code 550 5.7.1 en block list (s3140)

  • 11 May 2020
  • 1 reactie
  • 737 Bekeken

Beste T-mobile,

Ik kan sinds een paar dagen geen berichten meer sturen via outlook.com naar e-mail adressen als hotmail.com of live.nl. Ik krijg de volgende melding iedere keer: 

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  xxxxxxx@hotmail.com

    host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [xxx.xx.xx.xxx]

    SMTP error from remote mail server after pipelined MAIL FROM:<xxx@xxx.nu> SIZE=21202:

    550 5.7.1 Unfortunately, messages from [xx.xxx.xxx.xx] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [DM6NAM12FT034.eop-nam12.prod.protection.outlook.com]

(Ik heb de persoonlijke informatie weg gehaald)

Ik stuur geen spam berichten of maak geen promotie/reclame via de mail. Dus ik kan niet echt achterhalen wat het probleem precies is. 

Nu heb ik al contact gehad met Microsoft en hebben ze mij een link gestuurd met een formulier die ik kon invullen. Het schijnt dat het probleem of van outlook zelf komt of van je internet provider. Ik bericht jullie omdat ik een collega van T-mobile heb gesproken en zij mij heeft aangeraden om dit aan te kaarten via een topic. 

Weten jullie toevallig meer over de bovenstaande en zouden jullie mij verder kunnen helpen? Ik hoor het graag en alvast bedankt!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Umut55, welkom op de Community, ik ga je nu helpen! Dit lijkt inderdaad op een issue afkomstig van Outlook. Slim dat je al proactief actie ondernomen hebt door Microsoft te benaderen. Wat voor formulier kon je precies invullen? Was dat een support formulier waarmee zij het probleem achterhalen? 

Ik zie dat je een SMTP error krijgt: dit heeft te maken met je uitgaande server/uitgaande post. Vandaar dat je geen berichten meer kunt verzenden naar verschillende e-mailadressen. Kun je eens voor me nagaan op welke pop jouw mail draait? Wij maken namelijk gebruik van een pop3 server. Begrijp ik trouwens uit jouw uitleg dat je wel inkomende post kunt ontvangen? Welke poort gebruik je bij je mailinstellingen? Ik weet zeker dat we er samen uitkomen en mocht ik je niet helpen aan een oplossing, dan zijn er experts onder onze users die overal het onderste steentje boven kunnen halen. We will find a solution! 💪😁

Reageer