7
@RoGEK en @BeMu, bedankt voor de uitleg! Much appreciated.

@Eddie V: Tof dat 750 mogelijk is op jouw adres. Het Draytek modem is een modem voor de zakelijke markt en werkt prima. Er is niets mis mee. Ik hoor ook de negatieve signalen over dit modem en deze focussen vooral op de afwezigheid van het 5G netwerk. Mocht je 80 Mbps niet voldoende vinden èn dit per se niet bedraad willen werken, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om een router achter de Draytek te plaatsen. Die dien je dan zelf aan te schaffen, de prijzen vallen reuze mee. We helpen je graag bij het aansluiten, mocht je hier vragen over hebben!
@RoGEK Dit is precies mijn punt. Ik weet ook wel dat je op de wifi geen 750 haalt maar als je alles sneller wilt aanbieden en je komt vervolgens met een, naar mijn mening, waardeloze router die de 100 niet eens haalt, dan sla je compleet de plank mis. Ik had verwacht uit te komen tussen de 200 en 250 maar haal nu de 80 niet eens.
Reputatie 1
750mbit over wifi.... Dit lukt je bij geen enkele provider dus dat is een kul verhaal om dat aan te halenn om over te stappen...
Als je de illusie hebt dat dit draadloos te halen is, zou ik als ik jou was eerst even onderzoek doen voordat je zomaar wat begint te roepen.
500-750mbit is altijd alleen bedraad te halen.
Via AC wifi op 5ghz, een meter vanaf je accesspoint komt er in praktijk maximaal een 250mbit overheen in best case scenario.
Reputatie 7
Badge +1
Het maakt niet uit welke provider je hebt of het nu provider x of y is elke provider zal om de kosten te drukken op de eerste plaats bezuinigen op de apparatuur welke ze uitdeelt aan de klanten, zelf ben ik al sinds januari 2013 klant van Vodafone thuis/T-mobile en nog steeds tot volle tevredenheid heb eigenlijk nooit storing gehad op internet tv werkt perfect zelfs met nog van die antieke amino 140 boxjes, internet heb ik uiteraard via de glasvezel aangezien DSL er bij mij absoluut niet inkomt dan nog veel liever de coax van Ziggo.
Wel vind ik net als waarschijnlijk meer T-mobile klanten de Draytek glasvezelmodem voorzichtig gezegd maar een matig tot slecht ding het heeft alleen maar 2,4Ghz heb je internet van 100 of meer mbit heb je er niks aan of een betere router er achter hangen, is je Draytek zoals vaak gebeurd in de meterkast geplaatst vergeet het dan maar helemaal dan mag je blij zijn dat je 40Mbit van de 50Mbit haalt.
Begin er niet aan. Heb zelf deze aanbieding afgesloten en de problemen met data van aansluiting en activering zijn al begonnen.

Contact met de klantenservice heeft absoluut geen nut.

Ze zijn onbeschoft, luisteren niet naar je verhaal en praten constant door je heen. Beginnen gelijk te dreigen met boetes vanwege contractbreuk als je wil annuleren terwijl zij degene zijn die zich niet aan de afspraken houden. Ze verbreken de verbinding als je naar hun naam vraagt of geven gewoon zomaar een valse naam op. In mijn geval een jongen met een duidelijk niet nederlands accent (wat er verder niet toe doet) die mij wijs wil maken dat zijn naam Kees-Jan is.

goedkoop is duurkoop en heb nu al spijt ervan dat ik bij xs4all ben weg gegaan. ik ben nog niet eens aangesloten bij t-mobile, maar ik weet nu al dat ik terug ga naar xs4all. Daar betaal je wat meer, maar dan heb je tenminste wel uitstekende service wanneer je het nodig hebt.

Ik ben serieus aan het nadenken om de boete te betalen voor het voortijdig weggaan. alhoewel ik van 3 verschillende mederwerkers 3 verschillende bedragen heb gehoord varierend van 50,- 75,- tot wel 350,- euro, heeft de laatste medewerker de zogenaamde Kees-Jan van de afdeling opzeggingen mij verzekerd dat het maar 75,- zou zijn, alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb, omdat iedereen bij t-mobile maar wat lijkt te roepen zonder daadwerkelijk verstand van zaken te hebben. Al bij al is 75,- een schijntje om niet een jaar lang t-mobile klant te moeten zijn.
Ik ben deze week aangesloten op het glasvezelnetwerk van T-mobile en heb gebruik gemaakt van de aanbieding voor 750 Mbit. Ben er achter gekomen dat je dan wel bedraad moet zijn. De wifi en dan met name de geleverde router komt bij ons niet verder dan 80 Mbps. Aangezien wij met drie personen aan de laptop en dus wifi zitten, schiet je er dus niks mee op. Gebeld met T-mobile en er wordt doodleuk gezegd dat dit een bekend probleem is. Men is een Huawei router aan het testen. Een installateur die later bij mijn zoon kwam vertelde dat dit al een half jaar geleden was gedaan maar men er niets mee doet. Kat in de zak gekocht dus.. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Als er niet snel een degelijke/goede router komt is dit mijn eerste en meteen laatste jaar bij T-mobile.
Een beetje jammer dat 100Mbit klanten niet actief benaderd worden om een verlenging met prijsdaling aan te gaan...
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Vincent,

