Beantwoord

Bridge modus Zyxel VMG8825-T50

  • 31 July 2020
  • 34 reacties
  • 13767 Bekeken

Beste Lezer,

Graag zou ik de T-mobile Zyxel VMG8825-T50 in bridge modus willen hebben,
omdat ik graag me eigen router/wifi systeem gebruik, nu krijg ik meldingen van dubbele nat etc.

owja betreft een vdsl verbinding geen glas.

 

alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Joost

icon

Beste antwoord door Pieter_B 31 July 2020, 19:33

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Play4U, graag helpen we je verder met dit probleem! Ik heb één van onze experts gevraagd je te assisteren. Het kan nog een paar dagen duren, maar hulp is onderweg!

Reputatie 7
Badge +5

@heckmen1223 

Omdat het een VDSL verbinding betreft heb je de MODEM functie nodig van de Zyxel.

Je beste optie is om de Zyxel een vast IP adres te geven bij netwerk instellingen. Bivoorbeeld 192.168.178.1 Daarna stel je in de Zyxel een DMZ verbinding in, waarbij je als serveradres 192.168.178.5. in stelt.

Op deze wijze kun je de eigen router met een netwerk behouden in de 192.168.1.x - 192.168.1.254 range.

Stel het WAN IP adres op jouw router vast (fixed) in op 192.168.178.5

Op deze wijze heb je geen problemen met een dubbele NAT.
De Zyxel wifi kun je aan of uit zetten, maar via die verbinding is het niet mogelijk om in je “eigen” netwerk te geraken. Een dergelijke opzet draait bij mij al bijna 2 jaar zonder problemen.

p.s. Ik ben niet de door Jason aangevraagde expert.

Reputatie 7
Badge +5
soms zegt één plaatje meer als duizend woorden

 

Reputatie 7
Badge +5

Oeps, raar forum toonde eerste en laatste post. Nou ja, werk voor niks is ook werk.

Reputatie 2

Dank voor je tips! Gaat dit er dan ook voor zorgen dat ik de game NBA2K21 op PS4 kan spelen zonder dat ik eruit gekickt worden met de vermelding dat de verbinding niet goed is?

 

ik heb op advies van jouw collega een aantal instellingen doorgevoerd en nog steeds gebukt het probleem. 
 

is er niet techneut die op locatie mijn instellingen kan bekijken of aanpassen naar de juiste instellingen?

Reputatie 7
Badge +14

Vanuit t-mobile is er geen formele ondersteuning voor andere apparaten dan hun eigen router.

Je zou een lokaal IT bedrijf kunnen vragen.

Reputatie 7
Badge +5

@Play4U 

Natuurlijk zijn er mogelijkheden om middels een remote inlog zoals m.b.v. Teamviewer instellingen in  jouw apparatuur aan te passen.

Echter, als die effectief gemaakt wordt verliest de helper direct weer de verbinding.
En wil je eigenlijk wel dat een “vreemde” op jouw netwerk komt?

Advies: probeer eerst zelf en zie hoever het gaat lukken. Verder hulp nodig? Dan is een uitgebreidere aanduiding welke apparatuur (eigen router) er in gebruik is. Op dit forum is een grote diversiteit van kennis aanwezig m.b.t. tot al die verschillende apparaten.

Reputatie 2

@yalerta 

ik zou het wel goed vinden als een expert middels Teamviewer op stand helpt. Kan ik zoiets met je regelen?

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile biedt geen support voor eigen apparatuur van klanten. Dus dan zul je een it dienstverlener moeten zoeken. Hier is een voorbeeld.

Reageer