Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!


Reputatie 1

Beste lezer(s)…

Sinds gisteren is mijn download snelheid ingestort.

Ik heb een glasvezelverbinding en bekabeld haal ik opeen nog maar:

Upload: 900 Mb/s

Download: 12 Mb/s

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

Ik werk vanuit huis voor het RIVM, maar dat is zo goed als onmogelijk. Ik heb een storing gemeld, maar daar wordt pas na 6 dagen naar gekeken volgens de automatische reactie.

Een beetje meedenken zou fijn zijn. Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 June 2020, 12:13

Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 1

@RuudZuid Net even getest met de T-Mobile Thuis router, maar nee, helaas. Snel maar weer mijn TP-Link hardware aangesloten en dan heb ik weer volle snelheid.

@Timo78Dit is wat anders lijkt het. Het Mac adres van de TMT router wordt geblokkeerd/geknepen lijkt het.

Heb je een VPN geïnstalleerd en/of maak je daar gebruik van? Of een “parent control”?

Reputatie 1

@Timo78 Nee. Lees nou alles even :wink: . Als ik het mac-adres van de Draytek clone is de download 1mbit. Er gaat vanuit T-Mobile iets mis. Het ligt niet aan mijn instellingen/hardware

Reputatie 7

@Jimmy Huijgens @Mojopriest @Timo78 @RuudZuid Naar aanleiding van jullie meldingen zijn er vanancht wat handelingen uitgevoerd aan een acces switch. Hoe is de verbinding nu? Ik hoor het graag!

Reputatie 1
@Brian 
De speedtest van deze ochtend….. niet heel best

@Brian ook doen de betreffende TV zenders het nog steeds niet. Is er enig zicht op een oplossing?

Reputatie 1

@Brian@Jason@Sander 

Ik snap dat niet alles meteen opgelost kan worden, maar het zou wel fijn zijn als er enige indicatie komt.

De niet werken TV zenders speelt al weken. De trage verbinding bij sommigen ook.

Op verzoeken vanuit TMT reageer ik (net als de anderen) vaak direct met hopelijk daarbij extra informatie waarmee er hopelijk verder onderzoek gedaan kan worden. Het zou dan fijn zijn als er enige vorm van communicatie komt en eventueel een plan van aanpak. 

Het kan toch niet zo zijn dat we nog weken doormodderen op deze manier?

Ik heb geen zin om de Formule 1 te missen namelijk :wink:

Graag reactie!

Reputatie 7

Hi Jimmy, bedankt voor het testen. Ik zou je graag een indicatie geven maar deze hebben wij ook niet altijd. De aanpassingen van vannacht hebben geen effect gehad (zoals je al had gemerkt). Dit betekent dat we nu contact op hebben genomen met onze netwerkpartner om de netwerk hardware voor te onderzoeken en eventueel te vervangen.

Afhankelijk van wat er moet gebeuren kan dit een kwestie van dagen zijn maar het kan ook langer duren (als er bijvoorbeeld nieuwe hardware besteld moet worden). We zijn er in ieder geval hard mee aan het werk en zijn nu weer een stap verder. We houden je uiteraard op de hoogte zodra we meer weten!

Reputatie 1

@Brian Oke. Bedankt voor je update :thumbsup_tone2:

Alle 3 de mensen met T-Mobile bij mij in de straat (Amersfoort) hebben de problemen met de tv zenders. Guidion heeft bij mij aangegeven dat het probleem bij KPN ligt, maar bij de anderen dat het probleem ligt aan het feit dat hun tv niet met een kabel aan het modem hangt???

 

Vandaag een mailtje van de klantenservice dat het zou zijn opgelost, maar niet dus.

 

Ik heb echter geen snelheidsproblemen op het Internet: 7 ms, 839/874 Mbps (bij een 750 abo).

Reputatie 1

@martijn1969 Ik denk ook niet dat het met elkaar te maken heeft. Ik heb het modem vervangen voor een eigen variant. Hiermee is het snelheidsprobleem opgelost, maar de TV zenders zijn nog steeds niet te bekijken.

Ik kijk overigens op het moment voetbal/Formule 1 met de Ziggo Sport Totaal App, waarbij ik de chromecast de stream laat overpakken. Goed beeld!  :yum:

Reputatie 1

Doe je goed. Ik heb de Ziggo Go app geïnstalleerd op mijn mediacenter. Werkt ook prima!

Oplossingen zijn er gelukkig genoeg :wink:

In Amersfoort heb ik hier momenteel heel traag internet, sinds 24 juni is mijn download snelheid ca 1-2 Mb en mijn upload ca 98 Mb [glasvezel 100/100 abonnement] Hierover heb ik al gebeld met de servicedesk, die zich vooral bezig hielden met mijn instellingen, niet met t-mobile netwerk. Via de mail heb ik ook de speedtests verstuurd Vervolgens heeft ook een monteur van Guidion contact met opgenomen en me verteld dat het probleem niet bij mij lokaal ligt maar aan de centrale van T-mobile

Mijn conclusie was al dat het bij t-mobile netwerk ligt en niet bij mij en dat er een storing op de community vermeld moet worden.

Als er meer mensen (uit dezelfde of andere regio) problemen hebben, meldt dat dan aub hier, zodat t-mobile (hopelijk) ook bij zichzelf verder onderzoek doet. Want nu gebeurd er te weinig en wordt je al klant aan de lijn gehouden met we maken een technisch ticket en dit kan wel een week duren

 

Vind het een matige service van T-mobile die maar geen echte oplossing biedt en je in een cirkeltje bezig houdt

 

 

Had ook al onder ander draaje (traag internet in Amwersfoort gepost)

 

Reputatie 1

@Johan-NL Welkom bij de club nogmaals. Hopelijk komt er snel een update van TMT….

