Beantwoord

Draytek Vigor 2132F datum staat op januari 2000 en mijn wan ip is niet zoals het hoort

  • 9 December 2020
  • 4 reacties
  • 243 Bekeken

Ik heb een probleem met mijn modem van Draytek vigor 2132F, sinds gisteren staat de datum van het modem op januari 2000 en mijn wan Ip is gisteren veranderd dit is niet helemaal goed gegaan ik woon namelijk in de buurt van Zwolle niet in Diemen kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

 

icon

Beste antwoord door Sander 15 December 2020, 11:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @max_s, dat de tijd niet goed staat, is een bekend probleem. Zie ook dit topic. Een oplossing is nog niet gevonden, maar als je je daar meldt, kan @Sander in afwachting daarvan handmatig de tijd goed zetten. Overigens heeft de routertijd weinig toegevoegde waarde, behalve als je gebruik maakt van parental control.

Wat betreft je IP-adres: T-Mobile hanteert dynamische IP-adressen, dus dat kan soms (bijvoorbeeld na onderhoud) veranderen. De locatie ervan klopt inderdaad niet altijd. Verschillende sites geven voor hetzelfde IP-adres soms zelfs verschillende locaties. Maar dat kan ook z'n voordelen hebben: zo weet ‘Big Brother’ tenminste niet waar je woont. ;-)

Reputatie 7

Hoi @max_s,

 

Die tijd gaan we aanpassen! Wat betreft het IP nummer, daar kom ik nog op terug. 

Hoi @Sander, bij mij hetzelfde probleem, de tijd en datum van de modem incorrect, en ik maak gebruik van shedules, dus voor mij is de correcte tijd wel belangrijk. Mijn public IP is 31.201.249.178. Kan de tijd correct ingesteld worden? Zelf mag ik daar blijkbaar niet bij.

Reputatie 7

We hebben een aanpassing gedaan, zodat de datum/tijd automatisch bij alle Draytek modems correct staat. Er is een kans dat hiermee ook de LG store weer volledig beschikbaar is. Lees er alles over in dit topic: Draytek datum/tijd issue. Om het gesprek daar centraal te houden, zodat ik geen berichten mis, sluit ik dit topic.