Draytek user managment

  • 7 June 2017
  • 1 reactie
  • 577 Bekeken

Graag zou ik van de Draytek (2132Fvn) het User Management gebruiken om voor de kinderen tijdslimieten in te stellen. Volgens de handleiding van Draytek kan dit. Maar ik heb het idee dat dit met het standaard user/user account niet beschikbaar is. :?



Heeft iemand ervaring met het gebruik v/h User Management?

1 reactie

Reputatie 7
Hey JBakkertje, leuk dat je het forum gevonden hebt, welkom! :)

Deze vraag komt mij bekend voor, ik heb dit in het verleden ook eens onderzocht. Er zit wel een 'parental control' functie in het menu van de Draytek, maar hier zit geen tijdslimiet bij. Alternatieven zijn er wel. Je kunt een tweede netwerk (gastennetwerk => kindernetwerk) aanmaken, die je zelf op een bepaald tijdstip uitschakelt. Of je klikt op het modem de hele wifi functie uit. Bekabeld internet en TV blijven dan nog gewoon werken. Hier is dus wel nog een actie voor nodig. Ook werd er toen door een klant een tip gegeven met een tijdsklok en een tweede router. De tijdsklok schakelt dan het tweede netwerk op een bepaalde tijd uit. Maar dit is wel een beetje een oplossing uit de jaren '90. 😛 De admin inlog is bij T-Mobile echter niet beschikbaar voor klanten. Ik hoop dat je met bovenstaande verder kunt!

Reageer