 

Reputatie 1

@BrianJe verwijst hierin: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/blokkerig-beeld-amersfoort-324286

naar dit topic. Zijn de trage internet en TV issues met elkaar verbonden?

Met mijn eigen router is de internet snelheid namelijk prima, maar de TV zenders niet. Met de TMT Draytek router is het allebei slecht.

Reputatie 1

De monteur is geweest, uiteraard geen oplossing. Het telefoongesprek wat hij met T-Mobile back-office had op speaker klonk niet veelbelovend. Ik kon mee luisteren er werd letterlijk gezegd:

We weten niet wat er aan de hand is. De klant moet maar afwachten en we weten ook niet wanneer het opgelost wordt.

Ik vraag me af hoe T-Mobile dit gaat compenseren…….

@Jimmy Huijgens 

hi Jimmy ,dank voor je update

Ben ook benieuwd hoe T-mobile dit gaat oplossen wat nog slechter is dat ze niet communiceren, ook niet via dit draadje .Er is geen enkele feedback en melden ook centraal niet dat er een storing is.

Ik zit nu meer dan een week zonder en wat me echt boos maakt is dat er geen planning is en de klant niet als klant wordt gezien, als ze geen dienst leveren dan wordt er ook niet betaald

 

 

@Jimmy Huijgens Ook hier is niet de monteur langs geweest en zelfde verhaal met de backoffice op de speaker.

Heeft jouw bevinding van het mac-adress niks geholpen? Ik zou bijna gaan denken dat de langzame verbinding met een nieuw modem dan opgelost zou zijn namelijk. 

 

@Brian @Sander Graag de storing laten escaleren!

Reputatie 1

@Johan-NL Mee eens. Dit is ook mijn tweede week. Aangezien ik verplicht vanuit huis moet werken en dat  in het begin niet mogelijk was heb ik dagen vrij moeten nemen. Uiteindelijk heb ik zelf een nieuw modem aangeschaft en dat werkt gelukkig qua internet snelheid. De TV zenders zijn nog steeds slecht.

Reputatie 1

@Mojopriest Dat denk ik ook. Een ander Modem betekend een ander mac-adress en dan werkt het waarschijnlijk weer. Als ik in mijn eigen router het mac-adress van de Draytek opgeef gaat het mis. Als ik dan de laatste 1 van dat mac-adress in een 0 verander is het weer goed. 

Je zou bijna denken dat er een aantal mac-adressen in een blokkeer tabel is gekomen ofzo.

Als daar dan toevallig ook het mac-adres van een bepaalde TV-switch bij zit verklaard dat ook waarom een aantal zenders het niet doen.

Voor de goeie orde. Ik ben gisteren aangesloten als nieuwe klant maar met dezelfde beperkingen.

Dus een internetsnelheid van 500 kbs en een tv aansluiting met maar half werkende zenders.

Alle apparatuur is dus gloednieuw dus daar ligt het niet aan.

En uiteraard nog geen oplossing daarvoor de monteur wist het ook niet zo goed en is maar weggegaan ondanks de niet werkende verbinding.

 

@Mojopriest  Een ander Modem betekend een ander mac-adress en dan werkt het waarschijnlijk weer. 

 

Dat zou toch vreemd zijn, als dit zo is dan zou het vor T-mobile toch heel simpel zijn om de gedupeerde klanten een nieuw modem te leveren @T-Mobile  wat is hierop uw antwoord ???

 

Ik maak trouwens gebruik van het zyxel modem, met vandaag deze resultaten  (wifi)

 

@Brian 

 

Waar blijft reactie en verontschuldigingen van T-mobile ??

 

Zelfs nieuwe klant @Martin bos  wordt niet serieus genomen 

 

Alle gebruikes in dit Topic vragen om uitleg en oplossing NU !!!!

 

 

Reputatie 6


@Johan-NL @Martin bos zoals @Brian gisteren heeft aangegeven, wordt deze issue op het moment onderzocht door de netwerkpartner. De aanpassingen die zijn gedaan, hebben niet het juiste effect gehad en daarom zijn we nu verder op zoek naar de oorzaak én de oplossing. Zodra we nieuws hebben, laten we dat uiteraard weten!

@Ginny 

 

Dank iig voor je reactie, echter we schieten hier niets mee op 

Het kan toch niet zo zijn dat klanten meer dan een week geen internet hebben en alleen info krijgen we zijn er mee bezig met onze netwerkpartner

 

Een wat uigebreide info zou zeer welkom zijn , wat is er aan de hand , waar is het wachten op , waar zitten de fouten mac-tabel, verbindingserver ,kalbelbreuk , …..mogelijk kunnen forum leden hierbij zelfs hulp bieden

 

In dit topic is al naar voren gekomen als mac adres veranderd (=ander modem) dan zou het wel werken , klopt dit en zo ja gaat T-mobile dit voor haar klanten doen ?

Hoe gaat T-mobile de niet geleverde dienst compenseren ?

Welk alternatief gaat T-mobile tijdelijk leveren ? 5G tidelijk beschibaar stellen , zodat we thuis kunnen werken, menigeen moet nu vrije dagen opnemen hiervoor

 

Voor de goede orde Ginny het is niet persoonlijk maar de T-mobile heeft een informatieplicht naar haar klanten 

 

 

 

Reageer