[Breaking news] Vanaf nu supersnel internetten met 750 mbps

  • 9 January 2018
  • 82 reacties
  • 13581 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1188 reacties
Wow! Zag je dat Mb'tje voorbij vliegen? Niet? Dat kan kloppen, want vanaf 10-01-2018 is het mogelijk om súpersnel te kunnen internetten via T-Mobile Thuis.

Nieuw: 750 mbps
Met onze nieuwe 750/750 mbps glasvezel internet ben je connected without limits. Uploaden met een snelheid van 750 mbps én downloaden met een snelheid van 750 mbps! Dankzij deze extreem snelle internetverbinding kun je met zoveel apparaten als je wilt tegelijkertijd gebruikmaken van het netwerk. Zelfs als alle gezinsleden op hetzelfde moment op het internet zitten, gaat het uploaden van grote bestanden of het downloaden van je favoriete serie ongelooflijk snel. Dus tegelijkertijd Netflixen, online gamen, een tv-programma in HD kwaliteit bekijken, het maken van een back-up in de cloud en vloeiend Skypen met kristalhelder geluid... Het kan allemaal.

Dat wil ik! Wat kost dat?
Voor slechts € 37,50 per maand ben jij de Speedy Gonzales van het internet. Dat is spotgoedkoop! Uiteraard kun je dit ook combineren met TV en/of Vast Bellen. Heb je ook nog eens een Mobiel-abonnement van T-Mobile? Dan ontvang je nóg meer voordelen. Ben je een nieuwe klant en neem je een Alles-in-1-abonnement, ontvang je de eerste zes maanden zelfs extra veel korting.

Hoe bestel ik deze supersnelle internetsnelheid?
Via onze website kun je een bestelling plaatsen. De postcodecheck geeft meteen aan of deze supersnelle internetverbinding mogelijk is op jouw adres.

Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.


Zijn jullie al klaar voor het magentakleurige tijdperk van supersnel internet? Wij wel! Let's go met die snelheid!


82 reacties

Reputatie 1
750mbit over wifi.... Dit lukt je bij geen enkele provider dus dat is een kul verhaal om dat aan te halenn om over te stappen...
Als je de illusie hebt dat dit draadloos te halen is, zou ik als ik jou was eerst even onderzoek doen voordat je zomaar wat begint te roepen.
500-750mbit is altijd alleen bedraad te halen.
Via AC wifi op 5ghz, een meter vanaf je accesspoint komt er in praktijk maximaal een 250mbit overheen in best case scenario.
Reputatie 7
Badge +1
Het maakt niet uit welke provider je hebt of het nu provider x of y is elke provider zal om de kosten te drukken op de eerste plaats bezuinigen op de apparatuur welke ze uitdeelt aan de klanten, zelf ben ik al sinds januari 2013 klant van Vodafone thuis/T-mobile en nog steeds tot volle tevredenheid heb eigenlijk nooit storing gehad op internet tv werkt perfect zelfs met nog van die antieke amino 140 boxjes, internet heb ik uiteraard via de glasvezel aangezien DSL er bij mij absoluut niet inkomt dan nog veel liever de coax van Ziggo.
Wel vind ik net als waarschijnlijk meer T-mobile klanten de Draytek glasvezelmodem voorzichtig gezegd maar een matig tot slecht ding het heeft alleen maar 2,4Ghz heb je internet van 100 of meer mbit heb je er niks aan of een betere router er achter hangen, is je Draytek zoals vaak gebeurd in de meterkast geplaatst vergeet het dan maar helemaal dan mag je blij zijn dat je 40Mbit van de 50Mbit haalt.
@RoGEK Dit is precies mijn punt. Ik weet ook wel dat je op de wifi geen 750 haalt maar als je alles sneller wilt aanbieden en je komt vervolgens met een, naar mijn mening, waardeloze router die de 100 niet eens haalt, dan sla je compleet de plank mis. Ik had verwacht uit te komen tussen de 200 en 250 maar haal nu de 80 niet eens.
Reputatie 1
Ik ben sinds gisteren aangesloten, maar ik ben nu al teleurgesteld in T-mobile.

