Beantwoord

Een bepaalde site niet bereikbaar

  • 4 September 2018
  • 9 reacties
  • 886 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 17 reacties
Ik heb een vreemd probleem. Een bepaalde site (www.grtc-excelsior.nl) is niet bereikbaar als ik op mijn thuisnetwerk ziet. Deze site kan ik niet via mijn browser bereiken en ook niet via ping vanaf mijn T-Mobile Draytek router.

Verschillende zaken getest:
  • De site is niet het probleem, want die is via mijn mobiel en op mijn werk gewoon bereikbaar. Check via http://www.isitdownrightnow.com laat zien dat de site OK is.
  • De DNS servers zijn niet het probleem. Ik heb het met verschillende DNS'en (T-Mobile, Google, OpenDNS, OpenNIC) geprobeerd en telkens hetzelfde resultaat.
  • De routers en computers diverse malen gereset (incl. stroom eraf), geen resultaat.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? En hoe kan ik het oplossen?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 4 September 2018, 21:14

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
@eherle dat is best wel vreemd, het kan natuurlijk zo zijn dat je ipadres aan de andere kant op een zwarte lijst staat. dat zou je moeten navragen bij de beheerder van de website. als je een traceroute kan toevoegen aan het topic misschien kunnen we daar samen wat uithalen....
Reputatie 7
je mag de laatste 2 blokken van je ip weg laten. dit vertelt mij genoeg.
Naar aanleiding van dit draadje een test gedaan of een VPN verbinding het verschil maakt. En warempel, als ik met NordVPN een verbinding opzet, is er niks aan de hand en werkt de site gewoon. Ook met mijn iPad.

Probleem dus in de internet dienst van T-Mobile? Wordt dit herkend en opgelost?
als je een traceroute kan toevoegen aan het topic misschien kunnen we daar samen wat uithalen....

Hoe kan ik traceroute output delen zonder security risico's te lopen?
Alsjeblieft @Hidden.nld . Ik heb de laatste twee blokken vervangen door x.

Traceroute zonder NordVPN: https://drive.google.com/file/d/1D-mMQ8l7iVh_lmaXBz4JopOEyq_pIPbp/view?usp=sharing

Traceroute met NordVPN: https://drive.google.com/file/d/1gaF1OtafVSDfuF0kHeNeRZeVUf3o7_L0/view?usp=sharing

Lukte niet om logs in deze reactie te plakken, daarom de links.
@eherle dat is best wel vreemd, het kan natuurlijk zo zijn dat je ipadres aan de andere kant op een zwarte lijst staat. dat zou je moeten navragen bij de beheerder van de website.

Gecheckt bij beheerder van de website. Dit is niet de oorzaak, want hij zegt:
De site van Excelsior gebruikt geen blacklists, dus daar zal het niet aan liggen
Reactie van bevriende IT'er die ik dezelfde logs heb laten zien:
Dit is geen DNS probleem, maar een routerings probleem bij Glasoperator, je moet je glasvezel (Glasoperator volgens de routing info die je had bijgesloten) leverancier vragen dit op te lossen.


Het is dus aan T-Mobile en eventuele onderaannemers om dit op te lossen. Moet toch een peuleschil zijn na dit voorbereidende werk op dit forum.

Vol verwachting klopt mijn hart.
Klantenservice (0800-0092) gebeld en gevraagd om dit probleem verder op te lossen. Ticket nr is 2018.0905.1102.5887
Reputatie 3
Hallo @eherle , ik ben vandaag overgezet naar T-Mobile Thuis internet. De site die jij noemt doet het bij mij zonder problemen. Ik moet wel bekennen dat ze gebruik maken van meerdere IP ranges. De ranges die beginnen met 85.x.x.x zouden geblacklist kunnen zijn. Ik zit nu in reeks van 5.132.x.x

Reageer