Beantwoord

Draytek firewall URL content filter blokkeert ook andere opties

  • 30 March 2017
  • 1 reactie
  • 389 Bekeken

Op de site van Draytek staat een FAQ met een uitgebreide beschrijving hoe Facebook via Content Secuity Management te blokkeren is door een URL content filter en een DNS filter op te zetten.

Als ik een vergelijkbare blokkade opwerp (alleen het URL-filter deel) voor een (willekeurige) site, dan gebeuren er drie zaken:

1. De desbetreffende site wordt in IE en Chrome inderdaad netjes geblokkeerd en de door mij ingestelde melding (Administration message uit "CSM ==> URL Content Filter Profile") wordt getoond. ==> OK

2. Binnen IE 11 kan ik andere sites zonder probleem bekijken, maar in Chrome werken dezelfde sites niet meer. Eigenlijk werkt daar niets meer, behalve Google zaken, zoals zoeken via Google of Google docs. Zelfs als ik vanuit de zoekresultaten van Google doorklik naar een site, krijg ik.de melding "The site can't be reached. The connection was reset." met het advies de proxy en firewall te controleren. ==> Niet OK

3. Het opzetten van een VPN verbinding met mijn werk loopt spaak ("...failed to establish a connection..."). ==> Niet OK

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
icon

Beste antwoord door Sander 3 April 2017, 13:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hoi jpvwes, allereerst: welkom Thuis!

Poe, je hebt wel meteen mooi issue te pakken. Aangezien IE11 wel de sites te pakken krijgt, lijkt de blokkade niet vanuit het modem, maar echt vanuit Chrome te komen. Wel vreemd, want waarom zou Chrome via Facebook content willen benaderen? De melding staat ook los van je filter message. Kortom, ik heb niet een pasklaar antwoord. :(

Wellicht iemand anders die bekend is met beveiliging, en/of Chrome?

Reageer