[Breaking news] Vanaf nu supersnel internetten met 750 mbps

  • 9 January 2018
  • 82 reacties
  • 13581 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1188 reacties
Wow! Zag je dat Mb'tje voorbij vliegen? Niet? Dat kan kloppen, want vanaf 10-01-2018 is het mogelijk om súpersnel te kunnen internetten via T-Mobile Thuis.

Nieuw: 750 mbps
Met onze nieuwe 750/750 mbps glasvezel internet ben je connected without limits. Uploaden met een snelheid van 750 mbps én downloaden met een snelheid van 750 mbps! Dankzij deze extreem snelle internetverbinding kun je met zoveel apparaten als je wilt tegelijkertijd gebruikmaken van het netwerk. Zelfs als alle gezinsleden op hetzelfde moment op het internet zitten, gaat het uploaden van grote bestanden of het downloaden van je favoriete serie ongelooflijk snel. Dus tegelijkertijd Netflixen, online gamen, een tv-programma in HD kwaliteit bekijken, het maken van een back-up in de cloud en vloeiend Skypen met kristalhelder geluid... Het kan allemaal.

Dat wil ik! Wat kost dat?
Voor slechts € 37,50 per maand ben jij de Speedy Gonzales van het internet. Dat is spotgoedkoop! Uiteraard kun je dit ook combineren met TV en/of Vast Bellen. Heb je ook nog eens een Mobiel-abonnement van T-Mobile? Dan ontvang je nóg meer voordelen. Ben je een nieuwe klant en neem je een Alles-in-1-abonnement, ontvang je de eerste zes maanden zelfs extra veel korting.

Hoe bestel ik deze supersnelle internetsnelheid?
Via onze website kun je een bestelling plaatsen. De postcodecheck geeft meteen aan of deze supersnelle internetverbinding mogelijk is op jouw adres.

Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.


Zijn jullie al klaar voor het magentakleurige tijdperk van supersnel internet? Wij wel! Let's go met die snelheid!


82 reacties

Reputatie 7
@RoGEK en @BeMu, bedankt voor de uitleg! Much appreciated.

@Eddie V: Tof dat 750 mogelijk is op jouw adres. Het Draytek modem is een modem voor de zakelijke markt en werkt prima. Er is niets mis mee. Ik hoor ook de negatieve signalen over dit modem en deze focussen vooral op de afwezigheid van het 5G netwerk. Mocht je 80 Mbps niet voldoende vinden èn dit per se niet bedraad willen werken, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om een router achter de Draytek te plaatsen. Die dien je dan zelf aan te schaffen, de prijzen vallen reuze mee. We helpen je graag bij het aansluiten, mocht je hier vragen over hebben!
Reputatie 7
Inmiddels is de opvolger de VIGOR 2133FVAC beschikbaar, deze heeft net als de VIGOR 2130FVN de mogelijkheid voor een 5Ghz netwerk. de VIGOR 2132FVN heeft helaas geen 5Ghz band.
Ik ben van Vodafone overgegaan naar T-Mobile thuis. Vanuit Vodafone heb ik wat extra's, zoals themapakketten en een gratis 2e TV-Box. Nu heb ik te horen gekregen dat als ik mijn internetsnelheid verhogen wil van 100 naar 750 Mb dat ik mijn gratis 2e TV Box moet gaan betalen. Dat betekent voor mij dus dat ik per saldo geen €1,50 maar €6,50 meer ga betalen voor de snelheidsverhoging. Klopt dat wel?
Reputatie 7
Hi sandell, je behoudt normaal gesproken je extra pakketten en voordelen van Vodafone Thuis bij een verlenging maar eventuele kortingen op je huidige abonnement komen wel te vervallen, je gaat namelijk gebruik maken van de nieuwe korting voor de hogere snelheid. Ik zoek graag voor je uit wat er voor jou precies van toepassing is! Zou je mij hiervoor via een privébericht je T-Mobile Thuis klantnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Ik ben sinds gisteren aangesloten, maar ik ben nu al teleurgesteld in T-mobile.

Mensen die ik ken met Telfort of KPN krijgen gewoon een netto Xperiabox met 5GHz AC WiFi. En wat krijg je bij T-Mobile met een 750mbps abonnement? Een antiek ding met 2,4Ghz WiFi.