Mensen die ik ken met Telfort of KPN krijgen gewoon een netto Xperiabox met 5GHz AC WiFi. En wat krijg je bij T-Mobile met een 750mbps abonnement? Een antiek ding met 2,4Ghz WiFi.

Leuk excuus Sander dat dit een solide zakelijk modem is, maar wat heb ik daar als consument aan? Als de concurrentie wel een fatsoenlijk modem+router weet te leveren? Betaal jij even het acces point wat ik nu kan gaan aanschaffen? Die kosten had ik bij een andere provider niet gehad. Absurd dat jullie het aandurven om zo'n slechte oplossing te leveren en dan hard te roepen dat jullie 750mpbs leveren.
Reputatie 7
Hi R0KH,

Ik ben het helemaal met je eens, sorry dat je van ons geen communicatie hebt gezien en ook sorry voor de verwarring! Ik heb direct voor je gekeken naar de situatie. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Ik zie dat de termen ODF en WBA je bekend zijn, hiermee ga ik het uitleggen. Wil je meer uitleg, schroom dan niet om het te vragen! Ik help je op weg.

Leuk dat je interesse hebt in de supersnelle snelheid! De reden dat je via jouw abonnement de 750 mbps niet kunt aanvragen, is omdat je via ons WBA-netwerk diensten afneemt. ODF is op jouw adres mogelijk, daarom laat de postcodecheck op onze website zien dat 750 mbps te bestellen is. Dit geldt echter alleen voor wanneer er een nieuw abonnement aangesloten wordt.

Het aanpassen via My T-Mobile Thuis van de internetsnelheid is sinds kort ingevoerd. Hiermee maken we het jou en onze klanten makkelijker om sneller van snelheid te wisselen. Zo te merken zit hier nog een mankement in, want jij zou deze optie inderdaad niet te zien moeten krijgen. Ik heb dit direct gemeld bij de ontwikkelaars van de omgeving, zij zijn hiermee aan de slag gegaan. Ik hoop zeer snel terugkoppeling van ze te krijgen en ook hoop ik dat de functie uitgeschakeld wordt voor klanten die deze snelheid niet kunnen bestellen. Als ik je in de tussentijd kan helpen met je internetsnelheid, laat het me weten!
Reputatie 2
Hi @R0KH

Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.


Dankje @Sander,

Garanties verwacht ik niet, zeker niet wat de termijn betreft, maar het is wel fijn te weten dat er mogelijkheden zijn om dit alsnog omgezet te krijgen.

Ik wacht het geduldig af weer en ga genieten van het weer en de vakantie.
Hoi @Brian , inmiddels is de monteur geweest en ik haal inderdaad 750mbit down. Up nog niet echt (haal ± 350mbit), behalve tijdens de storing van vanmorgen 😂. Is dat nog te fixen?
@Sterre ik weet niet of jullie iets gedaan hebben maar ik haal nu ook 700+mbit up! Top!
Reputatie 7
@gustavebbers Dit kan heel goed aan de browser liggen. probeer de speedtest app eens te installeren als het goed is staat dit gewoon in je repos onder speedtest en speedtest-cli voor snelheden van boven de 100Mbit is de webtest niet betrouwbaar. heb je ook al eens een andere server geprobeerd ? met speedtest.net amserdam haal ik meestal goede snelheden.
Hi T-Mobile,

Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen om 750 mbps glasvezel internet voor máár €37,50 per maand te kunnen aanbieden. Maar ik ben er zeker fan van.

Echter over die €37,50 per maand heb ik nog wel wat vragen. In de actievoorwaarden (zie de afbeelding) staat dat:

2. De Actie loopt van 10 januari 2018 t/m 31 maart 2018

3. Aan de Actie kan worden deelgenomen door iedereen die gedurende de Actieperiode het eerste jaarcontract met T-Mobile Thuis aangaat ...

