Beantwoord

Daadwerkelijke download snelheid T-Mobile Thuis


Reputatie 2
Ik heb zojuist tmobile thuis aangeschaft, hierbij heb ik gekozen voor een internet snelheid van 80mbps. Wat is straks mijn download snelheid?
icon

Beste antwoord door Hardy086 20 May 2017, 11:21

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het ligt eraan op welke manier je internet krijgt. T-Mobile maakt gebruik van twee netwerken, DSL (via de telefoonlijn) en via glasvezel.
Als je glasvezel hebt, heb je een hele grote kans dat je ook 80 Mbps haalt.

Als je internet via de telefoonlijn hebt, is het afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale/wijkcentrale.
Als je hier je postcode en huisnummer invoert, en kijkt bij 'Koper/DSL', dan kun je zien hoeveel Mbps je thuis kunt krijgen.

Groet,
Reputatie 2
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF, MDF
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
216 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Het staat een beetje raar maar hij geeft aan koper 108mbit/s
Reputatie 5
De kans is dan heel groot dat je zonder problemen 80 Mbps binnen krijgt 🆒
Een kleine toevoeging op het antwoord van Pilovali.

Ik heb zelf een 'Internet 50' abonnement van T-Mobile Thuis (er ligt hier glasvezel), dit zijn een paar van mijn speedtest-resultaten:



Alles wat erin zit, wordt geprobeerd eruit te persen, zoals je kunt zien. 🙂
Reputatie 2
eindelijk aangesloten en een super goede verbinding


Ik was even het verschil tussen mb en MB vergeten dus met 80 Mb(Megabit) heb ik een daadwerkelijke download snelheid van 10MB(MegaByte)
Reputatie 5
Fijn om te lezen 🙂
Veel plezier met T-Mobile Thuis!
Reputatie 7
Hoi Hardy086, eindelijk echt welkom Thuis! ;)

Dat zijn mooie snelheden. Vooral die uploadsnelheid is mooi. Doorgaans is dit slechts 10% van de downloadsnelheid bij DSL. Bij jou blijkt dit boven verwachting. Veel plezier met je nieuwe abonnement! 😃
Reputatie 2
Ik ben onlangs ook overgestapt naar T-Mobile, mijn snelheid is volgens deze checker https://www.internetvergelijk.nl/snelheidstest/ niet heel ok. Ik ga nog even sleutelen aan mijn wifi instellingen.
Reputatie 7
Badge +3
Moet ik uit je opmerking opmaken dat je de test doet via de Wifi?
We kunnen niet vaak genoeg vermelden dat testen van internetsnelheden via Wifi teveel factoren bevat die de meting kunnen beinvloeden.
Als voorbeeld, de plek, de afstand, het gekozen kanaal of zelfs je draadloze huistelefoon (DECT), zelf je gebruikte mobile device ouderdom daarvan (chipset).

Wel leuk om op je testsite te lezen;

Draadloos internet testen

Maak je gebruik van een draadloos netwerk, test dan of je draadloze verbinding optimaal werkt. Zorg ervoor dat het modem en de router in orde zijn. Deze vormen vaak een bottleneck (knelpunt). Het heeft geen zin om de internetsnelheid te meten als deze apparaten het signaal niet goed doorgeven. Het is aan te raden om te testen met draad in plaats van wireless om snelheidsverlies vanwege een draadloze internetverbinding uit te sluiten.
Reputatie 7
Hoi soodaa!

Welkom op het forum. Graag denken we mee om jouw snelheid optimaal te krijgen! Pieter_B geeft eigenlijk al het complete verhaal. Ik heb nog slechts twee toevoegingen:

  • In dit topic geven we wifi tips. Vooral het aanpassen van het kanaal helpt vaak!
  • Zoals Pieter_B aangeeft, test de snelheid met een bekabelde verbinding. Is dit niet in orde, laat het ons/mij/de klantenservice weten, dan controleren we de lijn.

Houd je ons op de hoogte? Anders blijven we ongerust! 😉
Ik gebruik altijd de internetvergelijker van Overstappen.nl om er achter te komen wat het beste abonnement is voor mijn internetsnelheid thuis.

Reageer