Leuk excuus Sander dat dit een solide zakelijk modem is, maar wat heb ik daar als consument aan? Als de concurrentie wel een fatsoenlijk modem+router weet te leveren? Betaal jij even het acces point wat ik nu kan gaan aanschaffen? Die kosten had ik bij een andere provider niet gehad. Absurd dat jullie het aandurven om zo'n slechte oplossing te leveren en dan hard te roepen dat jullie 750mpbs leveren.
Reputatie 7
Hallo JeroenTGT,

De snelheden van tegenwoordig zijn zo hoog dat je ook nog goede hardware moet hebben om de snelheid te kunnen halen. dit lukt niet over WiFi ook niet met 5Ghz AC. je apparaat kan dit niet aan.
Het leveren van een super snelle internet verbinding. hoort ook een super snelle UTP kabel bij om dit te kunnen halen. Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat er een 5ghz AC oplossing zou moeten zijn. ik ben er alleen niet van overtuigt dat dit in het modem zou moeten zitten. en los access point met 5Ghz blijkt in de praktijk een betere oplossing te zijn.
Reputatie 2
Beste T-Mobile,

Het is natuurlijk heel leuk en aardig dat jullie 750Mb/s aanbieden en het is nog leuker dat dit met de postcode check ook haalbaar zou zijn. Sterker nog, ik kan in mijn account zelfs upgraden waarbij aangegeven wordt dat; 'De dienst wordt direct aangevraagd en verwerkt, daarom doe ik afstand van mijn zichttermijn'. Helemaal prima natuurlijk en ik ga er in kosten ten opzichte van mijn huidige 500Mb/s ook nog op vooruit.

Nu komt het! Ik heb dit vorige week gedaan en netjes een bevestiging gehad via mail welke zelfs impliceert dat het direct geregeld is (ik weet dat dit niet zo snel werkt in de praktijk). In mijn account stond ook dat de aanvraag in behandeling is. Maar tot mijn verbazing zie ik daar nu niks meer van terug en staat alles weer op het 'oude' alsof er nooit iets veranderd is!

Alles wijst erop dat deze 750Mb/s beschikbaar is, postcode check, mogelijkheid tot upgrade in mijn account, vriend in dezelfde woonplaats heeft 750Mb/s.

Wat ik het meest storende vind is dat ik niks heb gezien of gehoord verder en dus niet weet waarom er nu niks mee lijkt te gebeuren. Een verklaring waarom op z'n minst is dus wel gewenst (en het WBA ODF verhaal is me al bekend), maar waarom geen enkel bericht hierover?

Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.

Graag dus een goede verklaring en eigenlijk verwacht ik ook een oplossing of enige tegemoetkoming hierin!


M.v.g. Rolph
Reputatie 6
De snelheden van tegenwoordig zijn zo hoog dat je ook nog goede hardware moet hebben om de snelheid te kunnen halen. dit lukt niet over WiFi ook niet met 5Ghz AC. je apparaat kan dit niet aan.
Het leveren van een super snelle internet verbinding. hoort ook een super snelle UTP kabel bij om dit te kunnen halen. Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat er een 5ghz AC oplossing zou moeten zijn. ik ben er alleen niet van overtuigt dat dit in het modem zou moeten zitten. en los access point met 5Ghz blijkt in de praktijk een betere oplossing te zijn.


Met geschikte WiFi implementatie, zowel AP als client kan je die 750Mbps wel halen, maar gros van de apparaten heeft maar een deel van de 802.11ac standaard geimplementeerd, zie ook tabel hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ac
Daarnaast zijn er natuurlijk de (vaak zeer) beperkte signal propagatie binnenshuis.

