Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!



Toon eerste reactie

83 reacties

Blijft nog steeds tobben hier in Amersfoort, mijn abo veranderd naar 1 Giga , maar haal de 100 Mb nog niet , waarom blijft T-mobile ondujidelijk naar de klant ???

@Brian 

 

@Jimmy Huijgens,

ik had ook ineens een download”dip”. Na veel dingen geprobeerd te hebben heb ik de DNS gegevens in mijn modem en op de laptop veranderd naar de OpenDNS instellingen en hierna werkte alles weer goed na een DNS flush.

Modem en pc/laptop aanpassen naar de volgende waardes:

Voorkeurs-DNS-server: 208.67.222.222

Alternative DNS-server:208.67.220.220

 

Open CMD en dan uitvoeren als Administrator:

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

 

Hopelijk werkt dit voor jouw ook.

Mvg Timo

Jimmy,

 

Een rare vraag, doet het internet weer als vanouds?

 

Reputatie 1

@Timo78Dit is wat anders lijkt het. Het Mac adres van de TMT router wordt geblokkeerd/geknepen lijkt het.

Reputatie 1

@RuudZuid Net even getest met de T-Mobile Thuis router, maar nee, helaas. Snel maar weer mijn TP-Link hardware aangesloten en dan heb ik weer volle snelheid.

Reputatie 1

Ik heb nu van alles aangeleverd. Zowel via mail aan de klantenservice als via dit forum. Nu is het alleen al een tijd stil en zie ik geen voortgang. Ook op mijn vraag of dit nu in behandeling is krijg ik geen reactie.

Ik weet dat ik "maar” consument ben, maar dat wil niet zeggen dat je iemand dagen kan laten zitten zonder hem op de hoogte te houden.

Ik zou graag een status update willen!

Ik sluit mij aan bij Jimmy, u wordt terug gebeld…….mn T-mobile foon doet het….maar geen T-Mobile .

Tis slordig om zo met je klanten om te gaan.

 

Dus: wordt er aangewerkt?

 

@Timo78Dit is wat anders lijkt het. Het Mac adres van de TMT router wordt geblokkeerd/geknepen lijkt het.

Heb je een VPN geïnstalleerd en/of maak je daar gebruik van? Of een “parent control”?

Reputatie 1

@Jason

Het wordt nu wel een mooi verhaal:

ik heb de Draytek zelf even vervangen voor een TP-Link MC220L en een AC2300. De juiste VLANS geconfigureerd en ik heb weer Internet en TV in volle snelheid.

Daarna wilde ik het MAC adress clonen (dus het MAC adress van de Draytek in de TP-Link gebruiken) , maar dan is de snelheid weer weg.

Het lijkt er dus op dat er op MAC adress iets gebeurd/geknepen wordt.

Dit zou ik graag snel veranderd hebben of een goede uitleg over hebben.

Reputatie 1

@Timo78 Nee. Lees nou alles even :wink: . Als ik het mac-adres van de Draytek clone is de download 1mbit. Er gaat vanuit T-Mobile iets mis. Het ligt niet aan mijn instellingen/hardware

@Jimmy Huijgens, Misschien al geprobeerd, maar wissel de kabel eens uit tussen poort 1 en 2, zit die in 1 naar 2 of andersom, dit om te kijken of er een poort stuk is.

3 en 4 zijn voor TV, dus die werken niet.

En ook voor @RuudZuid , Weten jullie misschien of er een firmware update uitgerold is voor het modem.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Jimmy Huijgens 

 

Welke update wil je hebben ? 

Gister melde je dat het tot 6 dagen kan duren voor je een reactie krijgt.

@Jason heeft het ticket aangevuld zodat ze een beter overzicht hebben

ik verwacht dat je binnen 5 dagen een reactie krijgt van de techneuten

 

Vanwege de onwerkbaarheid van je verbinding zou je wel een onbeperkt internet voucher kunnen krijgen op een T-Mobile sim

Reputatie 1

@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Reputatie 1

@Doornekamp33

Al geprobeerd om poort 1 en 2 te wisselen, dat maakt niks uit. Geen idee of er een firmware update geweest is. Als dat zo is dan is het geen hele goeie :grinning:

Overigens is het TV signaal ook slecht. Alleen Ned 1 en 3 doen het soms… de rest is bagger

Reputatie 7

@Jimmy Huijgens @Mojopriest @Timo78 @RuudZuid Naar aanleiding van jullie meldingen zijn er vanancht wat handelingen uitgevoerd aan een acces switch. Hoe is de verbinding nu? Ik hoor het graag!

