Beantwoord

Draytek 2132 Fvn Router : tijdslimiet voor bepaalde IP/MAC adressen niet in te stellen, user interface komt terug met een fout.

  • 2 January 2019
  • 5 reacties
  • 441 Bekeken

Ik wil de internet toegang op bepaalde clients in mijn netwerk limiteren tot max 1 uur (toegang voor klantgebruikers).
De Draytek 2132 router heeft hiertoe een faciliteit (Wireless LAN > Station Control).
Hier kan ik gebruikers van een SSID een beperkte tijd toegang geven tot deze gedefinieerde SSID, Bijv, 4 uur per dag maximaal.
Stel ik dit in dan komt de user interface echter terug met de foutmelding "Connection Time can not be 0! ".
Het maakt niet uit wat je invult, systeem geeft altijd een foutmelding.
Modem updaten naar latere FW is gedisabled door T-Mobile, Draytek geeft ook niet thuis dus derhalve kom ik by T-Mobile uit.
Kunnen jullie aangeven waarom deze optie op het eerste oog wel beschikbaar is in de GUI maar bij nadere inzien toch niet werkt?
Graag een oplossing.
icon

Beste antwoord door Sander 7 January 2019, 13:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi @physicsguru,

Graag denk ik met je mee! Ik ben deze optie nog niet eerder tegengekomen en wist hier nog niet van. Wel merk ik dat de vraag naar 'parental control' via het modem toeneemt. Vooralsnog is de enige beperkende factor die je met het modem kunt inschakelen, een eindtijdstip per device in te schakelen. Zo kun je de maximum toegang beperken door slechts een bepaalde tijd de toegang open te zetten. Ik hoop dat je hiermee toch het gewenst eindresultaat kunt bereiken!
Bedankt, echter dit is juist het probleem, deze optie werkt niet.
De enigste optie die wel werkt is het modem op bepaalde tijdstippen uit- dan wel aanzetten.
Echter dit is niet wat ik wil, ik wil een device limiteren, niet het gehele netwerk platgooien.
Reputatie 7
Hey @physicsguru,

Naar mijn weten is die optie er niet. Enkel de time schedule optie die Sander aankaart. Misschien dat iemand anders een gouden tip heeft hier op de Community.
Ook de time schedule werkt niet. Ik heb 1 eenvoudige regel gemaakt met tijdsperiode maar na een paar dagen start de wifi meer op. Je moet dan in de admin portal de wifi weer aanzetten.

Ik wordt echt behoorlijk moe van dit apparaat. Er is geen fatsoenlijke manier apparaten te controleren.
Reputatie 7
wat beter werkt is google family link en apple family
die houden ook rekening met de content

Reageer