'een super snelle UTP kabel' is in de praktijk gewoon standaard ethernetkabel. Ik zou zeggen doe je best om in een gewone winkel een losse 4-aderige patchkabel te kopen, die kan maar tot 100Mbps. Ethernet is tot 100meter gespecificeerd, ook gewoon 1000Mbps CAT5e kabel. Als je daadwerkelijk veel CRC errors ziet in een (managed) switch of via de stuurbestanden van je PC, check dan eerst de RJ45 connectoren. En er is altijd nog STP kabel, maar dat is ook niks sneller, maar meer voor rijke consumenten die het geloof aanhangen dat je met vergulde tulp-stekkers hoorbaar verschil in audiokwaliteit hebt.
Reputatie 6
Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.
Hier zit helaas de pijn, met hopelijk 500 -> 750 upgrade in vooruitzicht (waarvoor heb je het nodig?) zit je weer voor een jaar langer vast aan een abo. De technische oorzaak weet ik ook niet, misschien gewoon technisch personeels gebrek, aan marketing personeel blijkbaar niet. Maar wees blij dat je glasvezel internet hebt, al zou het maar 100Mbps zijn. En er zal initeel flinke overboeking op die 750Mbps zitten.
Reputatie 2
Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.
Hier zit helaas de pijn, met hopelijk 500 -> 750 upgrade in vooruitzicht (waarvoor heb je het nodig?) zit je weer voor een jaar langer vast aan een abo. De technische oorzaak weet ik ook niet, misschien gewoon technisch personeels gebrek, aan marketing personeel blijkbaar niet. Maar wees blij dat je glasvezel internet hebt, al zou het maar 100Mbps zijn. En er zal initeel flinke overboeking op die 750Mbps zitten.


Dat is eigenlijk niet zozeer het punt in mijn verhaal. Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik juist in een gebied zit waar dit beschikbaar is. T-Mobile zegt letterlijk via de website middels zowel postcode check als in mijn eigen account dat ik 750Mbps kan afnemen, maar schijnbaar lukt dit toch niet.
Daarnaast is het niet alleen de snelheid, 500Mbps is inderdaad al erg snel, maar ik moet nu dus meer betalen voor minder. Ze bieden me dus letterlijk meer snelheid voor minder geld, maar kan het zonder enig bericht met een reden blijkbaar niet afnemen.

Waar ik vooral problemen mee heb zijn eigenlijk twee dingen:

  • Er word in zekere zin 'pro-actief' deze upgrade aangeboden voor bestaande klanten gezien het mogelijk is om binnen het account te upgraden en niets wijst erop dat het niet kan, zelfs geen 'onder voorbehoud' regeltje
  • Ik krijg nergens de melding dat dit helaas toch niet mogelijk is. Doe zelf het verzoek voor upgraden, krijg netjes een bevestiging, maar verder helemaal niks behalve dat in het account deze upgrade niet meer in behandeling staat en alles weer terug is gezet als vanouds

Je kan me niet vertellen dat na zeker 4 maanden dat dit word aangeboden er nergens in de systemen de mogelijkheid is om te upgraden of indien dit toch niet kan er melding van wordt gemaakt zodra je dit toch aanvraagt. Sterker, ik verwacht eigenlijk dat de systemen zo slim moeten zijn dat ze zien op welke netwerk je precies zit en daarmee dus automatisch al filtering toepassen waardoor je niet de upgrade optie in beeld krijgt. In ieder geval binnen je account aangezien daar precies bekend is welke diensten je afneemt.

Voor mij voelt het bijna als misleiding en klopt de hele werkwijze van T-Mobile hierin niet en dat zou ik graag anders zien aangezien het voor de rest prima is.
Reputatie 2


Dat is eigenlijk niet zozeer het punt in mijn verhaal. Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik juist in een gebied zit waar dit beschikbaar is. T-Mobile zegt letterlijk via de website middels zowel postcode check als in mijn eigen account dat ik 750Mbps kan afnemen, maar schijnbaar lukt dit toch niet.
Daarnaast is het niet alleen de snelheid, 500Mbps is inderdaad al erg snel, maar ik moet nu dus meer betalen voor minder. Ze bieden me dus letterlijk meer snelheid voor minder geld, maar kan het zonder enig bericht met een reden blijkbaar niet afnemen......


Voor de beeldvorming:


Reputatie 7
Hi R0KH,

Ik ben het helemaal met je eens, sorry dat je van ons geen communicatie hebt gezien en ook sorry voor de verwarring! Ik heb direct voor je gekeken naar de situatie. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Ik zie dat de termen ODF en WBA je bekend zijn, hiermee ga ik het uitleggen. Wil je meer uitleg, schroom dan niet om het te vragen! Ik help je op weg.

