Beantwoord

Er brandt een rood lampje op de router

  • 16 November 2022
  • 26 reacties
  • 493 Bekeken

Ik heb geen internet en dus ook geen tv. Zit nu via mijn telefoon te internetten en dat is knap waardeloos. Heb de stroom van het modem 20 seconden eraf gehad, weer rood lampje. Alle kabels losgehaald en weer ingestoken, weer stroom eraf en ja hoor rood lampje.

wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door Lisa 16 November 2022, 07:30

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7

Hi @Keesshadow, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik ga je hier meteen mee helpen, zodat je weer zo snel mogelijk van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Kun je aangeven welke kleur het wereldbolletje knippert/brandt op het modem en staat het modem op dit moment aan? In de titel geef je aan dat er een rood lampje brandt, dus ik wil dubbelchecken of dit om het wereldbolletje gaat. Als je dit kunt aangeven, dan weet ik of ik vervolgens onze monteursservice Guidion voor je kan aansturen of dat onze technische dienst dit verder of gaat pakken. We gaan dit hoe dan ook voor je fixen, excuses voor het ongemak! 🍀

Zojuist heb ik je alvast van een Unlimited Data voucher voorzien via een privébericht. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en toch gebruikmaken van onbeperkt internet. 

Excuus voor het late antwoord. Stond in mijn spam.

probleem is opgelost, waarschijnlijk onderhoud snachts. Zou handig zijn als je daarvoor een waarschuwing krijgt.

kees

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Kees, normaal gesproken houden we je hier zeker van op de hoogte per e-mail. Ook heeft er een melding in ons storingstopic gestaan. Fijn dat je inmiddels weer online bent, ik wens je dan ook een fijne dag toe!

Reputatie 7
Badge +5

Excuus voor het late antwoord. Stond in mijn spam.

probleem is opgelost, waarschijnlijk onderhoud snachts. Zou handig zijn als je daarvoor een waarschuwing krijgt.

kees

??

De vraag stellen en beantwoorden.
Ook de waarschuwing e-mails kunnen daar belanden.

Ik weet niet wat er gewijzigd is bij de email verzending van Tmobile. Alle mail verstuurd vanuit het forum komen sinds enige weken in mijn “ongewenste brievenbus” van mijn Gmail.

Is er bij Gmail wat gewijzigd of bij Tmobile???

Reputatie 7
Badge +15

@yalerta

Bij Insided loopt het niet helemaal lekker, ook hier met Outlook krijg ik sinds een tijdje alles van de community in de ongewenste map ondanks aangegeven te hebben dat deze afzender veilig is.

Insided is hiervan op de hoogte.

Reputatie 6
Badge

@yalerta

Bij Insided loopt het niet helemaal lekker, ook hier met Outlook krijg ik sinds een tijdje alles van de community in de ongewenste map ondanks aangegeven te hebben dat deze afzender veilig is.

Insided is hiervan op de hoogte.

Ik krijg helemaal geen mail meer van het T-mobile forum sinds 7 november… Zou dus wel gerelateerd kunnen zijn. Misschien moet T-mobile eens kijken of DMARC en SPF policies goed staan in DNS? Zou dus meer een T-mobile specifiek probleem kunnen zijn als insided een nieuwe mail server IP heeft dieT-mobile niet in DNS heeft staan….

Reputatie 7

Hi @louisL, dankjewel voor de tip en het meedenken! 😊 Ik heb dit intern doorgezet, zodat hiernaar gekeken kan worden. Hopelijk kan de oplossing snel gevonden worden. 

Hier ook.

Alle berichten van het forum komen bij mij in ongewenst terecht.

Ik weet niet hoe vaak ik al gedaan heb afzender toestaan als gewenst.

Het betreft een Hotmail adres.

 

Reputatie 7

Hi @peter-keetfm, merci voor de aanvulling! Ik wil ook graag aan @louisL laten weten dat we jouw bevindingen hebben doorgespeeld naar InSided. 

Reputatie 6
Badge

Hi @peter-keetfm, merci voor de aanvulling! Ik wil ook graag aan @louisL laten weten dat we jouw bevindingen hebben doorgespeeld naar InSided. 

Hi @Lisa als mijn gok correct is dat dit probleem DMARC/SPF gerelateerd is ligt dat aan de T-mobile DNS server, alhoewel Insided dan waarschijnlijk vergeten is T-mobile te informeren dat een DNS update nodig is….

