Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!



Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 1

Dat is correct. Een DrayTek Vigor 2132F om precies te zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Ah oké, een Draytek dus.

Reputatie 1

Hi Waqqas,

Ik heb hem al teruggezet naar fabrieksinstellingen samen met iemand van T-Mobile aan de telefoon, dat heeft helaas ook niet geholpen. Een zwarte mediaconverter heb ik niet. Er gaat bij mij gewoon een glaskabeltje het modem in voor zover ik weet.

Tnx voor het meedenken :grinning:

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens

Met router is gereset bedoel je gewoon herstart? Het kan ook helpen om de zwarte mediaconverter even een minuut van het stroom halen.

Of misschien de router eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Reputatie 1

Ik snap het, maar ik test juist via de specifieke custom speedtest van T-Mobile. Op hun verzoek.

Ik heb dit in veilige modus gedaan. Op 4 verschillende apparaten en met nieuwe kabels. Ik heb een laptop 2 meter van het modem gezet met een kort kabeltje en het probleem blijft.

Kijk ook even naar het verschil in up en download snelheid.

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens 

Had het al aangepast 😉

Test altijd via de Ookla speedtest app en niet via het internet. Bekijk het resultaat ook eens in veilige modus om andere processen die invloed hebben op de snelheid te minimaliseren.

Reputatie 1

Lees nou eens….. :wink:

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens

Klinkt alsof er iets is met de hardware/software van het apparaat waarmee je de snelheid meet.

Sluit een laptop bekabeld aan op de modem met minimaal een CAT5e kabel en test je snelheid met de Ookla speedtest app. Test ook eens in veilige modus.

Reageer