Beantwoord

DHCP renew elke 15 minuten

  • 3 October 2022
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Hallo,

Ik weet dat er al topic over zijn maar heb geen recent topic kunnen ontdekken.

Vandaar even mijn vraag.

 

Ik heb sinds kort een VDSL 100/30 als backup lijn ingezet. dat betekent dat ik een andere modem heb aan moeten schaffen (Draytek Vigor 167) omdat hij in Bridge mode moet om hem te kunnen koppelen aan mijn multi-wan router. (TP-link ER7206)

Ik heb de lijn eerst netjes geactiveerd met de T-mobile zyxel modem en heb daarna succesvol de Vigor aangesloten en die weer aan de router aangesloten.

Ik merkte dat, als ik loadbalancing inschakel, veel internetverbindingen traag of slecht verlopen. In de logbestanden van de router zie ik dat deze ongeveer iedere 25 minuten een weigering krijgt van de DHCP server van T-mobile en dan een renew moet doen. 

Dat lijkt me wel erg vaak eerlijk gezegd.

 

Volgens mij kan ik hier aanvragen dat jullie die tijd aanpassen toch?

Zo niet dan ben ik benieuwd of jullie suggesties hebben om die lijn stabieler en sneller te krijgen.

 

In de logbestanden zie ik het volgende:

 

2022-10-03 22:05:47    DHCP Client    NOTICE    WAN/LAN1: DHCP client renewing IP succeeded. (IP-Address=##.###.###.###, Mask=255.255.254.0, Gateway=87.210.216.1)
2022-10-03 22:05:44    DHCP Client    NOTICE    WAN/LAN1: DHCP client lease expired. Began renewing the lease.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 4 October 2022, 07:14

Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb wat instellingen aangepast en het lijkt nu sneller en de loadbalancing lijkt beter te werken. Ik kijk het even aan.

Dank voor je hulp!

Reputatie 6
Badge +3

Heb je hetzelfde probleem als het Zyxel modem aansluiten en direct daarmee test? Of als je bijvoorbeeld loadbalancing uitzet en alleen de T-Mobile verbinding gebruikt via de TP-Link? 

 

Dat klopt inderdaad, maar de verbinding is soms gewoon heel traag en ik krijg dan op mijn telefoon of pc dat de verbinding geweigerd is. dat gebeurt iedere keer via de T-mobile verbindingen.

 

Wel raar trouwens, een leasetijd van een half uur. Ik merk juist rijdens de RENEW's dat de lijn niet of nauwelijks te gebruiken is. Pas een paar minuten later doet hij het weer.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @OrionPax

De leasetijd is een 30 minuten en deze kan niet worden aangepast. De renew iedere 15 minuten is dus normaal. Wat bedoel je precies met een weigering van de DHCP server? In de log die je laat zijn zie ik een normale renew process. 

Reageer