Beantwoord

E-mail ontvangen lukt niet op iPhone en iPad

  • 24 November 2018
  • 9 reacties
  • 1322 Bekeken

Sinds medio november ben ik via TM-Thuis aangesloten op glasvezel. Qua beeld, geluid en stabiele snelheid echt een verademing vanuit normale coax aansluiting van andere provider.

Wat echter niet lekker gaat, is het ontvangen en versturen van e-mail vanaf een Apple product (iPhone, iPad). Wie heeft tips qua instellingen?!

Huidige setup
3 e-mailadressen; Apple, Gmail en TM-Thuis.
De laatste is volgens instructies van T-Mobile ingesteld.
De instelling “mailserver” heb ik uitgezet bij de eerste twee adressen, waardoor alle e-mail via de server van TM-Thuis adres zou moeten lopen.

Helaas verschijnt een foutmelding “Fout in accounts Apple, Gmail, TM-Thuis”, maar de detailslink toont geen details...
Zet ik WiFi uit en stuur ik via 4G van mijn zakelijke telefoonprovider Vodafone dan vliegt alles binnen en naar buiten qua e-mail.

Dank voor jullie suggesties,
Dennis
icon

Beste antwoord door Sander 29 November 2018, 13:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Hoi @the_menace

Bedankt voor je compliment over Thuis internet en TV! :D

Goede vraag over de e-mailinstellingen! Ik begrijp dat je al de instellingen gevonden hebt. Voor de zekerheid vermeld ik de link naar My T-Mobile Thuis en onze servicepagina. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een stap-voor-stap uitleg hoe je jouw e-mail kunt installeren op de iPhone of iPad.

Met deze instellingen moet je de e-mails via onze Wifi probleemloos binnen moeten krijgen. Ik heb de instellingen hieronder ook nog even gekopieerd voor anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. :)

Laat je weten of het gelukt is?


Ontvangen van e-mail (POP,IMAP):
  • IMAP e-mailserver: mail.t-mobilethuis.nl
  • (standaard gebruikt op bijv. iPhone, Ipad):
  • Poort 143 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
  • Poort 993 - met beveiligde verbinding (SSL)
  • POP3 e-mailserver: pop3.t-mobilethuis.nl
  • (standaard gebruikt door bijv. Outlook):
  • Poort 110 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
  • Poort 995 - met beveiligde verbinding (SSL)

Versturen van e-mail (SMTP):
  • SMTP e-mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl
  • Poort 25 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd). Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).
Hoi Sander,

Dank voor jouw reactie.

De instelling toch nog maar eens nagelopen en hier zie ik niets geks. Mail/SMTP server met user/wachtwoord en juiste poorten (993/587).

Is er een manier (app op iPhone of via modem) om te zien wat voor verkeer er wordt verstuurd vanaf de telefoon en door modem wordt aangenomen en uitgestuurd?!
Lijkt dat bepaald verkeer wordt tegengehouden.

Dank, Dennis
Hieronder twee schermprints met de foutmelding due wordt getoond en de informatie over de accounts. Nog geen idee hoe dit op te lossen is. Soms komen er wel e-mails binnen, maar dat duurt dan 30-60min.

Via mobiele data (dus niet via WiFi) duurt het nog geen minuut; eerder seconden dus.


Reputatie 3
Ik zie je vraag voorbij komen, heb wat kleine tips (algemene informatie) voor je (misschien dat het helpt, misschien niet):

  • Gebruik nooit de mail van je provider. Geeft alleen maar ellende als je over zou stappen (naast het feit dat deze vaak erg slecht werken bijvoorbeeld spam protectie e.d.);
  • Voor GMail op een Apple device zou ik simpelweg de Gmail App gebruiken uit de Apple store;
  • Gebruik eigenlijk nooit het ouderwetse SMTP/POP mechaniek, security technisch gewoon niet verstandig en werkt (zoals je al merkt) vaak slecht met andere netwerken dan die van je provider.
Zoals gezegd, je hoeft er niks mee te doen 😉
Dank pHennyWise.

Reden om de mailaccounts via een programma te configureren is gewoon uit gemak; niet voor alles een eigen app maar een interface voor mail spul.

Ga er toch blijkbaar niet aan ontkomen ...
Reputatie 7
Badge +3
In de GMail app kun je dan ook weer de T-Mobile mailbox toevoegen via IMAP. (Instellingen zie bericht @Sander ) Bij voorkeur de SSL poorten gebruiken i.v.m. veiligheid.

Dan kun je testen of het probleem in de iOS Mail app zit of in de verbinding.
Reputatie 7
Hi the_menace, mocht je toch de "standaard" e-mailinstellingen aan willen houden zoals beschreven in de handleiding plaats dan dan even een screenshot van je huidige instellingen. De ervaring leert dat Apple producten vaak erg "precies" zijn en bij elke afwijking bij één van de stappen resulteert dit in een foutmelding. Bij verschillende klanten is het uiteindelijk wel gelukt, mogelijk kunnen we ontdekken waar het mis gaat!

Sinds de update naar iOS 14.4 ontvangt mijn iPhone geen email meer in de mail app van apple.

Ook heb ik problemen met het openen van de mail op de site van Tmobile mijn mail.

ik krijg dan het bericht Deze verbinding is niet privé.

Ik kan dus helemaal niet meer bij mijn Tmobile mail komen.

 

Heeft iemand nog een idee wat dit kan betekenen.

 

Reputatie 7

Hi all, we hebben zojuist een centraal topic aangemaakt rond de problemen met het verzenden en versturen van e-mail. We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!