Beantwoord

Cant connect with a server from out of home

  • 5 September 2020
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb probleem.

Nadat ik mijn router heb restart ,kan opeens geen verbinding maken met server.

Op deze server staan site,waarop ik moet werken, ik kan zelf de website niet openen.

Ik kan met mijn IP adres geen verbinding maken met de server.

Waar ligt het probleem,, zo te zien is er blokkade, wie moet dit oplossen..

Help !!

icon

Beste antwoord door Sander 8 September 2020, 13:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @louvi 

Heb je in geval van glasvezel ook de mediaconverter herstart en welke modem gebruik je van T-Mobile of gebruik je een eigen router?

Ontvang je wel internet of helemaal niet?

Een blokkade zal T-Mobile niet op je netwerk zetten als je niet bent afgesloten.

Ik had dit probleem ook. Kon ook mijn server van buitenaf niet bereiken. Werd bij mij veroorzaakt door port 2049. Die regelmatig gesloten werd door de T50 modem van T Mobile.  Na meerdere keren herstart kon ik mijn server weer benaderen. Twee dagen later weer het zelfde liedje. Na 3x in de week was ik er klaar mee.

Eigen router Fritzbox 7590 er tussen gezet. Draaid nu allemaal als een zonnetje. Tevens is nu mijn Wi-Fi sterk verbetert. 

Op dit moment op vakantie in Griekenland. Kan nu probleemloos connecten met mijn thuis server.

 

 

 

Hi guys,

I have also same problem,

I cant reach 3-5 website. from my Ip adres.

What do i have to do.

 

 

Ik heb een Zyxel modem van Tmobile.

Telkens heb ik dit probleem.

Heeft u een oplossing , laat weten

 

 

Reputatie 7

Hi @louvi,

 

Uiteraard kun je de tip van DMM0202 gebruiken, maar wellicht dat er iets anders is gebeurd. Ik raad aan om eerst een fabrieksreset uit te voeren. Zie hier voor uitleg: modem fabrieksreset. Vervolgens raad ik aan om een portforward in te stellen naar je eigen server, zodat je met een gerichte actie van buitenaf via je modem naar je server kunt. Zie hier voor uitleg over portforward bij het Zyxel modem: Uitleg Zyxel modem. Klik hiervoor bij het kopje portforwarding. 

 

Mocht dit allemaal niet helpen, kun je dan vertellen welke instellingen in het modem je hebt aangepast (screenshot) en welke foutmelding je te zien krijgt op je computer? Kun je wel inloggen op je server als je binnen je Thuisdomein bent (je eigen Wifi)? 

 

Ik ben benieuwd, houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

Goede morgen,

Ik ben net 2 dagen klant en begin nu al een beetje te mopperen. Ook ik heb een thuisserver met allerlei dingen erop. Werd 2 dagen geleden aangesloten en heb dus netjes de ipadressen aangepast en nu ongeveer een klein uurtje werkte alles perfect! Alles draaide perfect en zeker 16 uur als ik mijn statieken bekijk. Echter de volgende dag dacht ik met een bakje koffie is te gaan kijken hoe alles erbij stond en… Alles offline.

Ben erachter gekomen dat de server niet herkend word in het locale netwerk en heb zelfs nieuwe netwerkkaarten gebruikt en een tweede pc snel omgebouwd naar een servertje.

Echter, kale pc wordt herkend maar zodra er bijvoorbeeld unbuntu server software wordt gebruikt is ie niet te vinden in het locale netwerk.

Dus kan er ook niet met poort forwarderen gewerkt worden! (Die heeft gewerkt!)

Ik kom van ziggo en jaren probleemloos gedraait met mijn hobby.

Zelfs degene die de boel aansloot van Odido vertelde mij dat ik erop vooruit zou gaan.

In mijn log bestand van het modem zie ik vele meldingen van,

 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d

Dus,

Bij aanvang heeft het een avond perfect gewerkt!

Port forwaderen ook!

Meerdere pc's getest om zeker te zijn dat de netwerkkaart of pc kapot was.

Heeft dit te maken met het modem ZYXEL EX5601-T1?  Lijkt wel een blokkade in het modem.

ect.

 

Klantnr OQN81975

Graag hoor ik spoedig een antwoord

Met vriendelijke groet,

Ton

 
           
           

Reageer