Beantwoord

Conflict met T-mobile na een jaar van ellende


Na een ellendig jaar van storingen, vele uren aan de telefoon met de T-mobile klantenservice en 2 mislukte pogingen om mijn T-mobile thuis abonnement vroegtijdig te ontbinden leek ik na een jaar eindelijk verlost te zijn van tv en internet van T-mobile thuis. Na het aflopen van het jaar kreeg binnen een maand 2x een brief dat ik zo snel mogelijk mijn apparatuur moest opsturen om geen extra kosten te krijgen. Ik heb zowel de router als het tv-kastje na de tweede brief z.s.m. verstuurd. Nadat ik na ruim een maand niets meer had gehoord van T-mobile ging ik er vanuit dat de apparatuur was ontvangen en heb het track & tracé briefje weggegooid. Echter een week of twee later kreeg ik een mail dat er 90,- zou worden afgeschreven, dus toch weer met veel tegenzin en frustratie de klantenservice moeten bellen. Die vertelde dat alleen router in de doos zat en niet het tv-kastje. Ik vertelde dat alles was opgestuurd en ze zouden het gaan uitzoeken en zouden mij terugbellen. Weer wat later werd er opeens 90,- geïncasseerd, zonder dat ik was teruggebeld over de uitkomt van het onderzoek. Ik heb deze incasso zelf teruggeboekt EN AL 1 DAG LATER had ik mail waarin stond dat ik het opnieuw moest overmaken, en snel, om extra kosten te voorkomen. Ik heb opnieuw met de klantenservice gebeld die niet verder komen dan “zonder track & tracé moet u gewoon betalen.” Ik heb om bewijs gevraagd dat het retourpakket niet compleet was maar dat kan niet geleverd worden, ze willen dat ik bewijs lever dat ik alles heb opgestuurd. Als T-mobile eerder contact had opgenomen had ik het track & tracé briefje nog wel gehad waar het juiste gewicht van een compleet pakket op zou staan. Ik heb hierover geprobeerd contact op te nemen met het hoofdkantoor maar dit blijkt telefonisch een onmogelijke opgave te zijn. Graag zou ik na een jaar van T-mobile ellende tot een oplossing willen komen i.p.v. nog meer stress en irritatie. Ik zou het zeer op prijs stellen als er met mij contact wordt opgenomen door een persoon die niet op het call-centrum werkt, maar echte een werknemer van T-mobile van een afdeling waarmee een oplossing gevonden kan worden. Ik kijk hier zeer naar uit!!! Martijn

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 July 2021, 10:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

Hi @MARTIJNZW ,

Ik heb het voor je gecheckt en zie dat de terugbetaling klaar staat voor deze maand. Excuses voor het ongemak, maar weet dat deze er wel degelijk aan zit te komen. Via My T-Mobile Thuis kan je precies zien wanneer deze eraan komt: T-Mobile Thuis. Laat het vooral weten als je vragen hebt - we zitten voor je klaar! 

@Demi @Jason Nou, waar ik bang voor was is dus uitgekomen. Ik heb om extra kosten te voorkomen netjes op 13 juli de rekening toch maar betaald, maar het is dus alsnog niet teruggestort aan het einde van de maand. Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit nu alsnog z.s.m. teruggestort gaat worden!?!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @MARTIJNZW Het kan eigenlijk allebei. Omdat de vergoeding pas aan het eind van de maand wordt verwerkt, heb je de kans wanneer je de incasso storneert dat daar bovenop nog incassokosten worden getriggerd. Dit gebeurt automatisch door het systeem. Het ligt er net aan in welk tijdsbestek de vergoeding het openstaande bedrag rechttrekt. Vaak komt dit wel goed, maar ik wilde het toch even benoemen. De andere optie is de rekening wel betalen en dan wachten op de vergoeding die naar je wordt overgemaakt. Dan weet je wel zeker dat er geen incassokosten bovenop komen door het systeem, maar dan betaal je voor nu wel eerst onterecht die boete. Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen scheppen over de opties!:sweat_smile:

@Jason Harstikke bedankt voor het goede nieuws. Sorry voor de wat late reactie maar ik had het gisteren al wel gelezen maar had geen tijd om te reageren, dus ik was vanaf toen al wel weer blij. 

Ik heb de incasso die gedaan was ingetrokken dus op dit moment staat het boetebedrag nog open. Is het nu de bedoeling dat ik die eerst ga betalen of is het hiermee afgedaan? Ik hoop het laatste aangezien er nogal wat beloftes zijn gedaan het afgelopen jaar die niet zijn nagekomen (niet door jou overigens!) en dat ik dan toch weer zelf achteraan moest. Maar daar ga ik nu maar even niet vanuit. Thankx!!!!

