Beantwoord

DSL verhuizing, traag internet

  • 28 November 2017
  • 23 reacties
  • 409 Bekeken

Hallo,

Ik ben vandaag van Glasvezel naar DSL gegaan, omdat op mijn nieuwe woonadres geen glasvezl aansluiting heeft. Ik heb gekozen voor een 100 lijn ipv 50 lijn omdat deze qua kosten alsnog goedkoper is dan de Glasvezel was bij T-Mobile.

Echter haal ik na heel wat aanpassen geen snelheid boven de 29. Iemand die mij opweg kan helpen? Zit nog in een verhuizing, dus er zijn 2 smartphones en 1 laptop op het netwerk nog maar.

Mvg,
Marco
icon

Beste antwoord door Brian 4 December 2017, 17:36

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 3
Het zou zomaar zo kunnen zijn dat de afstand tot de wijkcentrale te groot is om 100Mbit/s te halen.
Dat moet T-Mobile dat toch kunnen zien? Hun hebben telefonisch met mij alles gecontroleerd voor de verhuizing. Volgens hun moest ik tot 97 kunnen komen.
Reputatie 3
Dat moet T-Mobile dat toch kunnen zien? Hun hebben telefonisch met mij alles gecontroleerd voor de verhuizing. Volgens hun moest ik tot 97 kunnen komen.

Jazeker, dat kan T-Mobile zo nakijken en doormeten! Ik ben alleen zelf nieuwsgierig of je deze tests bekabeld hebt geprobeerd, of via WiFi?
Beide geprobeerd. Heb ook al het 1 en ander veranderd in de modem. Helaas zonder resultaat.
Reputatie 7
Je modem kan je het beste zo dicht mogelijk bij het ISRA punt neerzetten. als je deze kabel wil verlengen gebruik dan op zijn minst norm88 bekabeling. Indien mogelijk kan je ook even de draadjes in de aansluiting van KPN even opnieuw aanstrippen zodat je weer op schoon koper zit.
Als een monteur van Guidion binnen alles heeft uitgesloten dan kan KPN aangestuurd worden om de lijn te controleren. soms is er een stuk kabel niet goed of is er een probleem in de verdeler van de KPN. Dit is alleen via T-Mobile te regelen omdat die de lijnen huren van KPN.
Ik heb geen moderne ISRA punt zoals recente woningen hebben. Het is een huurhuis uit de jaren 70, die gemoderniseerd zijn. We hebben deze bekabeling wel gecontroleerd, en de meegeleverde kabel uit de installatiedoos hebben we gebruikt.

Guidion heeft wel glasvezel destijds geinstalleerd, maar (V)DSL moet je blijkbaar zelf installeren.
Reputatie 7
Hallo M. Kabbedijk,

Klopt in de meeste gevallen lukt het de klant zelf DSL te installeren. echter als het niet (helemaal) lukt dan stuurt T-Mobile alsnog een monteur. Op die manier hoeft de monteur ook niet voor niets te komen.
De kabels tussen je woning en het verdeelpunt zijn dus ook van de jaren 70. het kan dus voorkomen dat dit niet helemaal lekker meer werkt.

Je kan voor een monteur even bellen met T-Mobile of even wachten tot een moderator van T-Mobile reageert op dit topic.
Reputatie 7
Hi M. Kabbedijk, met 100 mbps zou je zeker een hogere snelheid moeten halen dan 20 mbps! Ik heb meteen met je meegekeken en de binnenkomende snelheid is gelukkig goed. Zou je mij screenshots willen sturen van de snelheid die je zowel bekabeld als via de wifi haalt via deze https:// http://speedtest.glasoperator.nl dan kijk ik graag wat ik kan doen!
Ik zal vanavond als ik in het nieuwe huis ben screenshots maken. Het vreemde is dat ik gisteren wel een upload had van 31. Dit leek me vrij hoog voor een DSL lijn!
Hi M. Kabbedijk, met 100 mbps zou je zeker een hogere snelheid moeten halen dan 20 mbps! Ik heb meteen met je meegekeken en de binnenkomende snelheid is gelukkig goed. Zou je mij screenshots willen sturen van de snelheid die je zowel bekabeld als via de wifi haalt via deze https:// http://speedtest.glasoperator.nl dan kijk ik graag wat ik kan doen!
Reputatie 7
Oei dat ziet er niet goed uit.
Dit lijkt op veel errors op de lijn. Wellicht dat Brian even kan kijken hoe het daar mee staat.
Reputatie 5
Het kan soms een week of 2 duren voor dat de je op de juiste snelheid zit. Je modem moet namelijk intrainen (je modem 'praat' met de wijkcentrale om het beste profiel af te spreken). Het is belangrijk om de modem aan te laten en niet steeds te rebooten of dingen aan de passen. De wijkcentrale denkt dan dat de verbinding hapert en verlaagd de snelheid.

Als je je postcode en huisnummer hier invult, wat krijg je dan te zien?
Reputatie 7
Bedankt voor de screenshots M. Krabbedijk, dat moet inderdaad beter kunnen! Is het tweede resultaat vanuit de browser via de wifi of is dit de bekabelde verbinding? Dit is belangrijk om te kunnen achterhalen wat de mogelijke oorzaak is. Werkt je TV dienst goed of ervaar je hier ook problemen mee? Ik hoor het graag!
Deze test was draadloos. Bedraad heb ik zojuist getest, dan haal ik de 70/75 en 30 up. Dat is dus wel oké.
ik heb nu voor de test wifi van de T-Mobile modem uitgezet, en een Asus Router van een vriend erop aangesloten via poort 1. Nu heb ik zonder zaken te wijzigen al 67 aan snelheid.

Er zit dus iets in de modem lijkt het wel.
Zie screenshot (Asus AC1200+ router ertussen geplaatst als test)
Reputatie 7
Die snelheden lijken er al meer op! Dan is er in ieder geval niets mis met de aansluiting zelf maar ligt het aan de wifi. Wat was de afstand tot de modem bij het doen van de speedtesten? Mogelijke is de afstand te groot of zorgt er iets voor storing. In ons grote wifi topic vind je een aantal tips om het signaal te verbeteren waaronder het wijzigen van het wifi kanaal en het aanpassen van de antenne's. Ik hoor graag of dit een verbetering op heeft geleverd!
Ik heb al op Android gekeken welke kanaal vrij is, de testen zijn gedaan aan de eettafel. Zit op 5 meter afstand.

Dus het zit hem in jullie modem, want heb de Asus ook op kanaal 7 gezet.
Reputatie 7
Bedankt voor het testen! Als je wilt dan laat ik een monteur langskomen om het wifi signaal te verbeteren, in de meeste gevallen plaatst de monteur dan een Fritzbox als accesspoint. Ik hoor het graag, dan laat ik telefonisch contact met je opnemen om een afspraak in te plannen!
Zijn er nog kosten aan gebonden dan? Of is dit service vanuit jullie?
Reputatie 7
voor meer info over de wifi service kun je kijken op de supportpagina De actie voorwaarden kan je hier teruglezen
voor meer info over de wifi service kun je kijken op de supportpagina De actie voorwaarden kan je hier teruglezen

Dat wist ik niet, bedankt.
Gratis monteur dus. Dat wou ik weten, aangezien ik geen zin had aan onverwachtse kosten haha.

Dan zou ik er graag gebruik van willen maken!
Reputatie 7
Hi M.Kabbedijk, klopt helemaal, we kunnen éénmalig gratis een monteur langssturen bij wifi problemen. Ik heb de opdracht zojuist voor je uitgezet en mijn collega's nemen telefonisch contact met je op om een afspraak te maken!

Reageer