Beantwoord

Eindhoven glasvezel verbindingsproblemen

  • 11 February 2022
  • 25 reacties
  • 806 Bekeken

Reputatie 5
  • is Prince of Content
  • 135 reacties

Dag

Regelmatig valt 's nachts rond 01:00 de internet verbinding weg. Postcode 5643 

Gister ook weer en ik ben niet de enige die daar last van heeft:

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

 

Bij t-mobile Onderhoud en Storingen staat niets vermeld.

Wat is hier aan de hand?

Voert T-Mobile onaangekondigde werkzaamheden uit?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 February 2022, 15:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

25 reacties

yup zie ook:

 

Reputatie 7

Hoi allemaal, 

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met een trage verbinding in regio Eindhoven. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte:

 

Dag 3 van geen internet of tv….kan hier iemand even wat gas op gaan zetten….?

Ik geloof dat heel 5643 niets kan…?!?

5614 is ook voor  derde dag te traag om te gebruiken

In 5554 heb ik geen internetverbinding. 

Reputatie 6

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing voor de verbindingsproblemen omgeving Eindhoven. Zodra er een update is, laten we dit weten in bovengenoemd topic. Bedankt voor jullie begrip en geduld! Mochten jullie een mobiel abonnement van Tele2 of T-Mobile hebben en een Unlimited data voucher willen ontvangen zodat je kunt internetten via een hotspot, stuur mij dan een privébericht met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dit doe je door op mijn naam te klikken en vervolgens te klikken op ‘stuur bericht’.

Als je TV wilt kijken, dan is dit mogelijk via de TV Anywhere app of de browser: www.t-mobiletv.nl.

En wat voor een tegemoetkoming kunnen mensen verwachten met een duur tv/internet pakket wat van de een op de andere dag zomaar omvalt, geen T-Mobile telefoon abbo…een vrouw en 2 puberende kinderen die al dagen hun internet ding niet kunnen doen…en ik die morgen een enorm drukke week tegemoet gaat en moet zien thuis te werken en al een vrijdag moet zien in te halen die ik al mis…?

En wat voor een tegemoetkoming kunnen mensen verwachten met een duur tv/internet pakket wat van de een op de andere dag zomaar omvalt, geen T-Mobile telefoon abbo…

  • Ik heb een storing gehad. Kan ik compensatie krijgen? En hoe werkt dat?

    Als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, dan passen wij de ‘wettelijke compensatieregeling’ toe. Je hebt recht op compensatie als:

    • je woont in het storingsgebied
    • én minimaal 12 uur last hebt gehad van een netwerkstoring

    De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Je kunt dan niet meer internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken (via T-Mobile Thuis). Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee.

    Ben je zakelijke klant? Lees dan meer over de compensatieregeling op de zakelijke site.

    Is de netwerkstoring afgelopen? Dan bepalen we hoe lang de storing duurde en of je compensatie ontvangt. Je krijgt 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag vergoed. Duurde de storing tussen de 24 en 48 uur, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1,00 vergoed, of € 0,50 als je PrePaid hebt.

    Is er een netwerkstoring geweest die langer duurde dan 12 uur? Dan kun je via een online formulier compensatie aanvragen. We zetten het formulier online als dat het geval is.

Bron: T-Mobile Website/

 

 

Dag

Regelmatig valt 's nachts rond 01:00 de internet verbinding weg. Postcode 5643 

Gister ook weer en ik ben niet de enige die daar last van heeft:

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

 

Bij t-mobile Onderhoud en Storingen staat niets vermeld.

Wat is hier aan de hand?

Voert T-Mobile onaangekondigde werkzaamheden uit?

Ik heb sinds gisteren een slechte internetverbinding - 5645ET Eindhoven

Dag 4 van geen internet of tv…daarbij moet ik inloggen voor mijn remote werk, maar is ook al niet mogelijk voor me.

 

Graag zou ik met zeer grote spoed willen zien dat hier idd. ook “hard” aan gewerkt word..😳😞

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RodmanSan 

Dat is natuurlijk heel vervelend, maar het is ook vervelend als jij dit topic blijft “bumpen". Dat is volgens de huisregels van dit forum ook niet de bedoeling. Zodra er een update komt over de storing in Eindhoven wordt dit gemeld op de storingspagina.

 

@eric 

We zouden wel wat vaker een update willen over de voortgang. Nu blijven we in het duister tasten. 

Zodra er een update komt over de storing in Eindhoven wordt dit gemeld op de storingspagina.

Hoe moet je die storingspagina eigenlijk lezen?

  • 14-02-2022: Op dit moment zijn er geen algemene problemen met Internet, TV en Vast Bellen van T-Mobile Thuis
  • 12-02-2022: We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met een trage verbinding in regio Eindhoven. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
    13-02-2022: 08:30 Het onderzoek naar de juiste oplossing loopt nog.
    17:00 Er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen, we doen er alles aan om het zo snel mogelijk te verhelpen.