4. b. De korting geldt gedurende de levensduur van de overeenkomst.

6. De Actie komt te vervallen bij verlenging van het jaarcontract buiten de Actieperiode.


Zoals ik het nu begrijp zou ik, als ik nu een jaarcontract afsluit bij T-Mobile Thuis, met de Actie €37,50 per maand betalen gedurende het eerste jaar voor 750 mbps glasvezel internet. Na het eerste jaar, en dus met een verlenging van mijn jaarcontract, geldt de actie niet meer en betaal ik dus €50,00* per maand.

Klopt dit wat ik zeg? Want ik ben oprecht geïnteresseerd in deze aanbieding, echter wil ik niet voor onverwachte kosten komen te staan.

Groetjes,

Joost

* €37,50 + €12,50(korting) (uitgezonderd eventuele inflatie)

Reputatie 7
Hallo Joost,

Het betreft een korting van 20 euro voor de eerste 6 maanden voor nieuwe klanten. (gewoon gecheckt via de site als je een bestelling plaatst)
Als ik het zo bekijk is het ook alleen beschikbaar op het eigen netwerk van T-Mobile ODF en niet ingeval van het WBA netwerk waar KPN de actieve operator is.
Wat ik mij wel afvraag is of de bestaande 500Mbit niet automatisch word geüpgraded naar 750.
Dat zou natuurlijk helemaal tof zijn 🙂
Reputatie 7
Hoi Joost,

Je hebt helemaal gelijk. Er vanuit gaande dat je Internet-only afneemt, dan betaal je dus € 37,50 voor het eerste jaar. Het is nog even de vraag wat je na dat jaar gaat betalen. Het gaat hier om een pilot. Slaat het aan en blijven we die prijs en snelheid voeren? Dan blijft het gewoon € 37,50. Het is namelijk de vaste prijs. Er is geen korting die kan komen te vervallen. Stopt de pilot om wat voor reden na die startfase? Dan zal de prijs na het jaar veranderen. Geen probleem, je kunt dan bij het verlengen aangeven dat je liever een andere snelheid en/of diensten wilt zodat je wellicht wat verlengkorting krijgt bij ons. Het is mijn ervaring dat die aanbiedingen nog wel eens kunnen veranderen! ;)

Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verhelderen!
Reputatie 1
Kan iemand aangeven wat de vereisten zijn voor de 750mbit verbinding?

Kan dit ook in een WBA gebied met 1gbit access?

Zoja? hoe krijg ik die upgrade van 500 naar 750? 😉
Reputatie 7
Hi RoGEK,

Het 750 aanbod is alleen geldig in die gebieden waar ons eigen netwerk ligt. Je ziet dit meteen als je jouw postcode invult in onze portal. Het 750 aanbod is alleen zichtbaar als het op jouw postcode mogelijk is.

En? 🙂
Waarom moet ik Installatie Basis kosten betalen van €37,50 terwijl ik al lid ben?
Reputatie 1
Het 750 aanbod is alleen geldig in die gebieden waar ons eigen netwerk ligt. Je ziet dit meteen als je jouw postcode invult in onze portal. Het 750 aanbod is alleen zichtbaar als het op jouw postcode mogelijk is.

Als ik de postcodecheck doe, dan krijg ik te zien dat er 750 mbit mogelijk is.
Toen ik vervolgens de klantenservice belde om gebruik te maken van de 750 mbit voor € 37,50 actie kreeg ik te horen dat ik op WBA zit (en dus geen 750 mbit kan krijgen).
Reputatie 7
Hallo thegrouch,

Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.
Reputatie 1
Hallo thegrouch,

Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.


Als ik het me goed herinner was het ODF netwerk er toch al eerder dan de WBA koppeling....
Het ODF netwerk is het oude netwerk van Glasoperator/Whisper.

Dit ODF netwerk was dus al van Wiericke toen Vodafone deze overnam. De koppeling naar WBA is later toegevoegd.

