[DSL] Eigen modem bij DSL

  • 19 November 2018
  • 143 reacties
  • 29835 Bekeken


Toon eerste reactie

143 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@ramon.koch 

Ik heb zelf niet zo veel verstand van de Fritzbox maar de Fritzbox 7590 wordt veel gebruikt.

Hij kost wel wat duurder maar misschien kan je op marktplaats een goede deal vinden :)

Reputatie 2

@marl1551

Gewoon een kabel vanaf de Zyxel LAN poort naar de WAN poort van je eigen router.

En de IP adres wat je schrijft  de poule die normaal zyxel gaf moet ik nu invullen in m’n eigen router en moet er dan iets veranderd worden kwa dhcp poule op de zyxel ? 

Reputatie 2

@marl1551

Gewoon een kabel vanaf de Zyxel LAN poort naar de WAN poort van je eigen router.

Ik heb nu het wan ip adres van mijn amplifi router toegevoegd in de zyxel bij statisch dhcp en bij DMZ 

dat is toch het goede ip adres en niet de router gate away ?

 

nog een vraag op de zyxel zitten nog wel utp kabels aangesoten

kan ik deze zonder problemen laten zitten of moet ik die koppelen op de Amplifi router

ik hoop dat ik het goed heb gedaan 

en port forwarding en statische ip s toewijzen doe ik dan vanaf nu op de Amplifi of moet ik dat evengoed nog op de zyxel doen ? 

Reputatie 2

@marl1551

De dhcp poule in de Zyxel aanpassen en in je eigen router niks wijzigen. Je vult het toegewezen IP door de Zyxel aan je eigen router in het tabblad DMZ in.

Wel zorgen dat het een statische IP is.

Op de zyxel staat nu als IP pool 192.168.1.2 tot 254 

moet ik dat evengoed veranderen desondanks ik het IP statisch heb gemaakt via de zyxel 

 

Reputatie 2

@marl1551

Als je eigen router al een statische IP heeft via statische dhcp dan hoef je de poule niet meer aan te passen.

Dat heb ik nu inderdaad gedaan die staat vast in de zyxel 

en vervolgens in DMZ gezet internet werkt in ieder geval 

 

zou je heel misschien ook nog antwoord willen geven op mijn andere vragen ?

je bent geweldig dat je me helpt 

 

Reputatie 2

@marl1551

Over de beveiliging?

Voor zover ik weet is DMZ een poortforwarding van alle poorten naar je eigen router maar over de beveiliging durf ik geen concreet antwoord te geven, misschienkan iemand anders dat wel.

Oke

 

dan nog het volgende:

 

  1. regel ik nu bijvoorbeeld port forwarding via m’n eigen router of moet dat alsnog op de Zyxel?
  2. hetzelfde voor statische op adressen van WiFi /lan apparaten ? Ook op eigen router of op zyxel
  3. op de zyxel zitten nog utp kabels van apparatuur . Kan ik die gewoon laten zitten of moeten die nu ook op m’n eigen router ?
Reputatie 7
Badge +16

Aah natuurlijk @dropjemint! Sorry dat ik daar niet op gelet heb, wanneer komt het voor jou het beste uit?

Reputatie 3

Aah natuurlijk @dropjemint! Sorry dat ik daar niet op gelet heb, wanneer komt het voor jou het beste uit?

Ik zou nu kunnen! Dan trek ik per direct de stekker hier eruit :)

EDIT: Zyxel is eruit, en de Juniper SRX240 aangesloten!

Reputatie 7
Badge +16

@dropjemint Ik heb de MAC-release uitgevoerd, dit gaat lukken, ik voel het! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Update: sorry ik begreep je verkeerd. Wij kunnen enkel MAC-releases uitvoeren wanneer onze apparatuur aangesloten is. Eigen routers/modems kunnen wij niet uitlezen en we kunnen hier ook geen acties op uitvoeren. Mijn excuses, ik vatte je opmerking precies andersom op. Dat had natuurlijk totaal niet logisch geweest overigens, je spreekt hierboven namelijk over het aansluiten van je Juniper. 

Wellicht dat een andere user betere tips heeft? Ik ga om hulp vragen in ieder geval!