Reputatie 7

Hi @louisL, check - helemaal helder! Ik ben zelf ook erg benieuwd wat precies de oorzaak van dit issue is. Dus hopelijk komen ze hier snel op terug. 

Reputatie 6
Badge

Hi @louisL, check - helemaal helder! Ik ben zelf ook erg benieuwd wat precies de oorzaak van dit issue is. Dus hopelijk komen ze hier snel op terug. 

ik zou in DNS willen nakijken of ik gelijk heb, maar ik krijg helemaal geen mail meer van het forum. Als iemand mede complete headers van een mail van het forum zou kunnen sturen zou ik kunnen kijken of ik gelijk heb en eventueel wat hints geven om het op te lossen...

Reputatie 7
Badge +6

@louisL Ik moet eerlijk bekennen dat het mij niet zo veel zegt, maar deze passage lijkt je vermoeden te bevestigen:

Authentication-Results: spf=pass (sender IP is xx.xxx.x.xx)
smtp.mailfrom=amazonses.com; dkim=pass (signature was verified)
header.d=amazonses.com;dmarc=fail action=quarantine
header.from=t-mobile.nl;compauth=fail reason=000

 

Reputatie 7

Hi @louisL, super attent van je dat je wilt mee helpen! Laat het vooral weten als ik ook iets naar je kan doorzetten. Jij ook bedankt voor je hulp @TMTV

Reputatie 6
Badge

Hi @louisL, super attent van je dat je wilt mee helpen! Laat het vooral weten als ik ook iets naar je kan doorzetten. Jij ook bedankt voor je hulp @TMTV

Ik heb de rejected mails in mijn mailbox gevonden, inclusief alle headers. Het ziet er naar uit dat insided de mail services van amazonses.com gebruikt. Amazonses stuurt de mail naar de mail server van de bestemming en wordt correct geverifieerd (spf=pass) maar de mail header kan dan niet geverifieerd worden omdat er mogelijk iets niet goed staat in de T-mobile dns??? Ik heb even zitten kijken en de valimail verificatie lijkt goed te gaan in de spf validatie:

t-mobile.nl.        1943    IN    TXT    "v=spf1 include:%{i}._ip.%{h}._ehlo.%{d}._spf.vali.email include:spf.protection.outlook.com ~all".

als ik dat met de hand probeer:

dig 54.240.9.24._ip.a9-24.smtp-out.amazonses.com._ehlo.t-mobile.nl._spf.vali.email TXT 

krijg ik netjes de juiste include terug: "v=spf1 include:amazonses.com -all"

Dit lijkt aan te tonen dat spf werkt, Is dit dan een probleem met de dkim key die insided gebruikt? 
@Lisa : kun jij dit doorzetten naar jullie it afdeling (mail en/of dns). Ik kan desgewenst wel een paar rejected emails naar hen forwarden

Reputatie 7
Badge +16

Hoi all, met interesse lees ik jouw bevindingen @louisL: grote dank hiervoor! 

Het probleem met de notificatie e-mails die in de spambox belanden, lijkt grotendeels opgelost. InSided is nu bezig om het webmasteraccount opnieuw in te schakelen zodat ik de juiste configuraties kan inschakelen. Hierna zou het weer moeten werken. Dit kan nog maximaal een paar dagen aanhouden, maar zou normaal gesproken na vandaag niet meer mogen gebeuren.

De laatste update and go clear zal ik geven zodra dit ondervonden is.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi all, jammer genoeg heeft de laatste workaround nog niet het gewenste effect gebracht. Ik doe mijn best om hier zeer, zeer spoedig verandering in te brengen. To be continued…. soon!

Ik heb geen internet en dus ook geen tv. Zit nu via mijn telefoon te internetten en dat is knap waardeloos. Heb de stroom van het modem 20 seconden eraf gehad, weer rood lampje. Alle kabels losgehaald en weer ingestoken, weer stroom eraf en ja hoor rood lampje.

wat is er aan de hand?

Hier ook een rood lampje op het modem en geen internet sinds vanmorgen 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @brand034 ,

Zou je het zoals volgens de regels hoort niet overal je berichtje te plaatsen?
Ik heb de aandacht gevraagd van de moderators om je verder te helpen in je eigen topic:
geen internet thuis
De moderators helpen je vanzelf verder, dit gebeurt op volgorde van binnen komende berichten.
 

