Beantwoord

Defensie 'Thin Client' met Telestick verbind niet met bekabeld internet.

  • 27 January 2023
  • 30 reacties
  • 947 Bekeken

Defensie 'Thin Client' (merk HP) kan niet verbinden met bekabeld internet van T-mobile.

Het is een vaste computer waarmee ik inlog via een ‘telestick’. Alles werkt en hij geeft ook aan ‘Wired connected’ maar toch houdt iets de toegang tegen waardoor ik niet kan inloggen. Wanneer ik een Hotspot aanmaak op mijn mobiel werkt het overigens wel?

Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 27 January 2023, 10:58

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ruudgeboers

Ik heb een aanpassing gedaan aan je modem. Kan je eens kijken of het nu wel werkt? 

Beste Sven,

 

Ik weet niet hoe je het hebt gedaan maar het werkt :D

hartelijk dank!

Hallo,

Kunt umij ookhelpen Sven-TMT.

 

Ikheb namelijkprecies hetzelfde probleem als ruudgebroers.

Mvg Sander

Reputatie 7
Badge +4

Hallo,

Kunt umij ookhelpen Sven-TMT.

 

Ikheb namelijkprecies hetzelfde probleem als ruudgebroers.

Mvg Sander

Done :)

Hoi! Hier ook hetzelfde probleem! Graag ons ook helpen 😃 @Sven-TMT 

 

Gr Thomas 

Reputatie 7
Badge +4

@Thomas C Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kunnen we de fix bij je doorvoeren.

@Sven-TMT toegevoegd! 😃

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT toegevoegd! 😃

Fix is toegepast! 

Hallo,

Is het mogelijk mij te vertellen wat jullie aanpassen in de modem/router? En is dit een quickfix of een long term solution?

Ik heb hetzelfde probleem met de telestick, smarttv Philips, npo app op Samsung tv. Bij allen krijg ik een melding dat DNS niet geresolved wordt. 

 

Welke regel of regels moet ik aanpassen in de modem/router?

 

Gr Sebastiaan 

@Sven-TMT zou je bij mij ook de quicfix Willen toepassen? 

 

Gr Sebastiaan 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT zou je bij mij ook de quicfix Willen toepassen? 

 

Gr Sebastiaan 

Fix staat erop! 

@Sven-TMT zou je mij ook op deze manier kunnen helpen? 😉

Reputatie 7
Badge +6

@MK80 Als het goed is, zouden deze problemen inmiddels verholpen moeten zijn. Ben je pas net klant? Dan kan het zijn dat je modem nog niet geüpdatet is. Meestal gebeurt dat 's nachts. Welke firmwareversie staat er nu op?

@MK80 Als het goed is, zouden deze problemen inmiddels verholpen moeten zijn. Ben je pas net klant? Dan kan het zijn dat je modem nog niet geüpdatet is. Meestal gebeurt dat 's nachts. Welke firmwareversie staat er nu op?

Dank je! Nee al tijdje klant alleen nu pas deze quickfix ontdekt. Hoe kan ik de firmware checken?

 

Reputatie 7
Badge +6

Dank je! Nee al tijdje klant alleen nu pas deze quickfix ontdekt. Hoe kan ik de firmware checken?

Als je inlogt op 192.168.1.1 met gebruikersnaam admin en het Login Password achterop de Zyxel zie je onder Systeeminformatie de firmwareversie staan.

Reputatie 7
Badge +4

Dank je! Nee al tijdje klant alleen nu pas deze quickfix ontdekt. Hoe kan ik de firmware checken?

 

Zo te zien heb je nog een draytek modem, klopt dat? Zo ja dan deze fix niet van toepassing voor jou modem. 

Dank je! Nee al tijdje klant alleen nu pas deze quickfix ontdekt. Hoe kan ik de firmware checken?

 

Zo te zien heb je nog een draytek modem, klopt dat? Zo ja dan deze fix niet van toepassing voor jou modem. 

Ja een Draytek dat klopt… hoe kan ik aan een andere modem komen zodat het probleem verholpen kan worden? Ik ben al wat jaren klant bij jullie. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MK80 ,

ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Hi @MK80 ,

ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Veel dank! sms ontvangen :)

Zou u dit voor mij ook kunnen regelen?

Met de nieuwe software op de telestick en een nieuwe thin client kan ik niet inloggen met mijn t-mobile modem.

Betreft een HP t-620 thin client

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Wimke69, welkom op onze Community.

@Sven-TMT is op dit moment op vakantie, zou jij op 10 september opnieuw een berichtje kunnen plaatsen? Dan trek ik bij Sven aan de bel om dit voor je aan te passen! Ik kan deze instellingen namelijk niet zelf aanpassen.

Hey @Wimke69, welkom op onze Community.

@Sven-TMT is op dit moment op vakantie, zou jij op 10 september opnieuw een berichtje kunnen plaatsen? Dan trek ik bij Sven aan de bel om dit voor je aan te passen! Ik kan deze instellingen namelijk niet zelf aanpassen.

Goedemorgen Tommie,

Zojuist is mijn nieuwe modem geinstalleerd (ism met @Sven-TMT maar loop nu nog tegen hetzelfde probleem aan. Is er iemand dit @wimke69 en mijzelf kan helpen met de quickfix? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MK80, uiteraard wil ik dit voor je realiseren, echter kan ik dit zelf niet omdat ik geen toegang heb tot de programma's. Mag ik je vragen om 10 september nog een keer aan de bel te trekken? Dan is Sven namelijk terug van vakantie en zal het een en ander voor je aanpassen! 

Reputatie 7
Badge +6

@MK80 Omdat het modem net geïnstalleerd is en al een tijdje in de doos zit, is hij nog niet geüpdatet. Dat gebeurt meestal automatisch in de eerste nacht na installatie. Grote kans dus dat alles morgenochtend werkt. Je kunt proberen een update te forceren met een fabrieksreset, maar dat werkt niet altijd.

@MK80 Omdat het modem net geïnstalleerd is en al een tijdje in de doos zit, is hij nog niet geüpdatet. Dat gebeurt meestal automatisch in de eerste nacht na installatie. Grote kans dus dat alles morgenochtend werkt. Je kunt proberen een update te forceren met een fabrieksreset, maar dat werkt niet altijd.

Sorry, was even uit beeld. Dank voor je reactie!

Helaas nog zelfde problemen :( firmware versie van de Zyxel is 5.70 by the way

Reageer