Beantwoord

defecte modem

  • 18 September 2022
  • 21 reacties
  • 254 Bekeken

Ik ben vanmorgen tot de ontdekking gekomen dat mijn modem compleet uit was (geen enkele lampje brandde).
Ik heb vervolgens de stekker er meer dan 10sec er uit gehad. Helaas zonder positief resultaat,

Ik heb ook de voedingsadapter vervangen. Helaas zonder positief resultaat.

Ik heb ook de resetknop ingedrukt op de modem. Helaas zonder positief resultaat.

 

Mijn conclusie: de modem is defect.
Nu de vraag: hoe kom ik aan een nieuwe modem?

icon

Beste antwoord door Boris 20 September 2022, 12:24

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zwolly1970 

Achter de modem zit vaak ook een aan/uit knop, heb je die ook al eens ingedrukt?

Voor een nieuwe modem wacht even de reactie van een moderator af.

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie. 

Die had ik als eerste ingedrukt.

Maar nog niet wakker genoeg om dat te melden in min bericht 😏🤭.

Reputatie 7
Badge +15

@Zwolly1970 

Andere stopcontact ook geprobeerd en vergeten erbij te zetten of had je dat nog niet geprobeerd?.😅

Die doet het wel, want op de andere voedingsadapter zit een led en die brandt.

Reputatie 7

Hi @Zwolly1970, goed dat je aan de bel trekt! Ik ga dit graag voor je regelen. Wil je mij een foto sturen met de lampjes en hoe de aansluiting binnenkomt op het modem? Met deze gegevens kan ik aan de slag om eventueel het modem om te ruilen. Ik hoor het graag van je.

@Boris bijgaand de foto's. 

 

Reputatie 7

Hi @Zwolly1970, thanks voor je terugkoppeling! Ik heb direct een nieuw modem naar je toe gestuurd. Deze zal binnen enkele dagen bij je aankomen, welke je direct kan aansluiten. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, laat het weten. Alvast heel veel plezier! 

Bedankt voor de snelle service, jammer dat DHL niet meewerkte voor een snelle levering.

Nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd. 

Alles werkt meteen 100%.

 

Bedankt @Boris voor de ondersteuning en service 👍

De laatste weken valt steeds vaker het internet weg. Modem (HG659) start meestal vanzelf weer op, maar niet echt handig. Is het mogelijk om een nieuwe modem te ontvangen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anneliesL, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het Huawei modem is inderdaad ietwat verouderd. Daarom heb ik besloten om je een nieuw modem, de Zyxel T-50, op te sturen. Ook zag ik dat je nog in bezit was van een oude TV Box. Deze heb ik ook direct voor je omgeruild naar een nieuwe TV Box. Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Mijn Zyxel T-50 glasvezelmodem is defect. Geen enkel lampje brandt meer, ook niet na een harde reset, in een ander stopcontact of met een alternatieve voedingsadapter. 
 

Aangezien we samen thuiswerken en domotica in huis hebben is spoedige vervanging zeer gewenst. Wie kan mij helpen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PeterRoosendaal 

Mocht je voor nu een router met VLAN ondersteuning hebben dan zou je die tijdelijk kunnen aansluiten met VLAN 300 en connection type DHCP.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PeterRoosendaal, dat is duidelijk verhaal, bedankt voor het uitvoerige testen! Ik neem aan dat je ook gecontroleerd hebt of je niet per ongeluk de aan- en uitknop hebt ingedrukt van het modem? Dat is het kleine ronde knopje naast het gaatje voor de fabrieks reset. 

Je klinkt rigoureus en daarom wilde ik ook graag daadkrachtig voor je ingrijpen. Ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd en we gaan dit zo snel mogelijk meegeven aan de koerier van DHL. Je krijgt hier ook snel een automatische email ter bevestiging van mij over. 

Ik zie dat je daarnaast ook een mobiel abonnement bij ons hebt. Ik stuur je snel een vouchercode toe waarmee je in de tussentijd van onbeperkt data kan genieten.

Ik verwacht dat je hiermee weer snel kan thuiswerken, vergeet alleen niet te genieten van het weekend hè! 😉

Dankjewel voor de tip Cal wat betreft het knopje, maar ook daar ben ik bekend mee 😅. 
 

Je daadkracht waardeer ik zeer, je voelt namelijk mijn frustratie en hopeloosheid denk ik in mijn berichtje. Dit goede nieuws geeft mij weer hoop en ga jouw goede raad opvolgen om van het weekend te genieten. Maar even een paar dagen minder / geen TV en trager internet. Het is niet anders. Werk ze en ook jij een fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @PeterRoosendaal, jij ook bedankt! 😃

PS: Mocht je de verleiding niet kunnen weerstaan om TV te kijken, met de onbeperkte datavoucher zou je een smart-tv kunnen verbinden met het internet via een hotspot en kunnen genieten van de Odido TV App, of kan je de Odido online TV App voor mobiele apparaten streamen naar je TV.

Hi Cal, de track & trace code blijkt nog altijd niet actief en is bij DHL ook onbekend. Zou je aub eens intern willen nagaan wanneer ik het modem kan verwachten? 
 

nu ben ik door bedrijven als bol.com select een beetje verwend en verwacht je zo’n pakket nog dezelfde of volgende dag. Hoe is dat bij Oidido?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PeterRoosendaal 

Zo te zien is er zaterdag een opdracht aangemaakt voor een nieuwe modem. Het distributiecentrum werkt van maandag t/m vrijdag en het kan enkele werkdagen duren voordat zij het modem opsturen is mijn ervaring.

Verder is bij DHL de bezorging vaak de volgende dag zodra het pakketje is ontvangen 

Bedankt voor de reactie. Maar zaterdag en zondag niet werken en maandagavond nog altijd het modem niet verzonden hebben is niet het menselijke nieuwe Odido wat ik gehoopt had.
 

Bedrijven als Odido maken je voor thuiswerken, TV, telefoon, maar ook voor lampen, verwarming etc afhankelijk, maar per chat of telefonisch bereikbaar zijn, een leen modem op laten halen bij een odidopunt of net als een Bol.com zsm een modem sturen is vooralsnog teveel gevraagd en sta je als klant toch mooi te kijken. Ondanks alle contact de afgelopen dagen it ik inmiddels een week te tobben en dat is zeer irritant. Ik ben benieuwd of dat ook gecompenseerd wordt? 

Reputatie 7
Badge +15

@Zwolly1970

Jazeker, voor alle dagen dag je geen internet had krijg je een compensatie die als volgt berekend wordt :

1/30ste van je maandelijkse kosten × het aantal dagen dat je geen internet had.

Dank je Zwolly, ik wacht het maar even af. Vandaag een T-50 modem ter vervanging van mijn andere T-50 ontvangen, aangesloten en alles werkt weer gelukkig 😁 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @PeterRoosendaal ik heb de vergoeding voor je in orde gemaakt van de abonnementskosten. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail! 😊

Reageer