Beantwoord

draytek 'deadlock' modem

  • 16 May 2022
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Onze antieke draytek vertoont de laatste tijd veel problemen. Zomaar wegvallen, resets nodig, niet werkbaar.

Ik had een best aardig werkend mesh netwerk met eerder de fritz repeater en later de zyxel repeater.

Welke opties zijn er? Modem wissel?

 

VG, Luc

icon

Beste antwoord door Lisa 17 May 2022, 10:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @heijnenluc 

In dit geval is het wel beter dat je een nieuwe router toegestuurd krijgt, wacht daarvoor de reactie van een moderator even af.

Houdt er wel rekening mee dat er een monteur nodig is omdat glasvezel altijd door een monteur wordt aangesloten.

Reputatie 7

Hi @heijnenluc, hier help ik je maar al te graag bij! Je hoort zonder issues van een goede verbinding te genieten, dus ik heb de technische dienst aan de mouw getrokken met het verzoek om de Draytek te swappen naar een Zyxel T-50. Zodra dit in orde is gemaakt, kun je jouw bestelling checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Laat je het hier weten zodra het nieuwe modem bij je binnen is en jij een verbetering opmerkt in jouw verbinding? 😁

Reputatie 1

Top Waqqas en Lisa, snelle actie!

Ik krijg overigens ook een bericht van Guidion, om de storing te onderzoeken. Kan ik dit bericht negeren of is Guidion noodzakelijk voor de omruil/installatie van de T 50?

Reputatie 7

Hoi @heijnenluc,

Die is inderdaad nodig voor de ruil naar de T-50, het klopt wat je zegt. Bij de installatie dient er namelijk ook een Media Converter te worden aangesloten, die voorheen niet nodig was bij een Draytek. Deze zit voor het modem en zet het Glasvezelsignaal om naar een signaal wat uit te lezen valt door het modem. Een monteur is nodig om deze installatie volledig te regelen voor je. Daarmee moet het helemaal lukken!