Beantwoord

DSL verbinding instabiel

  • 19 September 2022
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Sinds ongeveer een week valt mijn internetverbinding regelmatig weg of is deze slecht. 

Alle kabels zitten goed en het Zyxel T-50 modem is direct aangesloten op het ISRA punt.

T-Mobile verwacht dat ik een maximale snelheid van 57/16 down/up kan halen. De xDSL statistieken in de T-50 geven een max 52/16 en in de praktijk haal ik normaal gesproken een nette 49/15, met een ping die eigenlijk altijd onder de 20ms is.

De laatste tijd valt de internetverbinding dus regelmatig weg, of merk ik dat de snelheid ongeveer halveert en de ping ongeveer vertienvoudigd is. 

Er wordt momenteel glasvezel aangelegd in de wijk, maar ik weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben.

Graag dan ook wat hulp om de mogelijke oorzaken te achterhalen en de problemen aan te pakken.

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 September 2022, 11:21

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rensvd 

Valt de verbinding bekabeld en via WiFi weg? dan gaat de wereldbol op de Zyxel-T50 rood branden?

Zie je misschien iets terug in de logboeken van de Zyxel-T50? En kun je eens een foto plaatsen van het ISRA punt? Misschien kan daar ook nog iets aan gedaan worden.

Wat je ook zou kunnen proberen is een fabrieksreset van de Zyxel door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 7

Hi @Rensvd, dank voor je bericht! Is het met de tips van @Waqqas helemaal gelukt om de stabiliteit van de verbinding terug te krijgen? We horen het graag, zodat we je eventueel verder kunnen helpen. 

Reageer