Overigens de huisregels kan je hier vinden: Hoe gaan wij binnen de community met elkaar om

Reputatie 7
Badge +16

Hoi all, ik zou hier nog op terugkomen; beter laat dan nooit! Het heeft eventjes geduurd, maar dit probleem is niet direct oplosbaar via onze forumbeheerder omdat het een technisch mankement betreft in de e-mailserver.

Klik op een Communitybericht dat binnengekomen is in de spamfolder en selecteer dan met de rechtermuisknop [Ongewenste e-mail] en dan klik je op [Geen ongewenste e-mail] of in het Engels “Mark as Not Junk”.

Wanneer je dit gedaan hebt, belanden alle updates weer in de reguliere inbox. Soms duurt het een uurtje eer het werkt, soms een dag. Sorry dat dit niet op een andere wijze hersteld kan worden en bedankt voor jullie geduld!

Mocht het niet lukken, raadpleeg dan de volgende supportpagina: Spam in Gmail markeren of de markering opheffen - Computer - Gmail Help (google.com).

Reputatie 7
Badge +6

@Jason Geldt deze instructie alleen voor GMail? Bij Hotmail/Live/Outlook werkt het niet. Ik heb meermaals in de webmail aangegeven dat de mails van de community geen spam zijn en het mailadres toegevoegd aan de lijst met veilige afzenders, maar dat mocht allemaal niet baten. Wel lekker rustig, maar zo ontgaat me weleens iets, dus ik hoop dat het snel definitief opgelost is.

Reputatie 6
Badge

@Jason Geldt deze instructie alleen voor GMail? Bij Hotmail/Live/Outlook werkt het niet. Ik heb meermaals in de webmail aangegeven dat de mails van de community geen spam zijn en het mailadres toegevoegd aan de lijst met veilige afzenders, maar dat mocht allemaal niet baten. Wel lekker rustig, maar zo ontgaat me weleens iets, dus ik hoop dat het snel definitief opgelost is.

Het probleem is dat de email door de server van je email provider (hotmail/outlook) niet kan worden gevalideerd. En niet geautenticeerde mails zijn dus herkend als verdacht

Wat die server dan precies doet met die mails is aan de mail provider. Sommigen zullen de mail in de spam box doen. Mijn provider heeft een aparte quarantine omgeving waar de mail wel wordt bewaard maar niet eens zichtbaar is in mijn mailbox zelf (ik kon daar dan weer wel instellen dat de mail gewoon mag worden afgeleverd). Het antwoord op je vraag is dus: best kans dat jouw provider hier anders mee omgaat. De mechanismes voor autenticatie van de mail zijn wel gestandariseerd maar er zijn geen regels voor of/hoe mail wordt afgeleverd in de mailbox van de gebruiker. Iedere mail provider maakt hier zijn eigen keuzes

Reputatie 1

@Jason,

Bij mij gingen de mails, die van community afkwamen, pertinent naar de spam folder in. Hierbij was ik dus kort op wat gegoogel werk op waarom de community mails naar spam gingen en ik deze altijd als niet spam markeerde (dit is een zeer tijdelijk oplossing).

In het mail, die ik krijg en de header details die door @TMTV zijn geplaatst, zie ik dat de header op t-mobile.nl zijn gefrankeerd. Kun je eens testen of als je de dmarc header op amazonses.com zet, of deze dan niet meer in quarantaine (of wel in spam) worden geplaatst?

Hierbij denk dat omdat zowel SPF en DKIM op Amazon staan, dat DMARC dat ook hoort te zijn.

 

Reputatie 7

Hi guys, heel erg bedankt voor de aanvulling! Ik heb gevraagd of @Jason hier morgen nog extra informatie over kan geven als dat er is. 

Ik heb de gelinkte instructies opgevolgd, maar hier werkt het markeren als geen spam eigenlijk ook helemaal niet. De mail waarvoor ik dat doe komt dan in de inbox terecht, maar de volgende komt weer in de spambox. Ook een paar uur, een dag of een week later is hier geen verschil in te zien. Bovendien betwijfel ik ernstig of iedere klant die zich hier registreert eerst dit topic gaat lezen om zo hun notificaties zichtbaar te krijgen?

Reageer