Beantwoord

Eigen mail server zelf hosten

  • 29 July 2022
  • 2 reacties
  • 445 Bekeken

Goedendag,

Sinds 2013 draai ik mijn eigen mailserver ( kerio connect) sinds 2013 diverse keren gewisseld van providers en nu sinds kort bij t-mobilethuis.

Het instellen van kerio is niet moeilijk alleen sinds ik bij t-mobilethuis zit krijg ik de mails van T-Mobile thuis niet meer in mijn postvak op mijn lokale kerio server. Bij vorige providers nooit last van gehad.

Vereist t-mobilethuis andere instellingen als de “handleiding email instellen" die T-Mobilethuis levert ?

in de log files zie ik geen rare meldingen, er word ingelogd door de server op het juiste adres en mail word opgehaald maar verschijnt niet in mijn mail client…..

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 July 2022, 12:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

 

Hou er rekening mee dat poort 25 geblokkeerd wordt, als je dus e-mails wilt versturen via je eigen mail-server die gehost wordt op je T-Mobile Thuis verbinding dan zullen e-mails niet worden verzonden omdat poort 25 geblokkeerd wordt.

Je zult hierom dan dus gebruik moeten maken van een Mail-Relay server, je zou eventueel kunnen kijken of dit via je tmobilethuis.nl e-mail adres kan - hoewel deze mailservers soms niet al te lekker werken - of een externe partij moeten zoeken waarbij je via die server(s) de uitgaande mails kunt versturen.

Voor de rest is er niet heel veel vereist.

Voor het ophalen van e-mails bij tmobilethuis.nl zijn de normale instellingen benodigd, dus;

 

Inkomend:

pop3.t-mobilethuis.nl Poort 110 (zonder SSL) of poort 995 (met SSL)

imap.t-mobilethuis.nl poort 143 (zonder SSL) of poort 993 (met SSL (SSL/TLS))

 

Uitgaand:

smtp.t-mobilethuis.nl poort 465 (SSL)

smtp.t-mobilethuis.nl poort 587 (STARTTLS)

 

Klopt, poort 25 word geblokkeerd, dat was bij de andere providers ook. Zo uit mijn hoofd gebruikt t-mobilethuis smtp poort 465.maar het gaat om het ontvangen van mail. Zo uit mijn hoofd heb ik het ingesteld op IMAP poort 993 .

Ik heb het idee dat het fout gaat bij het sorteren van de mail. Volgens de logs word mail opgehaald. Maar zie niets in het postvak, waar de mail blijft ik heb geen idee….

Bedankt voor je antwoord!