Beantwoord

Firmware update Draytek 2132FVn

  • 20 April 2018
  • 95 reacties
  • 7772 Bekeken

Reputatie 3
Gaat de nieuwe firmware voor de Draytek 2132FVn binnenkort door T-Mobile aangeboden worden?
Zie zojuist dat er een nieuwe versie beschikbaar is.http://www.draytek.nl/downloads/firmware/

Of de optie dat je zelf kunt kiezen wanneer je een update wilt installeren, zoals bijvoorbeeld XS4ALL doet met de Fritzboxen?
icon

Beste antwoord door Brian 26 April 2018, 15:16

Bekijk origineel

95 reacties

Na 7 jaar tevreden klant te zijn bij T-mobile zou ook ik graag de hardware willen laten vervangen. Ik heb ook steeds vaker problemen met vooral het modem. Ik heb op dit moment:

de Draytek 2132

1x Antone Amulet 515 (nog voorzien van Vodafone logo)

2x Antone Kamai 510

grt Dave

 

 

 

Reputatie 7

Hi @DJPBeeren, super tof om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent! 😁 Heel goed dat je dit laat weten, want je hoort zonder problemen van jouw verbinding te genieten. Ik heb dan ook meteen een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst om het modem te laten swappen naar een Zyxel modem. De drie TV Boxen ga ik swappen naar onze nieuwe Amino Aria TV Boxen. Wanneer deze drie TV Boxen up and running zijn, kun je ook aangeven of je over wilt gaan naar ons nieuwe tv-platform. Ik voorzie je alvast graag van de voorwaarden:

Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou binnen zijn, kan ik de migratie verder aanvragen en zal jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box (Entone Amulet 515) verloren zullen gaan en je - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sm vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. 

Hi @DJPBeeren, super tof om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent! 😁 Heel goed dat je dit laat weten, want je hoort zonder problemen van jouw verbinding te genieten. Ik heb dan ook meteen een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst om het modem te laten swappen naar een Zyxel modem. De drie TV Boxen ga ik swappen naar onze nieuwe Amino Aria TV Boxen. Wanneer deze drie TV Boxen up and running zijn, kun je ook aangeven of je over wilt gaan naar ons nieuwe tv-platform. Ik voorzie je alvast graag van de voorwaarden:

Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou binnen zijn, kan ik de migratie verder aanvragen en zal jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box (Entone Amulet 515) verloren zullen gaan en je - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sm vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. 

Hoi Lisa,

Dank voor de snelle reactie. Ik ga graag akkoord met bovenstaand voorstel!

grt Dave

Reputatie 7

Hi @DJPBeeren, super leuk! Dan ga ik dit verder in orde maken voor je, zodra de nieuwe TV Boxen bij jou zijn aangesloten. Geef je hier een seintje als dit het geval is? Ik houd voor nu een oogje in het zeil of de apparatuur netjes bij jou is aangekomen. 

Reputatie 7

Hi @DJPBeeren, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! Ik wil je graag laten weten dat de nieuwe apparatuur naar jou onderweg is. Vandaag heeft de technische dienst dit in orde gemaakt, dus je kunt nu hier jouw bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor het graag van je als alles binnen is. Voor nu een hele fijne avond! 

Hi @DJPBeeren, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! Ik wil je graag laten weten dat de nieuwe apparatuur naar jou onderweg is. Vandaag heeft de technische dienst dit in orde gemaakt, dus je kunt nu hier jouw bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor het graag van je als alles binnen is. Voor nu een hele fijne avond! 

Hi Lisa,

Dank voor de feedback!

Ik heb inmiddels al een afspraak gemaakt met Guidion voor a.s. vrijdag. Ik kan in https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen nog niets vinden over apparatuur dat onderweg is. Enig idee of dit op tijd geleverd zal worden? Anders dien ik de afspraak met Guidion te verzetten.

grt

Dave

Reputatie 7

Hi @DJPBeeren, heel graag gedaan! Goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik zie in de Track and Trace dat het naar verwachting vandaag geleverd wordt. In een privébericht heb ik jou de Track and Trace toegestuurd als je die nog niet had, zodat je deze in de gaten kunt houden. Ik hoop en verwacht dus dat de apparatuur wel voor vrijdag binnen is. Mocht je het donderdagmiddag nog niet binnen hebben, dan zou ik dat aan Guidion laten weten. Weet jij zo voldoende? 💪

Goedemorgen @Lisa , ik zie dat een aantal mensen al goed door jou is geholpen met het vervangen van hun oude Draytek Vigor2132F apparaat. Ikzelf heb deze ook al thuis sinds de Vodafone tijd, wat nu natuurlijk alweer een tijd T-mobile thuis is.

