Beantwoord

draytek internet niet stabiel

  • 8 March 2022
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

onze internetverbinding valt geregeld weg, met name bij wat intensiever gebruik (6 personen thuis- vermaak/werken). Het is niet toe te schrijven aan alleen wifi (die al via een eigen wifiplus oplossing is versterkt)  of alleen bekabeld. Gisteren ook weer een spontane hik waarbij het (zeer oude...) Draytek modem blijkbaar ineens opnieuw is opgestart (gezien de uptime die ineens weer op 0 begonnen is. Als ik de traffic graph in de gaten hou, komt deze niet boven de 10k uit. Soms valt teams uit, soms krijgt een device geen IP, soms valt VPN weg, … maar uiteindelijk allemaal heel vervelend.

Iemand een suggestie ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 March 2022, 11:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7

Hi @rctroodt, super dat jij de reset hebt uitgevoerd! Ik hoor heel graag of jij nu een verbetering opmerkt. Zo niet, laat het dan vooral weten. Dan ruil ik de Draytek graag om voor een Zyxel modem. Ik wil namelijk dat jij van een stabiele verbinding gebruikmaakt! 😊 Houd jij ons op de hoogte? 

Reputatie 2

Hallo @rctroodt 

Kan je eens een fabrieksreset uitvoeren van de Draytek door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Mocht dat niet helpen dan kan de Draytek misschien wel vervangen worden door een nieuwere modem.

Zojuist de gevraagde reset uitgevoerd en backup teruggezet. Nu afwachten hoe stabiel e.e.a zich gaat gedragen.

Reputatie 2

Dat heb ik al eens in het verleden uitgevoerd, maar heeft toen niet geholpen. Net zomin als stekker eruit, kabels op andere poorten, wifi op andere kanelen/auto verhuizen, …

Plus dat ik dan weer álle instellingen kwijt ben :-( 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rctroodt 

Kan je eens een fabrieksreset uitvoeren van de Draytek door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Mocht dat niet helpen dan kan de Draytek misschien wel vervangen worden door een nieuwere modem.