Beantwoord

Downloadsnelheid Dordrecht

  • 15 December 2021
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

 

Ik heb een basic abonnement met glasvezel, maar slechts onderstaande downloadsnelheid..

dat is nog niet eens de helft van de 30MB… omvormer en modem al opnieuw opgestart.

Kan hier iets aan gedaan worden? Dit is bekabelde verbinding.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 December 2021, 16:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Hi,

 

Ik heb een basic abonnement met glasvezel, maar slechts onderstaande downloadsnelheid..

dat is nog niet eens de helft van de 30MB… omvormer en modem al opnieuw opgestart.

Kan hier iets aan gedaan worden? Dit is bekabelde verbinding.

 

HyperFilter DDOS Protection Solutions is een slechte server om mee te testen, ik raad je aan om KPN Amsterdam, KPN Rotterdam of met I3d te testen. Deze werken bij mij (ook Dordrecht) uitstekend en tonen snelheden van tussen de de 930 en 950Mbit/s up- & download.

Als je een traceroute doet naar de speedtest-server die jij gebruikt hebt, dan zie je al dat er ergens iets niet helemaal lekker loopt. 

 

 

 

Als je overigens een speedtest doet, gebruik hiervoor dan de app van Speedtest (Ookla) deze kun je vinden op de website van Speedtest

Reputatie 1

Helaas via laptop van de zaak, dus mag geen applicaties installeren. 

Maar andere speedtests geven dezelfde resultaten.

Reputatie 6
Badge +3

Helaas via laptop van de zaak, dus mag geen applicaties installeren. 

Maar andere speedtests geven dezelfde resultaten.

 

Wat laat de taskmanager zien als je de speedtest doet. 

Als ik een speedtest doe op de laptop van werk haal ik ook mijn snelheid niet en staat de CPU op 100%. Pak ik mijn eigen laptop haal ik de snelheid wel gewoon. 

De latency van 17ms is ook al niet best voor glasvezel.. weet je zeker dat er niet nog een wifi verbinding actief was? 

Reputatie 1

Wifi staat uitgeschakeld, dus zit echt op lijn..

ook via i3D Rotterdam zelfde results. VPN staat uit…

kan het aan de firewall liggen?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jamiestuurman 

Dit is gemeten vis de WiFi lijkt mij? Wat is het resultaat bij een bedrade verbinding rechtstreeks op de modem?

En bij internet Basic haal je 50/50, de download kan je niet over klagen dus je hebt het over de upload?

Reputatie 1

again… wift staat uitgeschakeld.. zit op de kabel! :)

 

Reputatie 7
Badge +15

Wifi staat uitgeschakeld, dus zit echt op lijn..

ook via i3D Rotterdam zelfde results. VPN staat uit…

kan het aan de firewall liggen?

 

Dit is toch uitstekend voor internet Basic 50/50?

Mocht je een 1000 Mbps abonnement hebben log dan eens in op het modem via 192.168.1.1 en kijk dan eens bij systeeminformatie of er 100 of 1000 Mbps bij WAN staat en bij de poort waarop je laptop is aangesloten.

Wat laat de taskmanager zien als je de speedtest doet. 

Als ik een speedtest doe op de laptop van werk haal ik ook mijn snelheid niet en staat de CPU op 100%. Pak ik mijn eigen laptop haal ik de snelheid wel gewoon. 

De latency van 17ms is ook al niet best voor glasvezel.. weet je zeker dat er niet nog een wifi verbinding actief was? 

Hyperfilter heeft helaas wel vaker hoge icmp echo replies (ping). Echt helemaal eerlijk is een ping-test ook niet aangezien dit soort verkeer door ontzettend veel partijen wordt gelimiteerd (lees; icmp heeft vaak een zeer lage priority).

Dan nog niet gesproken over het probleem dat Hyperfilter haar speedtest server achter een filter heeft hangen waardoor e.e.a. sowieso qua snelheid/bereikbaarheid bemoeilijkt.

 

Wifi staat uitgeschakeld, dus zit echt op lijn..

ook via i3D Rotterdam zelfde results. VPN staat uit…

kan het aan de firewall liggen?

 

Wat @Waqqas al zegt, je zit op Internet Basic.

Internet Basic upload- & downloadsnelheid 50 Mbit/s (50Mbps)

Internet Fast upload- & downloadsnelheid 100 Mbit/s (100Mbps)

Internet Premium upload- & downloadsnelheid 1000 Mbit/s (1000Mbps / 1Gbps)

 

 

De snelheid die je toont zijn dus zelfs stukken hoger dan wat behoort bij een Internet Basic abonnement daar deze snelheden eigenlijk behoren bij de Internet Fast abonnementen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jamiestuurman, het is inmiddels al veelvuldig aangegeven en blij te zien dat onze toppers je konden ondersteunen met adviezen en uitleg! 😊 Ik schuif er nog een keer bij aan: de snelheden die jij behaalt zijn bijzonder goed op Internet Basic met een normaliter max snelheid van 50 Mbit/s down- en up. Je haalt bijna twee keer zoveel binnen dus ik vind het wellicht flauw om te moeten stellen, maar what seems to be the problem? 😁

Dat laatste bedoel ik natuurlijk gekscherend, het staat je altijd vrij om vragen te stellen, alleen denk ik dat je voor nu zeer content kunt zijn met deze snelheden. Veel plezier nog met jouw verbinding!