Reputatie 1
@Brian 
De speedtest van deze ochtend….. niet heel best

@Brian ook doen de betreffende TV zenders het nog steeds niet. Is er enig zicht op een oplossing?

Reputatie 1

De monteur is geweest, uiteraard geen oplossing. Het telefoongesprek wat hij met T-Mobile back-office had op speaker klonk niet veelbelovend. Ik kon mee luisteren er werd letterlijk gezegd:

We weten niet wat er aan de hand is. De klant moet maar afwachten en we weten ook niet wanneer het opgelost wordt.

Ik vraag me af hoe T-Mobile dit gaat compenseren…….

@Jimmy Huijgens 

hi Jimmy ,dank voor je update

Ben ook benieuwd hoe T-mobile dit gaat oplossen wat nog slechter is dat ze niet communiceren, ook niet via dit draadje .Er is geen enkele feedback en melden ook centraal niet dat er een storing is.

Ik zit nu meer dan een week zonder en wat me echt boos maakt is dat er geen planning is en de klant niet als klant wordt gezien, als ze geen dienst leveren dan wordt er ook niet betaald

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Jimmy Huijgens een andere router betekend een ander ipadres en vaak ook een andere gateway, dit kan dus ook fysiek een ander apparaat zijn. als deze niet goed werkt omdat er bijvoorbeeld een hardware probleem is of overbelasting dan zou dat het verschil kunnen verklaren.

ik kan dat helaas voor geen mogelijkheid na kijken maar dat kan @Jason vast wel.

mac adressen zou dan handig zijn zodat ze dit kunnen bekijken.

@Jimmy Huijgens Ook hier is niet de monteur langs geweest en zelfde verhaal met de backoffice op de speaker.

Heeft jouw bevinding van het mac-adress niks geholpen? Ik zou bijna gaan denken dat de langzame verbinding met een nieuw modem dan opgelost zou zijn namelijk. 

 

@Brian @Sander Graag de storing laten escaleren!

Reputatie 1

@Hidden.nld 

Ik ben het met je eens, je zou een ander IP adres verwachten, maar dat is niet het geval. Ik heb met de nieuwe TP-Link hardware exact dezelfde IP gegevens gekregen. Dat verbaasde mij overigens ook.

Van de Draytek zijn dit de mac adressen

WAN       00-1D-AA-D1-65-01
LAN        00-1D-AA-D1-65-00

Als ik het WAN mac adress in de AC3200 ingeef dan stort de snelheid in naar 1Mbit

Als ik de laatste 1 in een 0 verander (wat kan omdat dit de LAN kant van de Draytek is die toch uit staat) heb ik weer de volle snelheid.

In alle gevallen krijg ik dezelfde IP gegevens:

IP:  85.146.*.*

Gateway: 85.146.0.1

Misschien wil iemand dit mac adress eens testen: 00-1D-AA-D1-65-01

 

Reputatie 1

@Johan-NL Mee eens. Dit is ook mijn tweede week. Aangezien ik verplicht vanuit huis moet werken en dat  in het begin niet mogelijk was heb ik dagen vrij moeten nemen. Uiteindelijk heb ik zelf een nieuw modem aangeschaft en dat werkt gelukkig qua internet snelheid. De TV zenders zijn nog steeds slecht.

@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Een monteur(kpn) met nieuwe modem sturen lijk mij wel aardig...

Reputatie 1

@Mojopriest Dat denk ik ook. Een ander Modem betekend een ander mac-adress en dan werkt het waarschijnlijk weer. Als ik in mijn eigen router het mac-adress van de Draytek opgeef gaat het mis. Als ik dan de laatste 1 van dat mac-adress in een 0 verander is het weer goed. 

Je zou bijna denken dat er een aantal mac-adressen in een blokkeer tabel is gekomen ofzo.

Als daar dan toevallig ook het mac-adres van een bepaalde TV-switch bij zit verklaard dat ook waarom een aantal zenders het niet doen.

Voor de goeie orde. Ik ben gisteren aangesloten als nieuwe klant maar met dezelfde beperkingen.

Dus een internetsnelheid van 500 kbs en een tv aansluiting met maar half werkende zenders.

Alle apparatuur is dus gloednieuw dus daar ligt het niet aan.

En uiteraard nog geen oplossing daarvoor de monteur wist het ook niet zo goed en is maar weggegaan ondanks de niet werkende verbinding.

 

Reageer