Beantwoord

DLINK DIR-655 ACHTER DRAYTEK

  • 21 November 2018
  • 5 reacties
  • 410 Bekeken

Ik wil graag mijn oude Dlink DIR-655 achter mijn Draytek router zetten om hem zo als versterker te gebruiken alleen heb ik geen idee hoe dat moet. Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Sander 25 November 2018, 10:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Dolf,

In dit artikel kun je vinden hoe je de DIR-655 instelt als accesspoint achter je T-Mobile router.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Hoi @Dolfsmits,

Welkom op de Communty! Mooie vraag ook, zoiets is namelijk zeer zeker mogelijk. In veel gevallen zal het al automatisch werken, maar soms moet je nog iets instellen. Je kan dit doen met Portforward. Lees in dit topic hoe dat gaat: Portforward op de Draytek.

Een andere optie is DMZ: Uitleg VLAN, DMZ en Portforward. Hiermee kun je het modem goed laten communiceren met de externe router. Let ook goed op dat de twee Wifi-netwerken elkaar niet gaan verstoren. Schakel bijvorbeeld één van de twee uit of zorg voor een grote afstand tussen beide.

Het modem in Bridge modus zetten, zoals in het artikel van @Folkert gaat niet lukken. Onze modems laten dit niet toe. We hebben dit dichtgezet om de werking van ons modem en netwerk te kunnen garanderen. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven!

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Beste @Sander,

In het artikel waar ik naar verwijs wordt uitgelegd hoe je de DIR-655 instelt als accesspoint waarbij de T-Mobile Draytek gewoon standaard als router blijft werken. Op deze manier hoeft de gebruiker helemaal niets aan de instellingen van de router te wijzigen. Dit is naar mijn mening de simpelste en meest efficiënte weg.

Ik weet dat je door een 2e router in de DMZ te van de Draytek plaatsen ongeveer hetzelfde effect bereikt maar het maakt alles nodeloos ingewikkeld en het is ook niet waar DMZ eigenlijk voor bedoeld is.

Blijft wel de vraag of de DIR-655 het meest geschikt is omdat het alweer een ouder apparaat is, ik zou persoonlijk voor een accesspoint met 2,4 en 5 GHz Wifi gaan.

Groet, Folkert
Hoi Sander en Folkert,

Allereerst bedankt voor jullie ondersteuning. Ik wordt steeds handiger :-)

Ik ben gegaan voor de optie van Sander (sorry Folkert, de termen op jouw linkje was me iets te veel jargon😊). Ik heb nu de draytek ingesteld echter heb ik geen idee hoe ik nu de DLINK moet benaderen en hoe ik bij die poort 21 kan komen in de DLINK.

HELP!
Reputatie 7
Hi Dolf, excuses voor de late reactie! Is het inmiddels gelukt? Als ik het goed begrijp wil je de DLINK gebruiken als Accespoint voor Wifi? Als je de poorten vanuit de Draytek geforward hebt en de Wifi hier uit hebt gezet en op de Dlink aan dan kan je verbinden met het Wifi signaal van de Dlink. Je kan eventueel (eerste keer met kabel) met de Dlink verbinden via het IP-adres dat je hier aan toe hebt gewezen om je Wifi in te stellen!

Reageer