Beantwoord

Firmware + gebruikersinterface Draytek 2132FVn

  • 17 May 2018
  • 2 reacties
  • 610 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een tweetal vragen.
Te weten:

1. Ik heb een Draytek 2132FVn, waarbij ik firmware 3.7.9.1 heb. Ik wil zojuist de nieuwste firmware 3.8.0 erop zetten (gedownload op http://www.draytek.nl/downloads/firmware/), maar dit lukt niet.
Mijn computer vraagt waarmee ik het zip-bestand wil openen en wanneer ik hierop klik, dan gebeurd er helemaal niets.
Kunt u mij wellicht vertellen hoe ik de nieuwste firmware kan installeren op mijn Draytek?

Als tweede vraag heb ik de volgende vraag:

Ik probeer te achterhalen hoe ik bij een (bekabelde) repeater het ip-adres kan veranderen.
Ik moet hiervoor (begreep ik) in de gebruikersinterface komen, maar tot op heden is mij dit niet gelukt.
Kunt u mij wellicht vertellen hoe ik bij de gebruikersinterface kan komen van mijn Draytek 2132FVn?

Bij voorbaat dank.

Ik zie graag uw/jullie reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Lennart Budding
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 May 2018, 18:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Lbudding,

T-mobile regelt de firmware op afstand voor je. zo hoef je je niet druk te maken over de verbinding. Het is tenslotte hun modem 🙂 Het uitrollen gebeurd nooit tegelijk om te voorkomen dat mocht er toch iets mis gaat alle modems tegelijk vervangen moeten worden. (dit is namelijk al een keer gebeurd) Wil je de laatst beschikbare firmware er op zetten dan moet je een factory reset uitvoeren. het modem word dan opnieuw ingesteld.
Reputatie 7
Hi Lennart, wat Hidden zegt klopt helemaal!

Wat betreft je bekabelde repeater (ik vermoed dus aangesloten als een Access Point), is dit een Access Point die door ons is geplaatst of heb je deze zelf aangeschaft? De handleiding voor onze repeaters vind je hier en hier. Je kan inloggen om de modem door http://192.168.1.1 in te typen in je adresbalk. De inlog van je modem is standaard user/user of vind je op de sticker achter op de modem!

Reageer