Beantwoord

DNS aanpassen

  • 2 November 2018
  • 4 reacties
  • 4457 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hoi Iedereen,

Ik zou graag mijn DNS naar een custom DNS service willen instellen.
Maar ookal doe ik dit zie ik via tracert -4 google.com dat de data nogsteeds via t-mobile gaat.
Hoe kan ik dit voorkomen?

Groet,

Jenesis
icon

Beste antwoord door Folkert 2 November 2018, 14:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Jenesis,

Wellicht kun je je aansluiten bij dit topic https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314 Topic starter Dennis weet er het nodige vanaf.

Groet, Folkert
Hoi Folkert,

Bedankt voor je reactie, het topic van Dennis is inderdaad erg leerzaam. maar bevat niet helemaal de info die ik zoek.

Ik heb de DNS settings veranderd in de drytek router maar desondanks slaat t-mobile alle paginas op die benaderd worden vanuit mijn netwerk.

cmd: tracert -4 google.com ( zie de 2 server op de route )


Ik zou graag willen voorkomen dat ik altijd via een VPN moet verbinden.
Is er misschien ergens een Opt-out functie hiervoor?

Groet, Jenesis
Reputatie 7
Hallo @Jenesis,

een traceroute laat de route zien van jou naar je doel. een DNS heeft daar geen invloed op die zet alleen de naam om naar een nummer en andersom. T-Mobile slaat dan ook niet de pagina's op maar geeft ze alleen door. je kan natuurlijk een VPN op zetten maar ook dit VPN verkeer gaat weer door het netwerk van T-Mobile.

Welk doel probeer je te bereiken wellicht kunnen we je helpen.
Hoi @Hidden.nld

Bedankt voor het verklaren maar als ik het goed heb begrepen houdt T-Mobile een log bij van alles wat via hun servers gaat dus nu onthouden ze alle requests endpoints ( niet de data zelf ) vanuit mijn IP bij, wat betekent dat ze toch alle requests en visits opslaan of begrijp ik dat verkeerd?

Mijn doel is om de eind locatie van mijn request niet zichtbaar te maken aan T-Mobile. zover ik weet kan dit via een VPN hierdoor zal de ISP alleen de VPN locatie weten van elke request. Maar het is onhandig om altijd alles via VPN's te laten gaan. Ook heb ik iets gehoord over DoH ik weet niet of dat zou werken?
Tor/Tails gebruiken lijkt me een beetje extreem voor een zo simpel doel.

Weet jij hier mogelijk meer over?

Reageer