 

Reputatie 1

Beste mensen... 

Giga probleem inmiddels is mijn internet en tv van oude leverancier verdwenen maar heb nieuwe modem enzo nog niet in huis.... 

 

Ik wil eigenlijk tijdelijk modem van ander gebruiken tot het in huis is. Wie kan mij vertellen hoe ik de xperia box v10 moet instellen? 

 

Zitten nu 2 mensen thuis die niet kunnen werken door een foutje. Ze gaven me mogelijkheid tot onbeperkt mobiel internet maja mijn 06 is nog niet actief.. En dan geen internet op desktop

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mike91 

Volgens mij zul je helaas nog even moeten afwachten en eerst de T-mobile modem aansluiten. Daarna kun je voor een eigen modem kiezen.

Reputatie 1

Bedankt voor een vlot antwoord, 

Dit zou echt behoorlijk...... Pieeeeppp zijn

Dit betekend dat ik vrije dagen moet nemen omdat mijn bestelling vertraagd is.. 

 

Maar een ander modem gebruiken werkt dus niet 😅 ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden door t-mobile

Reputatie 7
Badge +15

Een prepaid simkaart nemen is zo gedaan en dan zou je daarop die unlimited vouchers kunnen gebruiken, de vouchers hebben geen limiet zoals een onbeperkt 4G abonnement.

Reputatie 7
Badge +15

Er zijn ook best veel andere mensen die wachten op hun installatiepakket. Er gaat duidelijk iets mis bij de nieuwe distributie partner van T-mobile.

Reputatie 1

Helaas wel inmiddels wel bericht dat mijn pakket vandaag verstuurd word. 

En mijn tijdelijke simkaart van t-mobile hebben ze nu al actief zodat ik in iedergeval WiFi spot kan maken.. 

 

Niet ideaal maar gellukig zijn ze mee denkend

Reputatie 7
Badge +15

Goed nieuws! 👍.

Hopelijk is er geen verdere vertraging.

Je eigen modem bij T-Mobile Thuis


Bij het gebruik van je eigen modem is het niet mogelijk gebruik te maken van vaste telefoon.


Je eigen modem voor VDSL is natuurlijk geweldig. Echter T-Mobile is hier een beetje terughoudend mee.

Bij vddl gebruiken we geen vci/vpi of inlog gegevens meer. inplaats daarvan is het voldoende om vlan tagging te gebruiken.
Voor Internet gebruik je VLAN 300
Voor TV gebruik je VLAN 640

Maak je gebruik van ADSL2+ dan heb je een VPI/VCI nodig. deze zijn 8/48 hier heb je geen PPPOE gegevens voor nodig.

Hi Hidden.nld,

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik mijn eigen router (ASUS RT-AC59U) wil gebruiken. Ik heb een VDLS aansluiting en ik heb een Zyxel VMG8825-T50 modem/router gekregen van T-mobile.

 

Ik zit door deze posts te lezen en vraag mij af:

Kun ik niet ‘gewoon’ mijn TV aansluiting op de Tmobile modem aansluiten, en dan de ASUS router via een andere LAN-poort aansluiten. Op die manier heb ik mijn ASUS router netwerk lopen (waarop ik mijn aparaten wireless kan aansluiten etc.) en loopt de TV ongestoord via de Tmobile modem, toch?

Waarom lees ik veel mensen die hun eigen router in een DMZ vd Zyxel zetten? Wat is daar de toegevoegde waarde van?

 

Misschien mis ik iets, ik ben niet mega bekend met deze materie.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KampieT 

Wat jij zegt kan zeker dus de Asus aansluiten op de Zyxel en de tv werkt dan ook gewoon ongestoord via het Zyxel modem.

Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van poort forwarding naar een apparaat binnen je netwerk dan kan het handig zijn om de Asus in de DMZ van je Zyxel te zetten zodat je de poort niet nog eens moet openzetten van Zyxel naar Asus.

DMZ is dus een poort forwarding van alle poorten naar je Asus.

