Beantwoord

Een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP-adres van je computer

  • 4 May 2021
  • 1 reactie
  • 506 Bekeken

Op mijn MAC (OS High Sierra) krijg ik sinds nieuwe computer van mijn vrouw regelmatig de mededeling:

Een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP-adres van je computer (192.168.1.106).

Probeer later opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, wijzig je het IP-adres van deze computer of het IP-adres van het andere apparaat. Neem contact op met de netwerkbeheerder als je meer informatie wilt.

Na veel prutsen pakt ie m dan wel weer voor een tijdje maar wil goede definitieve oplossing.

Verbinding via WiFi, IPv4 config via DHCP maar vernieuw DHCP-lease helpt niet.

Via T-mobile klantenservice naar deze community verwezen omdat zij er niets mee kunnen :disappointed_relieved:

Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Brian 6 May 2021, 15:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @cdelabije, dit klinkt alsof er ergens een IP adres “vast gehouden” wordt. Maak je toevallig gebruik van statische IP-adressen en/of gebruik je naast de modem ook een eigen router? Als dat eerste het geval is pas dan even de DHCP pool aan zodat de statische IP-adressen die je gebruikt buiten de pool vallen die automatisch toegewezen worden door de modem. Als dat tweede het geval is zorg dan dat 1 van de 2 apparaten de IP-adressen uitdeelt en niet allebei.

Reageer