Als achtergrond, ik was werkzaam bij Vodafone en ben een van de eerste gebruikers van dit netwerk (zat in de eerste pilot onder de Vodafone medewerkers)
Reputatie 7
Hoi RoGEK,

zover terug ga ik helaas niet :)
ODF heeft hoge startup kosten per locatie en lage maand kosten.
WBA geeft met 1 koppeling landelijke dekking op dsl en glas maar tegen hogere kosten.
Je gaat dan niet klanten aansluiten op WBA als er ODF beschikbaar is.
Reputatie 2
Volgens de check is 750Mb beschikbaar op mijn adres. Zit nu op 500Mb, dus wil graag weten hoe of wanneer ik de nieuwe snelheid kan krijgen?
No sterker: Ik kan volgens de check niets eens meer 500 MB krijgen, maar ik krijg ook geen terugkoppeling over de mogelijkheid om 750 MB geleverd te krijgen
Reputatie 1
Het ODF netwerk is het oude netwerk van Glasoperator/Whisper.

Dit ODF netwerk was dus al van Wiericke toen Vodafone deze overnam.


Ik kom (via Vodafone) van Wisper en dacht dus dat ik idd op het ODF netwerk zat.
Volgens de postcodecheck klopt dat ook, maar de klantenservice (g)(h)eeft een andere mening.
Reputatie 1
Volgens de check is 750Mb beschikbaar op mijn adres. Zit nu op 500Mb, dus wil graag weten hoe of wanneer ik de nieuwe snelheid kan krijgen?

zie post #1



Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.
Vlak voor de actie afloopt ga ik verhuizen naar een adres waar deze verbinding beschikbaar is volgens de website, dus als ik dit iets eerder aanvraag dan zou ik hier gebruik van moeten kunnen maken.

Dus de 20 euro korting geldt maar 6 maanden, maar TV en vast bellen zijn maandelijks opzegbaar. Ik wil alleen internet, maar als ik het goedkoopst uit wil zijn dan is dus dit de beste strategie:
- Bestel nu Internet + TV + vast Bellen, en betaal maar €32,50 per maand, en geen aansluitkosten.
- Na 6 maanden zeg ik TV + vast bellen op, en daarna betaal ik €37,50 per maand i.p.v. €52,50.

Of vervalt de korting op 750 Mbps internet op dat moment?

Dit plaatje baart wel zorgen:


Een verwachte maximumsnelheid van 0 Mbps vind ik geen goede deal, hoe komt het dat dat er staat?
Reputatie 7
Hoi allen,

Ik zie hier nog wat onduidelijkheid over het wel of niet over kunnen stappen voor bestaande klanten. Ik voorzie jullie graag van wat meer duidelijkheid! Op dit moment is het niet mogelijk voor bestaande WBA klanten om over te stappen naar ODF en dus gebruik te maken van de nieuwe snelheid van 750 Mbps. In dit topic vind je hier meer informatie (en discussie) over. We begrijpen dat dit voor een deel van onze klanten zeker een wens is en we zijn aan het bekijken of we dit in de toekomst misschien wél mogelijk kunnen maken.

@thegrouch Bovenstaande geldt zo te horen dus ook voor jouw situatie.

@ernste Jij maakt al gebruik van een ODF aansluiting en voor jou is het dus wél mogelijk om de snelheid te verhogen. Mocht je hier gebruik van willen maken stuur mij dan even een privébericht, dan zet ik het voor je om!

@T-D Jij maakt gebruik van WBA dus voor jou is het op het moment niet mogelijk.

@RoGEK Voor jou geldt dezelfde situatie als voor T-D

@EricB Ik vermoed dat de verwachte snelheid in dit geval een weergavefout is, als 750 Mbps beschikbaar is dan is dit natuurlijk ook de snelheid die haalbaar is 🙂. Als je mij via een privébericht je postcode en huisnummer door wil sturen dan kijk ik het graag voor je na.

Als jullie nog vragen hebben laat het dan zeker weten!

Reageer