Leuk dat je interesse hebt in de supersnelle snelheid! De reden dat je via jouw abonnement de 750 mbps niet kunt aanvragen, is omdat je via ons WBA-netwerk diensten afneemt. ODF is op jouw adres mogelijk, daarom laat de postcodecheck op onze website zien dat 750 mbps te bestellen is. Dit geldt echter alleen voor wanneer er een nieuw abonnement aangesloten wordt.

Het aanpassen via My T-Mobile Thuis van de internetsnelheid is sinds kort ingevoerd. Hiermee maken we het jou en onze klanten makkelijker om sneller van snelheid te wisselen. Zo te merken zit hier nog een mankement in, want jij zou deze optie inderdaad niet te zien moeten krijgen. Ik heb dit direct gemeld bij de ontwikkelaars van de omgeving, zij zijn hiermee aan de slag gegaan. Ik hoop zeer snel terugkoppeling van ze te krijgen en ook hoop ik dat de functie uitgeschakeld wordt voor klanten die deze snelheid niet kunnen bestellen. Als ik je in de tussentijd kan helpen met je internetsnelheid, laat het me weten!
Reputatie 2
Hi R0KH,

Ik ben het helemaal met je eens, sorry dat je van ons geen communicatie hebt gezien en ook sorry voor de verwarring! Ik heb direct voor je gekeken naar de situatie. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Ik zie dat de termen ODF en WBA je bekend zijn, hiermee ga ik het uitleggen. Wil je meer uitleg, schroom dan niet om het te vragen! Ik help je op weg....


Bedankt Sterre voor je reactie en toelichting!

Ik snap inderdaad prima de technische reden en implicaties hiervan. Wat ik jammer vind is dat ik als bestaande klant zowel financieel als 'technisch' benadeeld word hierdoor.

Dit klopt eigenlijk gewoon niet en ik ben ook van mening dat er een oplossing bedacht moet gaan worden voor dit soort situaties. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het technisch compleet 'onmogelijk' is.
Het komt ook als bijzonder oneerlijk over dat je letterlijk de dienst zou kunnen afnemen op je adres, maar omdat je al klant bent op het 'verkeerde' netwerk kan het niet. Oftewel je moet eigenlijk maar geen klant meer zijn, dan kun je het daarna wel weer krijgen als nieuwe klant.

Bekijk het eens vanuit een doorsnee consument, die ziet letterlijk de aangeboden dienst met snelheid en prijs welke beide een stuk gunstiger zijn dan wat hij/zij nu heeft. De technische reden ervan is niet relevant voor de doorsnee consument, of beter gezegd, zou niet relevant mogen zijn. Provider hetzelfde, lijntje hetzelfde, adres hetzelfde.

Dit motiveert ook niet om je klanten te behouden. Ik begrijp prima dat dit wel de ideale manier is om nieuwe klanten te werven aangezien er vrijwel geen concurrentie is op dit gebied. Ten slotte bied niemand deze snelheden aan voor deze prijs. De kans op weglopende klanten is dus ook redelijk nihil.

Overigens is dit niet als complete 'rant' bedoeld, maar meer een logische constatering van bepaalde beweegredenen.

Moeten we hieruit dan nu de conclusie trekken dat zolang er geen concurrentie is bestaande klanten in deze situatie gewoon pech hebben gehad?


P.S. De upgrade optie is er nu uit in mijn account. Postcode check blijft logischerwijs nog steeds de optie weergeven aangezien het ook gewoon beschikbaar is bij mij.
Reputatie 7
het enige wat nu mogelijk is opzeggen en opnieuw aanvragen waardoor je minimaal 3 weken zonder diensten zit. omdat dit voorheen geen probleem was hebben ze hier niet goed bij stil gestaan en is het administratief niet mogelijk om een bestaande lijn word overgezet naar odf
Reputatie 7
Hi R0KH, bedankt voor je duidelijke boodschap en ik begrijp zeker je gevoel hierin. Ik heb dit gedeeld binnen de organisatie met het verzoek om nog een keer goed te kijken naar de mogelijkheden voor een overstap van WBA naar ODF. Dit heeft effect gehad en we gaan ons er opnieuw over buigen. Om de verwachtingen reëel te houden, ik kan niet beloven dat het overstappen daadwerkelijk mogelijk wordt maar weet dat je stem gehoord wordt!
Reputatie 1
Het zou fijn zijn voor de klanten om een interactieve kaart te krijgen op de T-Mobile Thuis website. Zoals jullie bij het 4G netwerk ook doen. Zodat er duidelijkheid is wat het ODF en wat het WBA netwerk is. Postcode check is leuk, maar een kaart is handiger. Er zijn daadwerkelijk mensen die connectiviteit meewegen als ze opties voor verhuizing bekijken. (Uiteraard kan je dan elke keer de postcode check doen, maar dat is lastig).

