Beantwoord

'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'

  • 10 July 2019
  • 14 reacties
  • 15069 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,
vanmiddag heeft monteur bij mij T Mobile Thuis geïnstalleerd. Na installatie van alle componenten probleemloos kunnen internetten. Niets veranderd, niets gewijzigd. Na avondeten zie ik ineens dat internetverbinding verbroken is. Check uitgevoerd (Win10 probleemoplosser) krijg ik melding "'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'".
Naspeuren op internet (mob tel 4G) levert geen bruikbare oplossingen. Daarom nu de hulpvraag op dit forum. Wie kan mij helpen. Voor de volledigheid: NT kastje geeft drie, groen, brandende lampen. Modem is de Zyxel T50. Hard reset gedaan. TV werkt. Wifi werkt. Cat6 kabels door heel het huis. Laptop werkt alleen op wifi. PC blijft foutmelding geven.
Dank alvast!
Groet
Betelgeuse
icon

Beste antwoord door Betelgeuse 7 August 2019, 16:25

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Edit / 2019.07.11
In aanvulling op mijn hulpvraag/post van gisteren. Sinds gisteren lijkt er ineens een conflict tussen mijn zakelijke laptop en mijn thuisPC. Dit viel mij vanmorgen op. Ik had de zakelijke laptop via WiFi verbonden. Dat werkte probleemloos. Daarna heb ik de thuisPC opgestart. En daar had ik ineens weer een normale internetverdingen (geen proxy probleem melding). Daarna de zakelijke laptop ook bedraad aangesloten en WiFi uitgeschakeld. Toen kreeg de thuisPC weer problemen (dezelfde genoemde proxy...). De zakelijke laptop weer op WiFi en 'ontdraad' + de thuisPC uitgezet, stroom eraf, 30 sec wachten en herstart en deze doet het weer. De vaststelling is alleen: voor de installatie van T Mobile had ik bij de voorgaande provider dit probleem niet......
Betelgeuse
Reputatie 7
Badge +3
@Betelgeuse

Controller eens of je IPv4 settings wel correct staan op automatisch DHCP van de router.
Zou kunnen zijn dat hier iets op handmatig staat en de router een conflict heeft met het uitdelen van bepaalde IP's.

Hier ook nog een W10 Youtube
Reputatie 1
@Pieter_B
Dank voor jouw reactie. Deze optie had ik al gezien op internet (en derhalve al gecontroleerd). Settings staan op automatisch.
Groet
Betelgeuse
Reputatie 7
Badge +3
Wat laat de thuisPC en je werkPC zien als je beide bedraad aansluit als je op de command prompt ipconfig uitleest?
Reputatie 1
thuispc:
ipconfig
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Ethernet:
Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Ethernet 2:

Connection-specific DNS Suffix . : home
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::9154:4d89:f94b:835%2
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.166
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet adapter Ethernet 3:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Werklaptop:
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: xxxxxxxxxxxx
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.xxx.x.xx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.224.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.xxx.x.xx

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: home
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.231
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: home
Reputatie 7
Badge +3
code:
Werklaptop:
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: xxxxxxxxxxxx
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.xxx.x.xx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.224.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.xxx.x.xx




Je werklaptop komt plost binnen het netwerk bedraad met een 10.xx range, dat terwijl de DHCP server in het 192.168.1.x netwerk zit.
Lijkt er dus op dat je LAN adapter setting een fixed IP{ in het netwerk drukt en daar ontstaat dus dan ook het conflict.

Op de Wifi adapter zit je werkPC netjes in de DHCP pool 192.168.1.x

EDIT: DNS achtervoegsel

Waarschijnlijk zat je vorige provider ook in het 10.x netwerk op zijn modem/router, waardoor je geen problemen had.
Reputatie 1
Hallo,
De helpdesk van mijn werkgever antwoordde dat zij van mening waren dat er geen netwerkprobleem vanuit de werklaptop veroorzaakt werd. Als alternatieve oplossing werd meegegeven om een tweede netwerk te bouwen, waarin dan alleen de zakelijke laptop zou opereren.

Verdere ervaringen sinds gisteren.