@Doornekamp33 Hartstikke bedankt voor het inschakelen van de juiste persoon. Ik ben je zeer dankbaar!:smiley:

M.v.g. Martijn

Goed bezig @Jason , je bent echt de retour proces koning hier, en dat het een compliment waard is, je zou eigenlijk ook een troon verdienen.:smiley:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MARTIJNZW, ik ben blij dat je jouw verhaal op de Community plaatst want daarmee is meteen duidelijk dat de retour processen ook in mei/juni nog niet draaiden zoals we gehoopt hadden. Laten we er niet te veel woorden aan vuil maken, maar ervoor zorgen dat er een compensatie wordt aangemaakt voor de € 90 boete die we jou opgelegd hebben. Ik maak die compensatie meteen aan, deze zal dan wel pas aan het eind van de maand verwerkt worden. Eerder kan ik het niet laten toepassen, sorry daarvoor. Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik wil je verzoeken me een seintje te geven in dit topic zodra je de e-mail met bevestiging toegestuurd gekregen hebt - bevestiging van de vergoeding bedoel ik dan.

Het boetebedrag zal hiermee komen te vervallen. Ik ga mijn uiterste best doen om het natuurlijk zo snel mogelijk te herstellen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat dit op zijn vroegst eind deze maand pas hersteld wordt.

@Doornekamp33 Bedankt voor het ter attentie brengen van dit topic! Alle lof gaat in dit geval uit naar @MARTIJNZW omdat hij dit meldt en nog zo netjes is om op elke mogelijke manier na te gaan of hij de track&trace-code kan opspeuren. Wij hebben hier gefaald en moeten dit herstellen, maar bedankt voor je compliment! 😉

 

Ik vind nog steeds dat de bal niet bij de klant gelegd moet worden, 1 apparaat wel terug geboekt en 1 niet, klopt dus nog steeds iets niet in de verwerking van de retouren, en als je bewijs hebt dat er 1 wel terug is gekomen moet T-Mobile maar bewijs leveren dat de tweede er niet in zat is wat anders als er niks is retour gekomen, dan mag je de T&T code gebruiken.

@Jason, kun jij hier wat aan doen, jij bent uiteindelijk de retour Koning.:crown:

Reputatie 7
Badge +14

Het terugboeken van een incasso laat niet de vordering vervallen. Daar moet eerst daadwerkelijk door de klantenservice een creditfactuur voor aangevraagd worden. Tot die tijd zal het incasso proces gewoon verder lopen. Je kan ook de factuur betalen en indien er dan later toch een creditfactuur ontstaat zal die worden uitbetaald.

Ik vind wel vreemd dat ze binnen 2 weken wel 2 brieven kunnen sturen

 

 

Dat moet zijn in 4 weken 2 brieven.

Helaas maak ik geen gebruik van de PostNL app. Ik ben wel in de winkel geweest waar ik het pakket verstuurd heb, maar die kunnen slechts 1 dag terug kijken in hun registratie. Daarna heb ik de PostNL klantenservice gebeld en die vertelde me dat verzendingen naar antw.nrs. niet terug te vinden zijn in hun systeem.

Ik heb ook T-mobile gevraagd naar een filmpje van het uitpakken van de doos en welke gegevens er nog meer zijn geregistreerd maar daar was volgens de klantenservice verder niets over bekend. Volgens het meisje van de klantenservice is het gewoon zo dat ik moet bewijzen dat ik het heb opgestuurd. Ik zei ook dat wanneer zijn mij ervan betichten niet alles terug gestuurd te hebben zij dat dan moeten bewijzen. ik kan eens informeren hoe dat precies zit.

Ik vind wel vreemd dat ze binnen 2 weken wel 2 brieven kunnen sturen, maar niet binnen een maand een retourpakket kunnen verwerken.

 

 

Laat ze er een zaak van maken, jij hebt 1 probleem, geen T&T nummer, kun je er niet via de PostNL app achter komen, maar 1 artikel is wel retour gekomen is dat je bevestigd?

Zij moeten dannamelijk met sluitend bewijs komen dat er iets niet in de retour doos zat, en dat kan maar op 1 manier, vanaf moment van open maken tot de doos leeg is een aan eensluitende opname met wat er uit de doos is gekomen, gewicht, grote of wat dan ook anders is geen sluitend bewijs, tenzij er een opsporings amtenaar in functie onder ede verklaart dat die getuige is geweest en de STB er niet in zat.

Reageer