Beantwoord

DNS Server niet te benaderen via DrayTek

  • 14 June 2018
  • 5 reacties
  • 861 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik probeer al weken verbinding te maken met een netwerkspeler (Yamaha NP-S2000) via de DrayTek modem die is aangesloten op een TP-Link router.
Indien de netwerkspeler direct wordt aangesloten op de TP-Link is er geen probleem. Zodra de netwerkspeler wordt aangesloten via de DrayTek, omdat de kabel uit de muur hier naar toe gaat, blijkt dit op geen enkele wijze te werken. Hoe kan ik de instellingen van de DrayTek zo aanpassen dat deze de DNS server die is te benaderen via de TP-Link herkent.
De DrayTek is uiteraard via een kabel aangesloten op de DrayTek.
icon

Beste antwoord door Sander 19 June 2018, 11:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Yamaha > TP-Link > Draytek werkt
en
Yamaha > Draytek werkt niet?

Houd er rekening mee dat 2 netwerkpoorten op de DrayTek gereserveerd zijn voor TV. Heb je een andere poort al geprobeerd?

Groet,
Reputatie 7
Hoi @arnokop

Wat een tof ding, die Yamaha. Daar was ik niet bekend mee. Heerlijk die apparatuur met 43 cm afmeting. :D

Nu terug naar je aansluiting. Begrijp ik het goed dat het internet binnenkomt op de Draytek, je de TP-link bekabeld hebt aangesloten en de Yamaha op de TP-Link hebt aangesloten? Als dit werkt, dan gaat het gelukkig goed met DNS. Vaak gaat het mis als er twee apparaten als DNS server zijn aangemeld. Bij jou gaat het mis als je de netwerkspeler rechtstreeks aansluit op het Draytek. Dat is raar, wnat dan werkt de Draytek gewoon als DNS. Mogelijk heb je de internetkabel , zoals @Pilovali (dank!) aangeeft, in poort 3 of 4 gestoken. Wil je het eens proberen in poort (LAN) 1 of 2? Zijn deze niet meer vrij? Probeer het dan bij wijze van test of gebruik een switch. Ik hoor graag wat hier uitkomt!
Dank voor de reacties!
De Draytek is via een kabel aangesloten op de TP-Link in de meterkast.
De Yamaha is vervolgens rechtstreeks aangesloten op de Draytek via een kabel die onder de vloer loopt.
De Yamaha gaat dus het internet op via de Draytek. De Yamaha kan vervolgens de DNS Server (TP-Link) niet benaderen.
Ook de Samsung smart TV is op de Draytek aangesloten. De Samsung heeft wel verbinding met de DNS Server op de TP-Link. Zal dit dan de verbinding naar de Yamaha tegenhouden?
Er zit ook een switch tussen die het signaal naar beiden apparaten splitst (Smart TV en Yamaha)
Reputatie 7
Hoi @arnokop

Hoe is je inmiddels vergaan? Ik doe nog een duit in het zakje. Kun je de Yamaha eens aansluiten op het Draytek modem met een andere kabel, direct op poort 1 of 2? Op die manier controleren we meteen de kabel die onder de vloer ligt. Koppel de Smart TV eens los, om te testen of dit invloed heeft. Ik begrijp nog niet helemaal hoe je de DNS van de TP Link gebruikt als de Yamaha rechtstreeks is aangesloten op het Draytek modem. Kun je dat nog uitleggen?
Reputatie 1
Je hebt de TP link toch niet als router ingesteld?
Ik heb 3 ASUS apparaten als accesspoint een switch in het netwerk hangen, daar moet DHCP-server uitstaan.
De Drateyk geeft de IP-adressen uit.
Als DNS vul ik het IP-adres van de Draytek in, dat doet ie ook als je IP op automatisch hebt staan.
Al mijn vaste apparaten heb ik op vast IP staan

Reageer