Ik werk dan niet bij T-Mobile maar kan je wel vertellen waarom het soms niet kan.
In plaatsen waar veel glasvezel aansluitingen zijn is het voor T-Mobile rendabel om zijn eigen netwerk te plaatsen in deze stad. hierdoor word er door T-Mobile zelf het signaal gezet op de glasvezel. zij kunnen dan ook zelf de snelheid bepalen.
In gebieden waar dit nog niet het geval is is T-Mobile afhankelijk van KPN deze levert ook glasvezel alleen bepalen zij dan welke snelheid ze beschikbaar stellen. in sommige situaties is de hardware van de glasvezel in de POP niet geschikt voor snelheden die hoger zijn dan 100Mbit.
Hi T-mobile,
Ik zou heel graag naar het 750 Mbit abonnement gaan, maar volgens de postcode-check kan ik niet eens hoger dan 100 Mbit. Waar komt dat nou eigenlijk door?
Met vriendelijke groet,
Vincent
@Brian, De belangrijkste vraag die consequent door jullie in de diverse topics niet wordt beantwoord is waarom het niet mogelijk is om over te stappen van WBA naar ODF.
Reputatie 7
Hoi allen,

Ik zie hier nog wat onduidelijkheid over het wel of niet over kunnen stappen voor bestaande klanten. Ik voorzie jullie graag van wat meer duidelijkheid! Op dit moment is het niet mogelijk voor bestaande WBA klanten om over te stappen naar ODF en dus gebruik te maken van de nieuwe snelheid van 750 Mbps. In dit topic vind je hier meer informatie (en discussie) over. We begrijpen dat dit voor een deel van onze klanten zeker een wens is en we zijn aan het bekijken of we dit in de toekomst misschien wél mogelijk kunnen maken.

@thegrouch Bovenstaande geldt zo te horen dus ook voor jouw situatie.

@ernste Jij maakt al gebruik van een ODF aansluiting en voor jou is het dus wél mogelijk om de snelheid te verhogen. Mocht je hier gebruik van willen maken stuur mij dan even een privébericht, dan zet ik het voor je om!

@T-D Jij maakt gebruik van WBA dus voor jou is het op het moment niet mogelijk.

@RoGEK Voor jou geldt dezelfde situatie als voor T-D

@EricB Ik vermoed dat de verwachte snelheid in dit geval een weergavefout is, als 750 Mbps beschikbaar is dan is dit natuurlijk ook de snelheid die haalbaar is 🙂. Als je mij via een privébericht je postcode en huisnummer door wil sturen dan kijk ik het graag voor je na.

Als jullie nog vragen hebben laat het dan zeker weten!
Vlak voor de actie afloopt ga ik verhuizen naar een adres waar deze verbinding beschikbaar is volgens de website, dus als ik dit iets eerder aanvraag dan zou ik hier gebruik van moeten kunnen maken.

Dus de 20 euro korting geldt maar 6 maanden, maar TV en vast bellen zijn maandelijks opzegbaar. Ik wil alleen internet, maar als ik het goedkoopst uit wil zijn dan is dus dit de beste strategie:
- Bestel nu Internet + TV + vast Bellen, en betaal maar €32,50 per maand, en geen aansluitkosten.
- Na 6 maanden zeg ik TV + vast bellen op, en daarna betaal ik €37,50 per maand i.p.v. €52,50.

Of vervalt de korting op 750 Mbps internet op dat moment?

Dit plaatje baart wel zorgen:


Een verwachte maximumsnelheid van 0 Mbps vind ik geen goede deal, hoe komt het dat dat er staat?
Reputatie 1
Volgens de check is 750Mb beschikbaar op mijn adres. Zit nu op 500Mb, dus wil graag weten hoe of wanneer ik de nieuwe snelheid kan krijgen?

zie post #1



Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.
Reputatie 1
Het ODF netwerk is het oude netwerk van Glasoperator/Whisper.

Dit ODF netwerk was dus al van Wiericke toen Vodafone deze overnam.


Ik kom (via Vodafone) van Wisper en dacht dus dat ik idd op het ODF netwerk zat.
Volgens de postcodecheck klopt dat ook, maar de klantenservice (g)(h)eeft een andere mening.
No sterker: Ik kan volgens de check niets eens meer 500 MB krijgen, maar ik krijg ook geen terugkoppeling over de mogelijkheid om 750 MB geleverd te krijgen
Reputatie 2
Volgens de check is 750Mb beschikbaar op mijn adres. Zit nu op 500Mb, dus wil graag weten hoe of wanneer ik de nieuwe snelheid kan krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Hoi RoGEK,

zover terug ga ik helaas niet :)
ODF heeft hoge startup kosten per locatie en lage maand kosten.
WBA geeft met 1 koppeling landelijke dekking op dsl en glas maar tegen hogere kosten.
Je gaat dan niet klanten aansluiten op WBA als er ODF beschikbaar is.
Reputatie 1
Hallo thegrouch,

Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.


Als ik het me goed herinner was het ODF netwerk er toch al eerder dan de WBA koppeling....
Het ODF netwerk is het oude netwerk van Glasoperator/Whisper.

Dit ODF netwerk was dus al van Wiericke toen Vodafone deze overnam. De koppeling naar WBA is later toegevoegd.

Als achtergrond, ik was werkzaam bij Vodafone en ben een van de eerste gebruikers van dit netwerk (zat in de eerste pilot onder de Vodafone medewerkers)
Reputatie 7
Badge +4
Hallo thegrouch,

Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.

Reageer