Beantwoord

bridge tap?


I#k ben sinds kort klant bij T-Mobile thuis. Nou valt bij ons de Wi-Fi en de tv regelmatig tot vaak weg.
Zij hebben ons verteld dat dit komt door een bridge tap. Ik heb geen idee wat het is en kom er ook niet verder mee via het forum. Ik heb een fotootje toegevoegd waar bij ons de "bridge tap" zou moeten zitten. Kan iemand ons verder helpen wat wij hier zouden moeten doen?

Met vriendelijke groet,
Hidee Beukema

icon

Beste antwoord door Sander 9 August 2019, 15:57

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Hiddeb7

Het was niet de bedoeling om hem zover open te maken maar je blauwe draad hoort naast de rode.
Dat kabeltje hoort dan rechtstreeks in het modem te gaan. zit die toevallig op het kastje er boven aangesloten ?
@Hidden.nld moet ik dan het blauwe draadje aan de bovenkant naast de rode zetten? Ja de blauwe en de rode aan de bovenkant gaan rechtstreeks naar de router.
Reputatie 7
Badge +4
ja als je kijkt aan de onderkant zit rood op rood en wit op blauw. dit moet blauw op blauw zijn.
herstart hierna je modem
@Hidden.nld Ik ga het proberen! Moet ik nog iets met die andere draadjes?
@Hidden.nld Ik heb het gedaan en heb het even aangekeken, maar helaas valt tv en internet nog steeds weg... wat zou het verder kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Nee de onderste draadjes zitten goed. Alleen blauw rechtsboven moet 3 naar rechts.
T-Mobile zegt juist dat ik dit zelf moet oplossen. Logisch dus ook dat ikzelf kijk. Er zat ook helemaal geen verzegeling ergens. Ik heb alleen het kapje eraf gehaald. Gelukkig nu wel de bevestiging dat er geen bridge tap zit. Het is duidelijk dat T-Mobile maar wat zegt om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor hun gepruts. Vanaf dag 1 al gedoe.
@bellefelice juist!

Door een bridge tap problemen werkt me internet al weken niet. Ik heb begrepen dat ik een of meerdere dralen los moest kopen maar welke zijn het aub ? 

 

Bedoel los moest maken en niet kopen

@Hiddeb7 , dat zegt @Hidden.nld toch ook, @Brian is een t-mobile moderator.

Maar ook T-Mobile roept snel.het is een bridgetap, maar 95% van de klanten weten niet wat een bridgetap is en worden met een kluitje in het riet gestuurd.

@bellefelice je weet nu wat je kan doen, T-Mobile de duimschroeven aandraaien, als ze niet willen zou ik ze in gebreke stellen en eventueel opstappen als ze niet bewegen.

@Jalata , Dat is geen ISRA punt, je moet eerst die opzoeken, waarschijnlijk die kabel volgen.

Reputatie 7
Badge +15

@Jalata 

 

De eerste van rechts is een hoofdaansluiting vaak in je meterkast, het eerste aansluitpunt vanaf dit punt is je ISRA.

@Jalata

 

De eerste van rechts is een hoofdaansluiting vaak in je meterkast, het eerste aansluitpunt vanaf dit punt is je ISRA.

Bedankt voor je antwoord. Heb de draden gevolgd zoals je had geadviseerd is dit het juist 

 

Zo jah ps welke moet ik los koppelen aub

Reputatie 7
Badge +15

@Jalata

Welke kabel gaat naar de hoofdaansluiting? Eigenlijk moet alleen rood en blauw aangesloten zijn en oranje en wit kan je los halen. Je modem dient dan op dit punt te worden aangesloten.

De rood en blauw zijn de kabels die naar de hoofdaansluiting verbonden zijn volgens mij

Ik ga het proberen de wit en oranje uit te halen. Moet ik mijn stoom uithalen of kan ik het zo maar doen ?

Reputatie 7
Badge +15

@Jalata 

Rechts gaat dus naar de hoofdaansluiting? Zorg dan dat links alleen rood en blauw zij aangesloten. Wit mag je los halen. Zit daarnaast ook nog iets aangesloten? Die mag ook los.

Zojuist de wit draad los gelaten en de blauw en rood bleven staan gedaan maar op dit moment geen resultaat helaas. 

Eerlijk, snap het het niet al meer dan twee jaar klant of langer en nooit problemen en ineens zijn er problemen met me internet. Er is niks veranderd met me huis, jah het is een ouderlijk pand maar dat ik het zo zelf moet oplossen omdat het bij kpn ligt, ergens te begrijpen maar ook niet ? Moet ik hierdoor bij kpn me internet gaan aansluiten zodat me problem wordt opgelost ?  ps ik ben geen elektriciteit dus hoop dat mijn problem wordt opgelost op een makkelijker  manier aub  

Ps weet dat jullie niet aan de lijnen van kpn mogen zitten maar als klant heb ik niks aan en vind dat jullie beter jullie zakelijk en ect moeten regelen. Tmobile zo groot bedrijf zo je echt niet zo iets moeten verwachten dan hoor je beter je dingen te regelen met t mobile mijn mening. Samenwerken wte.

Het ergste is dat ik met me problem wordt doorverwezen naar een link maar het is een topic wte. Kabels verwijderen ect sorry echt teleurgesteld na 3 weken bijna 4 weken geen internet raak me geduld op en nogals super teleurgesteld 

Reputatie 7
Badge +15

Het is vrij simpel. Aan de linkerkant verwijder je de witte draad. Alleen rood en blauw zitten boven dus aangesloten, zorg dat het modem op die kabel is aangesloten.

Mocht het niet lukken dan zou je dit even kunnen afwachten tot morgen en een moderator zal dan een monteur maar je sturen of je kunt ook bellen naar de klantenservice 0800 0092.

Ik heb het zo juist gedaan maar helaas niks geholpen en ook gebeld naar het klantenservice hiervoor. Maar die hebben mij helaas ook niet kunnen helpen. Bedankt voor je antwoord ik ga toch effen proberen bij kpn hopelijk kunnen ze mij dan helpen

Reageer