 

Zou je mij ook kunnen helpen met het laten vervangen van dit oude apparaat wat al sinds 2017 geen firmware update meer heeft gekregen?

Reputatie 7

Hi @esalomons, hartstikke goed dat je ook in dit topic aan de bel trekt en merci voor het leuke compliment! Ik ga je hier inderdaad heel graag bij helpen. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst om het Draytek modem te swappen naar ons Zyxel modem. Ik houd deze week een oogje in het zeil om te zien of het verzoek wordt goedgekeurd, zodat ik zeker weet dat je wordt voorzien van het Zyxel modem. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten. Dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Hi @esalomons, hartstikke goed dat je ook in dit topic aan de bel trekt en merci voor het leuke compliment! Ik ga je hier inderdaad heel graag bij helpen. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst om het Draytek modem te swappen naar ons Zyxel modem. Ik houd deze week een oogje in het zeil om te zien of het verzoek wordt goedgekeurd, zodat ik zeker weet dat je wordt voorzien van het Zyxel modem. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten. Dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Hi Lisa, helemaal goed. Ik wacht het af!

Reputatie 7

Hi @esalomons, ik wil je graag laten weten dat de apparatuur gisteren jouw kant op is gestuurd! 😁 Je hebt gisteren ook een e-mail ontvangen waarmee je de bestelling kunt volgen. Maak er een heel mooi weekend van! 

Hoi @lisa, Graag zou ik ook mijn modem willen laten vervangen, ik heb ook een Draytek Vigor2132F dat tot kort altijd goed werkte. Maar sinds 1,5 week verlies ik steeds de verbinding met mijn werk. Soms tot 30 keer op een dag. Dacht eerste dan het mijn PC lag maar op een andere PC had ik hetzelfde probleem wel iets minder maar dat kan toeval zijn. Gek genoeg werkt internet wel goed. Maar volgens de ICT ligt de probleem toch bij mijn modem. Ze kunnen namelijk geen tot zeer slechte verbinding maken met mijn PC via Quick Assist, terwijl voorheen dit altijd goed werkte. Heb je tips of ideeën wat de probleem zou kunnen zijn? Bedankt, Arno

Reputatie 7

Hi @Onra77, hartstikke goed dat je het aangeeft! Ik dien heel graag een verzoek in bij onze technische dienst om het modem te laten swappen. Dit wilde ik meteen voor je regelen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag en kan ik ook jouw verbinding checken om terug te komen op jouw laatste vraag! 😊 

Bedankt @Lisa ik heb je gisteravond gemaild. Vandaag ging het helaas niet goed, zeker 40 keer verbinding verloren. Ik heb met speedtest een test gedaan en het bleek dat mijn upload blijft hangen rond 0,11 tot 0,2 Mbps. Wellicht dat dit de probleem is dat ik vaak verbinding verlies. Ik heb een 30Mb glasvezel verbinding.

 

 

Vergeten te melden, ik zit niet op Wifi, Het is direct verbonden met een CAT5 kabel. Ik heb net een nieuwe CAT5 kabel geplaatst, heeft iets geholpen.

 

Reputatie 7

Hi @Interloper, super dat je mij zo snel een privébericht kon sturen en deze aanvullende informatie kon delen! Ik heb zojuist het verzoek ingediend bij onze technische dienst voor een Zyxel modem en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. In de verbinding zie ik enkele errors terug, dus ik wil graag dat je een ander modem in huis krijgt. Laat je het hier weten of je met het Zyxel modem helemaal probleemvrij bent? Voor nu de beste wensen! ✨

Bedankt @Lisa, Super dat je dit zo snel hebt geregeld. Ik ben zeer benieuwd wat voor veranderingen deze nieuwe modem zal brengen. Ik laat het het z.s.m. weten. Bedankt en ook de beste wensen.