De zakelijke laptop is niet actief geweest. Ik heb een aantal herstarts van zowel de NT kast, alsook het modem doorgevoerd (gisteravond en vandaag). De TV werkt, de vaste telefoon werkt, de wifi werkt, maar de vaste lijnverbinding blijft een issue. Ik heb (non-wifi) verbindingstests met mijn stand alone pc en twee (prive) laptops uitgevoerd, alle drie draaien op Win10, maar alle drie geven de topic foutmelding.

Het maffe is wel dat op dit moment ik kan internetten via de stand alone pc, maar rechtsbeneden geeft het netwerkicoontje wel de gele driehoek met zwart uitroepteken weer. Met het geringste ligt de verbinding eruit.

Groet
Betelgeuse
Reputatie 7
Badge +3
Zou je eens kunnen kijken wat de output is van het volgende command op de commandprompt?
code:
tracert 1.1.1.1



Doe dat eens als de PC's geen problemen geven, dus eigen PC op de LAN en Werk PC op de Wifi.
Daarna eens als het probleem zich voordoet, dus eigen PC en de werk PC op de LAN en Wfi uit.

Note: Even goed kijken naar je IP's die terug komen en dan je WAN IP even aanpassen in de output voor veiligheidsredenen.

Er moet zoiets als dit terug komen;
code:
ikke@ikke:~$ tracert 1.1.1.1
traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 64 hops max
1 192.168.1.1 x,339ms 0,243ms 0,257ms
2 31.2xx.xx.xx 3,811ms 4,171ms 3,476ms << WAN connection aangepast
3 10.10.80.149 4,340ms 4,027ms 3,998ms
4 80.249.211.140 15,949ms 6,604ms 5,276ms
5 1.1.1.1 3,083ms 2,759ms 2,708ms



Een andere optie is om de volgende commando's via de commandprompt je netwerk settings te resetten op je eigen PC
Note: elke regel is een afzonderlijke regel op de cmd prompt en dan ENTER
code:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Reputatie 1
@Pieter_B
Als eerste: dank!

Eerst bevindingen van jouw advies Tracert

(1-0-1xx-xx.ftth.glasoperator.nl [xx.xx.0.1] in alle drie de situaties identiek)

Situatie 1
ThuisPC: bedraad Cat 6, Zyxel T50, poort 2, netwerkicoon geeft geen foutmelding
Zakelijke Laptop niet operationeel
Tracert:
PS C:\> tracert 1.1.1.1

Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms home [192.168.1.1]
2 3 ms 7 ms 3 ms 1-0-1xx-xx.ftth.glasoperator.nl [xx.xx.0.1]
3 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.205
4 4 ms 3 ms 3 ms 10.10.10.197
5 4 ms 3 ms 4 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.
PS C:\>

Situatie 2
ThuisPC: bedraad Cat 6, Zyxel T50, poort 2, netwerkicoon geeft geen foutmelding
Zakelijke Laptop operationeel via WiFi. Beiden werken probleemloos.
Tracert:
PS C:\> tracert 1.1.1.1

Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms home [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms 1-0-1xx-xx.ftth.glasoperator.nl [xx.xx.0.1]
3 4 ms 3 ms 3 ms 10.10.10.205
4 4 ms 3 ms 4 ms 10.10.10.197
5 4 ms 4 ms 4 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.
PS C:\>

Situatie 3
ThuisPC: bedraad Cat 6, Zyxel T50, poort 2, netwerkicoon geeft geen foutmelding
Zakelijke Laptop operationeel via Cat6, WiFi = uit
Tracert:
PS C:\> tracert 1.1.1.1

Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms home [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms 1-0-1xx-xx.ftth.glasoperator.nl [xx.xx.0.1]
3 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.205
4 4 ms 3 ms 3 ms 10.10.10.197
5 4 ms 4 ms 4 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.
PS C:\>

Opmerking 1
Zakelijke Laptop werkt op Win7 (eind augustus a.s. uitruil met exemplaar obv Win10)

Opmerking 2
Waarneming bij situatie 3
Zakelijke laptop geeft netwerkfout (icoontje, geel driehoek, zwart uitroepteken)
Netwerk geeft melding:
"De verbinding wordt mogelijk geblokkeerd door beveiligings- of firewallinstelling".