Heet T-Mobile plannen voor een ODF netwerk in Amsterdam?
Reputatie 7
Hi JSlijkhuis, een kaart is erg lastig gebleken maar onze community heeft een fantastisch overzicht gemaakt in dit topic!
Reputatie 1
@Brian
Mooi! Thanks! Volgens die lijst lijkt Amsterdam ODF te zijn. Echter zie ik de 750 mbps mogelijkheid niet.
Pffff, leuke actie als je er gebruik van kan maken...
Wij zitten schijnbaar op het WBA netwerk, overburen(!!!) zitten op ODF..
Teleurstellend omdat er met geen mogelijk de patch omgezet kan worden..:(
Reputatie 7
@JSlijkhuis Om te controleren of 750 Mbps beschikbaar is op jouw adres kan je toch het beste de postcode checker op onze website gebruiken ;)

@erik33 Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk om van WBA naar ODF over te stappen, we zijn wel aan het bekijken of we dit in de toekomst wel mogelijk kunnen maken maar dit is nog niet zeker.
Reputatie 2
Hi R0KH, bedankt voor je duidelijke boodschap en ik begrijp zeker je gevoel hierin. Ik heb dit gedeeld binnen de organisatie met het verzoek om nog een keer goed te kijken naar de mogelijkheden voor een overstap van WBA naar ODF. Dit heeft effect gehad en we gaan ons er opnieuw over buigen. Om de verwachtingen reëel te houden, ik kan niet beloven dat het overstappen daadwerkelijk mogelijk wordt maar weet dat je stem gehoord wordt!


Hey Brian,

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. De provider Tweak is een mooi alternatief die helaas nog niet beschikbaar is, ik denk dat ze momenteel kijken naar de animo. Anyway, die zouden met 1Gb internet een leuk alternatief vormen met de prijs die ze vragen.

Een beetje gezonde concurrentie zou ook geen kwaad kunnen mijns inziens. Nu voelt het aan als geen keuze hebben en daarbij is de 'lock-in' doormiddel van jullie "Alles onder een dak" optie ook niet erg bevorderlijk voor dit gevoel. Het is dat ik nog een beetje korting krijg, maar ik heb al gezien dat ik er niet veel beter van ben geworden.

Ik wacht in goede hoop af op een mogelijkheid tot het laten omzetten ODF naar WBA!
Reputatie 7
T Mobile zit vooral zichzelf in de weg hiermee.
Technisch is het gewoon mogelijk. kosten technisch goedkoper om alle wba klanten over te zetten naar odf vanaf 50mbit mits ze nog een jaar blijven. er hoeft geen monteur langs te kommen bij de klant alleen een patch door reggefiber.

of ik moet ergens iets missen.... ik ben ook maar een klant....
Reputatie 2
...
Ik wacht in goede hoop af op een mogelijkheid tot het laten omzetten ODF naar WBA!


WBA naar ODF dus...

@Hidden.nld
Het lijkt me technisch inderdaad niet moeilijk om te zetten (patchen). Mogelijk dat Reggefiber het probleem ook mede veroorzaakt. Kwestie van duidelijke afspraken maken, is niet meer van deze tijd dat dit zo moeilijk moet gaan.
Reputatie 7
Hoi @R0KH

Ik ga graag na wat er op jouw adres mogelijk is. Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan ga ik voor je aan de slag. Dan hoop ik dat het een stuk makkelijker kan maken! 🙂
Hey!

Hoe lang duurt het meestal voordat de aanpassingen aan de snelheden doorgevoerd zijn? De bevestigingsmail suggereert dat het meteen doorgevoerd is maar als ik speedtests (de app, bekabeld) draai dan heb ik nog steeds 100/100 ipv 750/750.

Reageer