Goedemorgen @Lisa , ik zie dat een aantal mensen al goed door jou is geholpen met het vervangen van hun oude Draytek Vigor2132F apparaat. Ikzelf heb deze ook en heb er ook wat problemen mee. 

 

Zou je mij ook kunnen helpen met het laten vervangen van dit oude apparaat wat al sinds 2017 geen firmware update meer heeft gekregen?

 

Bedankt !

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jvspronsen, ik ben Lisa niet, maar kan zeker net zoveel doen als dat zij kan! 😄 Ik heb het Draytek modem meteen omgeruild zodat de Zyxel T50 naar je verstuurd wordt, inclusief Media Converter. Omdat dit zeer delicate apparatuur betreft, heb ik een monteur aangestuurd. Je zult binnen een halfuur een afspraaktool toegestuurd krijgen per sms en/of e-mail. Gebruik deze tool om een datum in te plannen bij Guidion. De monteur komt dan langs om de nieuwe apparatuur bij kosteloos te installeren. Zo kun je straks weer genieten van een top verbinding.

Zodra alles geïnstalleerd is, mag je de Draytek naar een milieustraat brengen; deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden. 

Hoi @jvspronsen, ik ben Lisa niet, maar kan zeker net zoveel doen als dat zij kan! 😄 Ik heb het Draytek modem meteen omgeruild zodat de Zyxel T50 naar je verstuurd wordt, inclusief Media Converter. Omdat dit zeer delicate apparatuur betreft, heb ik een monteur aangestuurd. Je zult binnen een halfuur een afspraaktool toegestuurd krijgen per sms en/of e-mail. Gebruik deze tool om een datum in te plannen bij Guidion. De monteur komt dan langs om de nieuwe apparatuur bij kosteloos te installeren. Zo kun je straks weer genieten van een top verbinding.

Zodra alles geïnstalleerd is, mag je de Draytek naar een milieustraat brengen; deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden. 

Super, dank je wel !!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Nog een prachtig weekend toegewenst!

@Lisa de problemen die ik het had met verbinden naar de server van mijn werk en deze behouden is opgelost. In de laatste dagen was mijn verbinding soms zo’n 80 keer verbroken op een dag. Het was echt timing. Net voor het einde van mijn werkdag op donderdag lukte het me niet meer om in te loggen op de server. Maar toen ik de nieuwe modem met router had geïnstalleerd, die ik nog geen paar uur daarvoor had ontvangen, lukte het wel. De upload is weer goed. Vrijdag werkte het perfect en soepel. Er kwam geen monteur langs om dit te installeren. Het werd via DHL opgestuurd. Maar dat ging wel zodra ik doorhad dat de zilveren aansluiting op het oude modem waar de glasvezel in moet een koppelstuk is en niet bij de glasvezelkabel hoorde. Was wel even bezig om dit los te maken. Uiteindelijk was ik meer tijd kwijt met het opnieuw indelen van de kabels van de 2 apparaten dan het installeren zelf. Ben er heel blij mee. Bedankt voor je hulp Lisa.

 

Reputatie 7

Hi @Interloper, ik ben super blij om dit te lezen! 😁 Heel erg bedankt voor het doorgeven. Fijn om te weten dat je nu weer probleemvrij bent. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop dan gerust weer aan. 

Beste mods,

Nu ik dit zo lees denk ik dat ook mijn internetproblemen wellicht te verklaren zijn door het feit dat mijn internettoegang eveneens nog via een Draytek 2132FVn modem verloopt…

Is het mogelijk via jullie hiervoor vervanging (in de vorm van de Zyxel T54 vermoed ik dan?) aan te vragen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 7

Hi @mgap, hartstikke goed dat je dit hier aangeeft! Hier helpen we je maar al te graag bij. Ik heb gelijk dit verzoek ingediend en laat het aan je weten als die is goedgekeurd. Hier kom ik zo snel mogelijk bij jou op terug. 

Reageer