Beantwoord

Eigen router achter modem geeft problemen

  • 4 July 2018
  • 1 reactie
  • 1668 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken hebben wij T-Mobile Thuis, wat tot nu toe geen problemen oplevert wat betreft snelheid. Alleen het modem heeft niet het gewenste bereik, maar dat probleem hadden we met Ziggo ook. Vandaar dat ik een ASUS RT-N66U heb staan. Bij Ziggo liet ik het modem in bridge-modus zetten en deed de router het prima. Ik heb begrepen dat dit bij T-Mobile (nog) niet mogelijk is.

De opstelling die ik nu gebruik:
Vanuit ISRA-punt komt kabel binnen die naar het modem loopt. Vanuit het modem loopt uit LAN1 een kabel naar de ASUS router, waarin de kabel ook in LAN1 (WAN wordt nergens gebruikt) gestopt is. Op het modem loopt vanuit LAN2 een kabel naar de televisie. WiFi op het modem staat uit, verder heb ik niks veranderd.

Het volgende probleem treedt op:
Als de WiFi geregeld wordt via de ASUS router, geeft deze problemen bij de iPhone van mijn vriendin. Op mijn eigen telefoon heb ik sporadisch last van een WiFi-drop, maar niet in de mate zoals mijn vriendin dat heeft, namelijk bijna geen. Als ik haar weer op WiFi van het T-Mobile modem zet, heeft ze geen problemen.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat WiFi alleen geregeld wordt door de eigen router zonder dat dit problemen geeft bij sommige apparaten? Of kan ik beter de WiFi op beide apparaten laten aanstaan? Dat lost het probleem van bereik nog niet op (en we wonen in een appartement, dus erg groot is het oppervlakte niet).

Bij voorbaat dank voor suggesties en/of hulp!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 4 July 2018, 15:34

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
als je de asus in ap mode kan zetten dan werkt dit meestal beter.
Als deze er niet is dan kan je in de instellingen de DHCP uitzetten en het kabeltje tussen het modem en de asus router in de lan plaatsen in plaats van de wan. en je moet de asus even ip 192.168.1.2 geven zodat dit geen conficten geeft 🙂

Reageer