Is de storing in Eindhoven dan opgelost omdat 14-02 nieuwer is dan dan 13-02, of is Eindhoven een specifiek probleem en geldt de regel van 14-02 dus niet voor inwoners van Eindhoven?

Zodra er een update komt over de storing in Eindhoven wordt dit gemeld op de storingspagina.

Hoe moet je die storingspagina eigenlijk lezen?

  • 14-02-2022: Op dit moment zijn er geen algemene problemen met Internet, TV en Vast Bellen van T-Mobile Thuis
  • 12-02-2022: We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met een trage verbinding in regio Eindhoven. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
    13-02-2022: 08:30 Het onderzoek naar de juiste oplossing loopt nog.
    17:00 Er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen, we doen er alles aan om het zo snel mogelijk te verhelpen.

Is de storing in Eindhoven dan opgelost omdat 14-02 nieuwer is dan dan 13-02, of is Eindhoven een specifiek probleem en geldt de regel van 14-02 dus niet voor inwoners van Eindhoven?

De storing in Eindhoven (en omgeving, want hier ook in Valkenswaard geen internet) is nog niet opgelost, maar wordt niet gezien als een algemene storing en staat daarom als apart blok op de storingspagina genoemd.

En hoe kun je zo’n storing melden?

(Kan dat alleen via dit forum? Of rechtstreeks bij T-Mobile? Hoe?)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, een verbindingsprobleem kun je melden via de telefonische Klantenservice, via onze social media kanalen of op de Community. Houd er daarbij wel rekening mee dat individuele problemen nooit als “algemeen issue” aangekaart zullen worden, tenzij natuurlijk blijkt dat het meerdere gedupeerden betreft. 
“Is de storing in Eindhoven dan opgelost omdat 14-02 nieuwer is dan dan 13-02, of is Eindhoven een specifiek probleem en geldt de regel van 14-02 dus niet voor inwoners van Eindhoven?” → Goede vraag en sorry voor de verwarring: Eindhoven is een specifiek incident waarbij losse updates in het storingstopic gegeven worden. De melding van 14-02 en 15-02 waarbij aangekaart wordt dat er geen algemene problemen zijn, heeft betrekking op de verbinding in zijn algeheel en niet op Eindhoven. Mocht het bijvoorbeeld zo zijn dat er morgen issues in Den Haag zijn, dan zal dit weliswaar aangekaart worden in het storingstopic, maar zal de melding “Algemene problemen….” een dag later weer als los statement in het topic genoemd worden omdat Den Haag in dat geval al als los incident aangemeld wordt - ik hoop dat je het zo enigszins begrijpt, het is ook vaak verwarrend wanneer een casus eenmaal aangemeld/bekend is! 

Reputatie 5

Hoi @Jason Jason,

Gister stond er dit bij de storing

[14-02-2022 14:30] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er meer bekend is, delen we de informatie in dit topic.
[17:00] Het probleem is gevonden, er is een monteur onderweg om de oplossing te implementeren. 

 

En vandaag is die melding van 17:00 dat de monteur onderweg verdwenen.

Kun jij meer inzicht geven in de aard van de storing?  Heeft t bijvoorbeeld zin om een andere DNS in mijn router (bv 1.1.1.1 ) te zetten?

En kun je de link geven naar de aanvraag voor compensatie? Ik heb gezocht, maar kon die niet vinden

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de eerdere problemen met de trage verbinding in regio Eindhoven zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: 

 

De problemen waren gisteravond verholpen, maar sinds 15:00 weer rond 1 Mbit (5614)

Het woord is nog niet gesproken dat het is opgelost…en het lijkt nu wel erger te zijn geworden. Had al voor een dag goed internet…en nu zakt het weer naar 0.5MB dl snelheid.

Ook na reset van de modem blijft hetzelfde probleem zich nu weer voordoen….en is de snelheid weer op het oude probleem.

Reputatie 7
Badge +16

@Hilb en @RodmanSan Het blijkt in jullie geval dan toch nog niet opgelost te zijn, excuses! Er was apparatuur in de wijkcentrale defect en deze is zojuist ontvangen. De wissel van de poort kan nog voor een korte verstoring zorgen, dit zou straks helemaal hersteld moeten zijn bij een ieder. Houd het nog eventjes in de gaten de komende minuten/uren en houd ons op de hoogte, alsjeblieft. Wij blijven het aan onze kant ook monitoren.

En een reset van de router helpt niet.

Reputatie 7
Badge +16

De engineer was op locatie om de bron te herstellen (defecte apparatuur), dit heeft nog wat voeten in de aarde gehad en hierdoor kan het voorkomen dat de snelheid - ook na een herstart - nog niet direct richting het maximum gaat. We houden een oogje in het zeil, bedankt voor jullie meldingen!

Download is ok, upload is niet wat het hoort te zijn:

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hilb, dat ziet er inderdaad niet top uit, thanks voor het delen van de speedtest!

Zou je de network terminal (witte converter) eens kunnen resetten? Dan ga ik aan de achterkant kijken of ik een obstructie tegenkom.