Beantwoord

Elke dag router resetten

  • 30 May 2018
  • 9 reacties
  • 1006 Bekeken

Hallo,

Wij hebben al sinds een paar weken het probleem dat (vooral in de avond) het (kabel) internet het opeens bij beide onze computers niet meer doet.
Beide onze computers geven dan ook aan dat er geen internet connectie is.
Als wij dan de router aan en uit zetten doet het internet het gewoon weer, maar het gebeurd helaas wel erg vaak dat internet het opeens helemaal niet meer doet.
WiFi hebben we geen problemen mee, alleen het kabel internet.
icon

Beste antwoord door Sander 4 June 2018, 14:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hoi ChantalT,

Graag kijk ik met je mee om jou weer stabiel internet te geven op beide computers. Aangezien je aangeeft dat het speelt op de bekabelde verbinding, maar niet op de Wifi, vermoed ik dat er iets misgaat met de kabel en of hardware tussen het modem en de computer. Het zal niet aan de computer liggen, aangezien een andere computer ook geen verbinding meer heeft. Omdat de Wifi wel blijft werken, lijkt ook het modem gewoon nog te werken. Maak je toevallig gebruik van een splitter of switch? Zou je deze er eens tussenuit kunnen halen en één computer rechtstreeks aansluiten op het modem als de verbinding verbreekt? Of is het mogelijk om de twee computers beide direct aan te sluiten op het modem op poort 1 of 2. Dan kunnen we uitsluiten of het wegvallen door de switch komt. Ik hoor graag: samen lossen we deze puzzel op!
Hey Sander,

Bedankt voor je reactie.

Gek genoeg is het de afgelopen paar dagen niet gebeurd 😅 maar nee ik maak geen gebruik van een splitter of een switch. allebij de computers zitten rechtsstreeks in het modem.
Reputatie 7
Hi Chantal, dat is goed om te horen! Je verbinding ziet er aan deze kant ook stabiel uit. Mocht je toch nog problemen ervaren laat het dan zeker weten, we zitten voor je klaar!
Dit klinkt erg als mijn probleem die ik steeds ondervind.
Elke keer verbinding weg met lan.
Pc kan geen ip adres verkrijgen.
Zowel via de switch of direct aan modem.

Zag al meerdere posts met dit probleem.
Geldt puur voor lan verbinding.
De communicatie tussen modem naar pc gaat niet goed.
Heb een ander modem gekregen gisteren en na 5 uur weer eruit.
Op alle apparaten die verbonden zijn met Lan.
Merk het wel het vaakst dat als je youtube streamt dat je oppeens geen verbinding meer hebt.

Volgens mij is het de ip adres die de modem aangeeft voor je pc.

Need help
Reputatie 7
Hi juliascox, ik zie dat je in een ander topic al met Hidden aan de slag bent gegaan, helemaal goed! Is het inmiddels gelukt met de nieuwe setup? 🙂
Hi juliascox, ik zie dat je in een ander topic al met Hidden aan de slag bent gegaan, helemaal goed! Is het inmiddels gelukt met de nieuwe setup? :)
Komt vandaag binnen!
Kost me 100 euro.
Raar dat de modem die tmobile levert niet geschikt is.
Beetje raar dat via een omweg ik het zou kunnnen oplossen.

Want probleem ligt echt wel in de modem.
Reputatie 7
Hi juliascox,

Fijn om te lezen dat het binnen is. Hidden is een ster in het helpen met jouw nieuwe setup. Sorry dat het zo gelopen is, ik ben blij om te lezen dat de Community je heeft geholpen om het op te lossen!
Hi juliascox,

Fijn om te lezen dat het binnen is. Hidden is een ster in het helpen met jouw nieuwe setup. Sorry dat het zo gelopen is, ik ben blij om te lezen dat de Community je heeft geholpen om het op te lossen!

Hou sterre,

Wel een ander vraagje.
Backoffice zou mij nog steeds bellen na aanleiding van mijn storing sinds vorige week dinsdag.

Voel me nog steeds erg in de steek gelaten door tmobile.
Wat ik heb gedaan is de enigste noodoplossing om stabiel internet van jullie te mogen ontvangen.

En deze oplossing heeft mij 100 euro uit eigen portomonee gekost.

Enig antwoord hierop?
Reputatie 7
Hoi @juliascox

Ik zie dat er inmiddels al een e-mail is verzonden over dit issue. Ik hoop dat dit opgeklaard is. 🙂

Reageer