[DSL] Eigen modem bij DSL

  • 19 November 2018
  • 143 reacties
  • 29745 Bekeken

Reputatie 7

Je eigen modem bij T-Mobile Thuis


Bij het gebruik van je eigen modem is het niet mogelijk gebruik te maken van vaste telefoon.


Je eigen modem voor VDSL is natuurlijk geweldig. Echter T-Mobile is hier een beetje terughoudend mee.

Bij vddl gebruiken we geen vci/vpi of inlog gegevens meer. inplaats daarvan is het voldoende om vlan tagging te gebruiken.
Voor Internet gebruik je VLAN 300
Voor TV gebruik je VLAN 640

Maak je gebruik van ADSL2+ dan heb je een VPI/VCI nodig. deze zijn 8/48 hier heb je geen PPPOE gegevens voor nodig.

143 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mike91 

Volgens mij zul je helaas nog even moeten afwachten en eerst de T-mobile modem aansluiten. Daarna kun je voor een eigen modem kiezen.

Reputatie 1

Bedankt voor een vlot antwoord, 

Dit zou echt behoorlijk...... Pieeeeppp zijn

Dit betekend dat ik vrije dagen moet nemen omdat mijn bestelling vertraagd is.. 

 

Maar een ander modem gebruiken werkt dus niet 😅 ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden door t-mobile

Reputatie 7
Badge +15

Een prepaid simkaart nemen is zo gedaan en dan zou je daarop die unlimited vouchers kunnen gebruiken, de vouchers hebben geen limiet zoals een onbeperkt 4G abonnement.

Reputatie 1

Uhmm da dan is het deels opgelost, mijn desktop van werk kan geen wifi en die pc kan ik niks op installeren en het betreft 2 werk stations.. 

 

Wel kan ik dan weer netflix kijken maja dat is mijn minste zorg op dit moment

Reputatie 7
Badge +15

Er zijn ook best veel andere mensen die wachten op hun installatiepakket. Er gaat duidelijk iets mis bij de nieuwe distributie partner van T-mobile.

Reputatie 1

Helaas wel inmiddels wel bericht dat mijn pakket vandaag verstuurd word. 

En mijn tijdelijke simkaart van t-mobile hebben ze nu al actief zodat ik in iedergeval WiFi spot kan maken.. 

 

Niet ideaal maar gellukig zijn ze mee denkend

Reputatie 7
Badge +15

Goed nieuws! 👍.

Hopelijk is er geen verdere vertraging.

Reputatie 1

Per 30 juni nieuwe klant; ik kom van Online.nl waar ik de prijsverhoging kon gebruiken om weg te gaan ivm wegvallen bepaalde zenders :). Ik ga mijn Netgear Nighthawk r7000 gebruiken als modem (ook een pluspunt van Tmobile). Moet ik eerst het eigen modem aansluiten of kan ik gelijk mijn eigen router plaatsen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Christiaanzwll 

Je moet eerst even de zyxel aan de mediaconverter hangen na activatie van het signaal, daarna kan je de zyxel weghalen en de netgear plaatsen en de vlans configureren.

Reputatie 1

Ha top. Dank voor het antwoord. De vlans zal wel geen rocket science zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll 

Nee hoor in de openingspost staan de instellingen en wanneer je de IPTV/VLAN setup tab opent is het enkel even een paar gegevens invullen.

Helemaal niet moeilijk. 😉

Reputatie 1

Hallo @Christiaanzwll 

Je moet eerst even de zyxel aan de mediaconverter hangen na activatie van het signaal, daarna kan je de zyxel weghalen en de netgear plaatsen en de vlans configureren.

Wat is de mediaconverter? Ik heb internet werkend nu….morgen wil ik de zyxel vervangen door mijn nighthawk r6000. Ik heb vdsl...geen glasvezel.

@Christiaanzwll Dan gaat het media converter verhaal niet op, dat is alleen bij glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

Ooh idd bedankt @Doornekamp33 dit is het VDSL topic 🙊

Maar de bedoeling was eerst de T-mobile modem aansluiten.

Kleinigheidjes hou je.

Reputatie 1

Ooh idd bedankt @Doornekamp33 dit is het VDSL topic 🙊

Maar de bedoeling was eerst de T-mobile modem aansluiten.

En dan kan het modem weg en mijn Nighthawk ervoor in de plaats met de instellingen zoals aan het begin genoemd zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll

Wanneer je verbinding actief is en je hebt de zyxel binnen, dan eerst even de zyxel aansluiten en later kun je de zyxel weghalen en je eigen router plaatsen en de instellingen configureren.

Mocht je eigen router geen DSL poortje hebben dan kun je het best de Netgear op de Zyxel aansluiten en DMZ instellen in de Zyxel. Hiermee gaat al het internetverkeer naar je Netgear.

 

Reputatie 1

@Christiaanzwll

Wanneer je verbinding actief is en je hebt de zyxel binnen, dan eerst even de zyxel aansluiten en later kun je de zyxel weghalen en je eigen router plaatsen en de instellingen configureren.

Mocht je eigen router geen DSL poortje hebben dan kun je het best de Netgear op de Zyxel aansluiten en DMZ instellen in de Zyxel. Hiermee gaat al het internetverkeer naar je Netgear.

 

Klopt; geen dsl poort.

DMZ instelling gevonden, welk ip adres moet ik toewijzen? 192.168.0.0?

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll

Even kijken..

Je sluit de Netgear aan op poort 1.

Via 192.168.1.1 log je in op de interface van je zyxel. Vervolgens menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP en selecteer het ip adres dat je krijgt van je Zyxel in de dropbox menu bij apparaat informatie. Mac wordt automatisch ingevuld om zo een vaste ip adres toe te wijzen.

Daarna kun je naar het menu, NAT, DMZ en vul daar het ip adres in wat je toegewezen krijgt van je Zyxel dus 192.168.1.X

Reputatie 1

Statische dhcp blijft leeg…..ik zie geen enkel ip adres. Ik zie ook geen apparaat informatie staan.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll

Klik op de + rechts op je scherm om een nieuwe regel toe te voegen. 👍🏼

Boven wijzigen zie je + statische DHCP configuratie.

Reputatie 1

Ik schuif m ff op de lange (na de zomervakantie) baan. De hele dag is wifi nodig in huis en 's avonds wil zelf lekker netflixen :). Gisteravond even geprobeerd, maar ik kreeg tv niet werkend. Als de kids weer naar school zijn nog eens proberen. Misschien koop ik eerst wel een router die een dsl poort heeft. Suggesties?

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll 

DMZ zou prima moeten werken, heb je alles correct ingesteld? Maak eventueel foto's van de 2 regels die je hebt toegevoegd bij DMZ en statische DHCP.

tijdens een regel toevoegen bij statische DHCP is ook de juiste ip in de lijst apparaat informatie geselecteerd?

Of lees ik het verkeerd en werkt internet wel en tv niet?

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaanzwll

De tv box moet je op de Zyxel aansluiten.

Reputatie 1

@Christiaanzwll

De tv box moet je op de Zyxel aansluiten.

Gaat niet. Er loopt 1 uptkabel vanuit zyxel onder de vloer door naar de switch. Vanuit de switch gaan er utpkabels naar de tv, tmobile kastje, ps4pro, android tv box. 

Dus zal 1 1 zyxel naar de switch en van daaruit naar tvkastje en een aparte utpkabel naar de Nighthawk moeten voor internet.

Als dat kan is het opgelost.

Reageer