Beantwoord

Extreem lage upload en wacht al zes weken op Guidion

  • 1 July 2022
  • 6 reacties
  • 139 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Tja, waar zal ik beginnen. Op vrijdag de 13e (mei!) contact met T-mobile gezocht omdat ons internet (DSL) steeds uitvalt en thuiswerken steeds dramatischer werd en veel hotspots vroeg. Ook bekabeld blijft de snelheid qua upload steken rond de 0,4-1 Mbps. De download is normaal. 

Op 17 mei leidde dit tot de conclusie dat er een monteur moest komen. Via ‘t linkje van Guidion was geen afspraak mogelijk en kon je een handmatig geplande afspraak aanvragen. En sindsdien is er eigenlijk niets gebeurd, behalve dat ik al meerdere keren met Guidion heb gebeld maar er kan maar geen afspraak gepland worden en ze bellen nooit terug. Van T-mobile krijg ik iedere keer als ik klaag weer een coupon voor 7 dagen onbeperkt internet, maar ik ben er totaal klaar mee en geen zin om er nog meer tijd in te steken. 

Heb nog tot 6 juli om me bij een andere provider aan te melden om zo 20 % aanmeldingen voor glasvezel in de wijk te halen. Dat klinkt, ondanks de hogere prijs en het feit dat die kabel er nog niet eens ligt, inmiddels wel erg aanlokkelijk. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 July 2022, 15:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JopHe 

Welke modem heb je van T-Mobile?

Indien je de Zyxel hebt dan kun je inloggen in de Zyxel door naar 192.168.1.1 te gaan in je webbrowser en in te loggen met admin en het wachtwoord dat achter Login Password staat achter de modem. In het overzicht zie je 2 waarden achter VDSL WAN,  kun je die hier eens posten?

Hallo @JopHe 

Welke modem heb je van T-Mobile?

Indien je de Zyxel hebt dan kun je inloggen in de Zyxel door naar 192.168.1.1 te gaan in je webbrowser en in te loggen met admin en het wachtwoord dat achter Login Password staat achter de modem. In het overzicht zie je 2 waarden achter VDSL WAN,  kun je die hier eens posten?

Dag Waqqas, 

sorry voor mijn late reactie! Ik was even de deur uit. Hierbij de waarden, ik heb idd een Zyxel (VMG8825-T50)


Rx:23168 Tx:1171 (Kbps)

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@JopHe

Volgens de lijn statistieken krijgt je modem 23,17 Mbps download en 1,17 Mbps upload binnen.

Is je modem verder rechtstreeks op het KPN ISRA aangesloten en wat voor een ISRA heb je?

Wat was de upload snelheid eerst?

Hij zit inderdaad direct op het israpunt, zo’n oude koker is dat. En ik kan helaas geen speedtest-resultaten van vorig jaar vinden, maar meen dat we rond de 4-6 bandbreedte zaten. 

Reputatie 7

Hoi @JopHe,

Goed dat je de situatie bij ons aankaart en een duidelijk signaal kan geven van het probleem. Ik denk graag met je mee naar een oplossing. Zoals je zelf al aangeeft, is er al contact geweest met onze collega's en zie ik dat er toen een onderzoek is begonnen door onze technische dienst. Daarbij is er vanuit hun kant gezien dat er een monteur moet worden aangestuurd om de thuis situatie te controleren. Daarbij zien we dat er vanaf onze metingen een uploadsnelheid van maximaal 4 Mbit/s mogelijk is op jouw adres met de VDSL technologie die er nu ligt. Sneller dan dit zal het daarom niet worden, hoe graag we natuurlijk ook willen dat je een snellere verbinding hebt. 

Veel sneller zal de verbinding niet worden met de waardes die doorkomen, het lijkt erop dat je alleen kan worden opgeleverd via een verouderde technologie. Mocht je toch willen dat er een monteur langskomt, gaan we voor een oplossing. Ik begrijp dat deze nog niet is ingepland, maar ben erg benieuwd wanneer de digitale agenda de eerst mogelijke mogelijkheid geeft. 

Hi all,

En toen was er toch ineens een datum voor de monteur! Hij is vandaag langs geweest en heeft het verschil kunnen maken. 👌 De oude lasdop als israpunt is vervangen en er is een nieuwe kabel van israpunt naar de meterkast (de oude kabel zat tot in de lasdop). Het resultaat is de moeite waard, zie hieronder voor en na (naast de router gemeten via WiFi) 

 

We kunnen er weer tegenaan  :)