Opmerking 3
ThuisPC geeft direct verbreking Internet weer: (icoontje, geel driehoek, zwart uitroepteken)

Opmerking 4
Waarneming bij situatie 3
Andere cat6 kabel tussen zakelijke laptop en Netgear GS 116e switch + herstart
zakelijke laptop: geen verandering van resultaat.

Opmerking 5
Verwijdering van cat 6 uit zakelijke laptop en WiFi weer actief: zakelijke laptop
werkt weer probleemloos. Plus: ThuisPC werkt vrijwel direct weer.

Opmerking 6
Voor afgelopen woensdag (Activering T Mobile) werkte dezelfde configuratie bij Telfort
probleemloos.

Groet
Betelgeuse
Reputatie 1
@Pieter_B

Jouw tweede optie:
uitgevoerd conform instructie + Herstart.
Bevindingen:
Genoemde netwerkstoring blijft en na 4:36 seconden verdwijnt de storing en heb ik weer
volledig internet

Opmerking: Alleen ThuisPC, zakelijke laptop niet actief

Groet
Betelgeuse
Reputatie 1
Iemand een reactie, of concrete hulp?

Voor afgelopen woensdag (Activering T Mobile) werkte de ongewijzigde PC en laptop configuratie bij Telfort probleemloos en nu bij T Mobile kan ik niet eens met één PC stabiel internetten, laat staan drie tegelijkertijd.

Met mijn boerenlogica zeg ik: als de lijn naar mijn huis werkt, en ik na de modem niets heb ge-
wijzigd, dan is er voor mij één factor welke de problemen veroorzaakt en dat is de Zyxel T-50.

Maar ik hoor graag wat T-Mobile aan deze problemen denkt te gaan doen......

Groet,
Betelgeuse
Reputatie 7
Edit: In een ander topic kwam ik deze link van @Pieter_B tegen, hier staan nog meer tips in die je toe kan passen. Laat het zeker even weten als het gelukt is!

Hi @Betelgeuse dit is een logische gedachte:

Met mijn boerenlogica zeg ik: als de lijn naar mijn huis werkt, en ik na de modem niets heb ge-
wijzigd, dan is er voor mij één factor welke de problemen veroorzaakt en dat is de Zyxel T-50.


Maar de traceroute complete wel dus er is een verbinding naar buiten wat mij doet vermoeden dat het in dit geval niet de modeminstellingen zijn. Misschien een open deur maar ik zie de opmerking ' De verbinding wordt mogelijk geblokkeerd door beveiligings- of firewallinstelling' staan. Heb je de firewallinstellingen van Windows gecontroleerd of gebruik je toevallig een third party firewall (van bijvoorbeeld een anti-virus programma) die actief is? Zou het eens willen proberen met de laptop en PC in 'Veilige Modus'?
Reputatie 1

Update:
Vlak voor vertrek zomervakantie lukte het de monteur om toch nog even langs te komen (dank!).
Vervanging van T50 door nieuwe T50: geen verbetering. Vervanging T50 door 'oude' Dray Tek: geen verbetering. De volgende ochtend zou een VLAN reset plaatsvinden. Ik kreeg van T Mobile tijdelijk een
stream aangeboden opdat ik nog kan thuiswerken (dank!).
De monteur kwam nog met het volgende advies: na terugkomst van vakantie alle netwerkstekkers los-
trekken en 1 voor 1 weer inpluggen. Dit advies heb ik gisteren opgevolgd. En ziedaar: alles werkt weer.
Probleemloos en gelijktijdig. WiFi ook als een zonnetje. Snelheid 186.6 mb/s down en 181.1 up. Past bij gekozen abbo.
Kortom: dit topic kan afgesloten worden. Met dank nogmaals aan alle reacties en adviezen!
Betelgeuse

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 7
Hi @Betelgeuse, wat goed dat het gelukt is! Hopelijk ook een fijne vakantie gehad? 🙂

Reageer