[Breaking news] Vanaf nu supersnel internetten met 750 mbps

  • 9 January 2018
  • 82 reacties
  • 13581 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
T Mobile zit vooral zichzelf in de weg hiermee.
Technisch is het gewoon mogelijk. kosten technisch goedkoper om alle wba klanten over te zetten naar odf vanaf 50mbit mits ze nog een jaar blijven. er hoeft geen monteur langs te kommen bij de klant alleen een patch door reggefiber.

of ik moet ergens iets missen.... ik ben ook maar een klant....
Reputatie 2
...
Ik wacht in goede hoop af op een mogelijkheid tot het laten omzetten ODF naar WBA!


WBA naar ODF dus...

@Hidden.nld
Het lijkt me technisch inderdaad niet moeilijk om te zetten (patchen). Mogelijk dat Reggefiber het probleem ook mede veroorzaakt. Kwestie van duidelijke afspraken maken, is niet meer van deze tijd dat dit zo moeilijk moet gaan.
Reputatie 7
Hoi @R0KH

Ik ga graag na wat er op jouw adres mogelijk is. Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan ga ik voor je aan de slag. Dan hoop ik dat het een stuk makkelijker kan maken! 🙂
Hey!

Hoe lang duurt het meestal voordat de aanpassingen aan de snelheden doorgevoerd zijn? De bevestigingsmail suggereert dat het meteen doorgevoerd is maar als ik speedtests (de app, bekabeld) draai dan heb ik nog steeds 100/100 ipv 750/750.
Reputatie 7
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...
Reputatie 7
Hoi Carloes,

Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?
Reputatie 2
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...

Tja, ik wacht intussen nog op @Sander die voor me "aan de slag" zou gaan. Ik heb ook geen update gehad en we zijn alweer ruim een maand verder.
Het zou T-Mobile sieren als dit niet alleen maar als zoethoudertje bedoeld is en met een update komt. Ben nog steeds erg benieuwd wat zo'n omzetting nu daadwerkelijk zo moeilijk maakt.
Reputatie 7
https://tenor.com/o3pd.gif
Reputatie 7
Hi @R0KH

Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.
Hoi Carloes,

Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?


Hoi Sterre,

Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie. Helaas is mijn Internet nog steeds 'gewoon' 100/100. Ik gok dat er iets mis gegaan is met de bestelling want ik zie dat ik wel de rekening krijg voor 750/750 maar niet de snelheid.
Reputatie 7
Hallo @Carloes

kun je eens een het dashboard van het modem laten zien ?

Hallo @Carloes

kun je eens een het dashboard van het modem laten zien ?



@Hidden.nld Natuurlijk.

Reputatie 7
Dat ziet er wel allemaal goed uit. gebruik je switches om meerdere computers aan te sluiten ?
Dat ziet er wel allemaal goed uit. gebruik je switches om meerdere computers aan te sluiten ?

Ja, maar bij het speedtesten haal ik die bewust er tussen uit (dus sluit ik mijn PC met draad direct op de DrayTek aan). Speedtest haalt ook echt exact 100/100, zoals voorheen. Ik heb voor de volledigheid het ook even mijn de laptop van mijn vriendin geprobeerd, zelfde resultaat. Lijkt er verdacht veel op dat er 'gewoon' nog een oud 100/100 profiel op die lijn zit.
Reputatie 7
voor de zekerheid nog even vragen.
als je de laptop direct heb aangesloten is de lan poort op het dashboard dan groen of oranje ?
voor de zekerheid nog even vragen.
als je de laptop direct heb aangesloten is de lan poort op het dashboard dan groen of oranje ?


Groen.

Ik heb (in anticipatie) ook al een nieuwe router besteld, al lost dat natuurlijk niet dit probleem op (want ik zou met een directe verbinding op de DrayTek natuurlijk wel de 750/750 moeten halen), maar wie weet heeft de NIC van m'n vriendin haar laptop kuren en blijft hij daarom op 100/100 haken.
@Sterre Helaas, ook met een derde laptop rechtstreeks op de DrayTek én nieuwe router (voor het geval dat alle NICs van de laptops somehow gecapped zouden zijn) heb ik nog maar hooguit een 160mbit verbinding, terwijl ik wel al betaal voor een 750/750. Is er een check mogelijk of uberhaupt de lijn het aankan? Mijn DrayTek is daarnaast niet super koosjer, want het eerste LAN poortje weigert uberhaupt van 100/100 af te gaan.
Reputatie 7
Hi Carloes, geen probleem hoor, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik zie dat je toevallig net al gebeld hebt en één van mijn collega's heeft een probleem met de demping van je aansluiting vastgesteld. Ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!
Reputatie 3
Hi Carloes, geen probleem hoor, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik zie dat je toevallig net al gebeld hebt en één van mijn collega's heeft een probleem met de demping van je aansluiting vastgesteld. Ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!

@Brian kan je deze even uitleggen? Zit er een te hoge of te lage demping op de vezel en wordt dit veroorzaakt door vuil in de vezel en/of een slechte las?
Reputatie 7
Hoi Carloes,

Fijn dat de monteur het probleem (deels) heeft kunnen oplossen! Ik heb jouw lijn opnieuw gecheckt, het ziet er goed uit en de juiste snelheid wordt doorgevoerd. Merk jij nog steeds een lagere up snelheid?
Hoi @Sterre ,

Helaas, nog steeds maar 360mbit up.
Reputatie 7
Hallo @Soundwork008,

Demping is eigenlijk altijd te hoog (er komt niet meer licht in de kabel), maar ook afhankelijk van de wavelength. hoe lager hoe hoger de demping. de kabel in de grond heeft meestal niet een te hoge demping.
Voorkomende problemen:
Patchkabel in een te korte bocht
conector zit er niet goed in
vuil of schade op de connector (NIET IN DE CONECTOR KIJKEN)
Bij ODF kan T-Mobile meten vanaf de glasswitch wat de demping is op de kabel. maar niet zien waar de fout zit. .
Reputatie 7
Hoi @Carloes

Ik zou graag met de eer strijken, maar dit lijkt gewoon een gevalletje 'intrainen'. Kennelijk moest de upload nog even wennen aan deze supersnelheden. ;)

Fijn dat nu alles met warpsnelheid gaat. Bedankt voor de update!
Hallo @Sander,

Ik denk dat ik ook last heb van het bovenstaande demping probleem. Zit al een tijdje op 750/750, maar kom rechtstreeks bekabeld niet boven de 160/160. Zouden jullie de demping kunnen meten?



Alvast bedankt!
Reputatie 7
Hi gustav, ik heb het voor je nagekeken en je demping ziet er prima uit! Negen van de tien keer ligt het halen van de maximale snelheid bij 750 Mbps niet aan de binnenkomende aansluiting maar aan wat er op de modem aan is gesloten. Ik zie een verbinding op poort 1 en een verbinding op poort 3 maar ik heb geen verbinding met je TV Boxen, klopt dat? Zou je mij wat toe kunnen lichten wat je allemaal aan hebt gesloten en op welke manier (heb je er bijvoorbeeld een switch tussen)? Dan kijken we graag met je mee!

Reageer