Reputatie 3

Update: sorry ik begreep je verkeerd. Wij kunnen enkel MAC-releases uitvoeren wanneer onze apparatuur aangesloten is. Eigen routers/modems kunnen wij niet uitlezen en we kunnen hier ook geen acties op uitvoeren. Mijn excuses, ik vatte je opmerking precies andersom op. Dat had natuurlijk totaal niet logisch geweest overigens, je spreekt hierboven namelijk over het aansluiten van je Juniper. 

Wellicht dat een andere user betere tips heeft? Ik ga om hulp vragen in ieder geval!

 

Kijkend naar een topic op Tweakers.net: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/64414750#64414750

lijkt dit exact hetzelfde te zijn, alleen is dit de andere kant op ;)

Voor mijn gevoel zijn we heeeel dichtbij, maar is de DSLAM en/of de DHCP-server heel strict, waardoor de MAC-address wissel geen gehoor aan gegeven wordt ;)

@Brian en @Jason denk je dat het zinvol is om het via de de Webcare (Facebook?) te proberen?

Reputatie 7
Badge +16

@dropjemint Top dat je ook op Tweakers hebt gekeken, daar staan vaak goede en interessante antwoorden tussen! 

De MAC-release heeft sowieso geen toegevoegde waarde gehad omdat de Zyxel toen aangesloten was, maar ik snap je punt. Het is altijd zinvol om verder te kijken, onze collega's op Social zijn minstens net zo bekwaam als wij - en dat is een understatement.

Ik heb aan @Hidden.nld gevraagd of hij wellicht zijn expertise wil laten shinen in dit topic. More to follow! 😉

Reputatie 3

@dropjemint Top dat je ook op Tweakers hebt gekeken, daar staan vaak goede en interessante antwoorden tussen! 

De MAC-release heeft sowieso geen toegevoegde waarde gehad omdat de Zyxel toen aangesloten was, maar ik snap je punt. Het is altijd zinvol om verder te kijken, onze collega's op Social zijn minstens net zo bekwaam als wij - en dat is een understatement.

Ik heb aan @Hidden.nld gevraagd of hij wellicht zijn expertise wil laten shinen in dit topic. More to follow! 😉

Cool! Heb ook het nodige gevraagd bij collega network engineers en met de huidige troubleshooting komen we echt tot de conclusie dat de DSLAM en/of de DHCP-server gewoon moeilijk lijkt te doen!

Ik ga van het weekend eventjes met een andere Modem testen, als die ook niet werkt, zal het inderdaad een security dingetje zijn.

@Hidden.nld volgens mij zitten we op het juiste spoor! Wat denk jij :)?

Reputatie 3

Hi @dropjemint, in sommige gevallen kan een MAC release inderdaad nog nodig zijn maar voor zover ik weet zou dat voor DSL niet het geval moeten zijn. Van welke opstelling maak je op het moment gebruik? Zou je eens een screenshot van de instellingen kunnen plaatsen? Dan kijken we graag met je mee.

De interface “pt-1/0/0” is de VDLS2+ module en krijgt keurig mooie up- en downstream snelheden (zelfs hoger dan de Zyxel)!

Over die interface staan dus 3 VLAN interfaces (100, 300, 640), en allen over VLAN100 krijg ik een IP.

Dus wat betreft het VDSL gedeelte lijkt alles goed te gaan, en er kan verkeer overheen, weliswaar alleen over VLAN100.

@Brian is dat iets waar jij mij mee kan helpen? Of moet ik de servicedesk bellen?

Reputatie 2
@Hidden.nld, hoe zit het met de vaste telefonie bij gebruik van een eigen modem / router?
Zo ver ik begrijp wordt dit niet door T-Mobile ondersteund maar heb jij een truc of raad je iets anders aan?

Ik gebruik nu een dubbele NAT maar wil daar graag vanaf. Daarnaast wil ik graag m'n vaste nummer behouden maar eigenlijk alleen om bereikbaar op te blijven. Ik bel er alleen in noodgevallen mee.
Reputatie 7
Badge +4

@dropjemint haal vlan 100 er af.  en cloon het macadres voor vlan 300.

Je verbinding word door kpn op macadres vast gezet. hiermee los je dat op en heb je geen mac-release nodig. 

Reageer