Beantwoord

Firmware update Draytek 2132FVn

  • 20 April 2018
  • 95 reacties
  • 7807 Bekeken

Reputatie 3
Gaat de nieuwe firmware voor de Draytek 2132FVn binnenkort door T-Mobile aangeboden worden?
Zie zojuist dat er een nieuwe versie beschikbaar is.http://www.draytek.nl/downloads/firmware/

Of de optie dat je zelf kunt kiezen wanneer je een update wilt installeren, zoals bijvoorbeeld XS4ALL doet met de Fritzboxen?
icon

Beste antwoord door Brian 26 April 2018, 15:16

Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt, ik heb netjes mailtjes van Guidion en van tmobile ontvangen.

De mail van Guidion is voor het inplannen van een afspraak.

En van de tmobile mail had ik eigelijk een track&trace veracht.
Ik krijg echter de volgende tekst in het onderwep van de mail: Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd.

Ik durf nu niet goed een afspraak met Guidion in te plannen omdat ik niet weet of de modem geleverd word.

Ook op de link om in tmoile thuis mijn bestelling in de gaten houden, geeft geen bestelling aan.

kortom: en nu?

alvast bedankt

Dennis

Ik heb een prive bericht gestuurd met de T&T van DHL. Deze zal vandaag of morgen gaan werken als het pakket is opgehaald door DHL. Op basis daarvan kan je de afspraak maken met Guidion. 

Bedankt, ik heb netjes mailtjes van Guidion en van tmobile ontvangen.

De mail van Guidion is voor het inplannen van een afspraak.

En van de tmobile mail had ik eigelijk een track&trace veracht.
Ik krijg echter de volgende tekst in het onderwep van de mail: Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd.

Ik durf nu niet goed een afspraak met Guidion in te plannen omdat ik niet weet of de modem geleverd word.

Ook op de link om in tmoile thuis mijn bestelling in de gaten houden, geeft geen bestelling aan.

kortom: en nu?

alvast bedankt

Dennis

Reputatie 7
Badge +4

Hi @sinned79 

ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Ik zou het op zich ook prettig vinden als mijn draytek 2132F vervangen kan worden voor een stabieler en veiliger exemplaar.

mvg,

 

Dennis

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jay-mus, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat er geen nieuwe updates meer worden uitgestuurd voor de DrayTek. Ik heb daarom direct het modem voor je omgeruild naar een Zyxel T-50! Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren. Je onvtangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem wordt afzonderlijk verzonden en deze zending kun je volgen in My T-Mobile

Goeiedag, ook ik zit nog met een Draytek Vigor 2132F met firmware uit 2017. Bekabeld worden de snelheden wel gehaald. Wifi doet bijna niets meer, regelmatig moet het modem gereset worden omdat geen ip-adressen meer uitgedeeld worden en vervelendst van allemaal is dat analyse van de werkvpn's aangeeft dat de verbinding niet stabiel is.

Hoi @danielvandenberg91, ik zal het meteen in orde maken! Je zal zo snel mogelijk alle informatie per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😁 Groetjes, Ishana

Dankjewel Ishana!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @danielvandenberg91, ik zal het meteen in orde maken! Je zal zo snel mogelijk alle informatie per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😁 Groetjes, Ishana

@Sven-TMT 

 

Ook wij zitten met een Draytek router van 2015 (Vodafone Thuis) met verouderde firmware. Het bereik en snelheid is verre van optimaal, en valt regelmatig weg. Kunnen ook wij nieuwe router ontvangen?

 

Met vriendelijke groeten, 

Daniël

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Bedankt voor de snelle reactie. Het opgegeven e-mailadres is niet toegankelijk voor mij ivm een overlijden. Kan de afspraak misschien telefonisch gemaakt worden of via het e-mailadres dat ik gebruikt heb voor deze account? Het bekende nummer is een vaste telefoonlijn, dus sms werkt niet.

Mvg, Didi

Ik heb je de link om de afspraak te maken in de DM gestuurd naar je 

Reputatie 1

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Bedankt voor de snelle reactie. Het opgegeven e-mailadres is niet toegankelijk voor mij ivm een overlijden. Kan de afspraak misschien telefonisch gemaakt worden of via het e-mailadres dat ik gebruikt heb voor deze account? Het bekende nummer is een vaste telefoonlijn, dus sms werkt niet.

Mvg, Didi

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Reputatie 1

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Didi54

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik zou ook heel graag een vervangende router ontvangen als dat kan. De Draytek (en de firmware) heeft zijn beste tijd gehad en dat begint inmiddels helaas steeds meer op te vallen. De snelheid schommelt verschrikkelijk en de verbinding is vaak ook alles behalve stabiel. Al vast bedankt en nog een fijne dag!

 

Mvg, Didi

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mies-bvd, goed dat je dit aangeeft! Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Er komt een nieuw modem je kant op. Nog een fijne dag gewenst!

Hallo Tommie,

 

Ook hier nog een oude Draytek Vigor2132FVn aanwezig. Deze zou ik graag ook willen vervangen met iets moderners. Modem/Router moet telkens vaker herstart worden.

 

Groeten Mischa

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CorneliusB, welkom op onze Community! Ik heb zojuist de aanvraag ingediend, er komt een Zyxel T-50 jouw kant op. Voor nu, een hele fijne dag!

Goedemorgen,

Ik heb ook een Draytek 2132FVn die ik graag wil vervangen. Kan dat geregeld worden?

Reputatie 7

Hi @mgap, goed nieuws! Het verzoek is goedgekeurd en er komt dan ook een Zyxel T-50 jouw kant op, yay. Maak er nog een hele mooie middag van!  

Reputatie 7

Hi @mgap, hartstikke goed dat je dit hier aangeeft! Hier helpen we je maar al te graag bij. Ik heb gelijk dit verzoek ingediend en laat het aan je weten als die is goedgekeurd. Hier kom ik zo snel mogelijk bij jou op terug. 

Beste mods,

Nu ik dit zo lees denk ik dat ook mijn internetproblemen wellicht te verklaren zijn door het feit dat mijn internettoegang eveneens nog via een Draytek 2132FVn modem verloopt…

Is het mogelijk via jullie hiervoor vervanging (in de vorm van de Zyxel T54 vermoed ik dan?) aan te vragen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 7

Hi @Interloper, ik ben super blij om dit te lezen! 😁 Heel erg bedankt voor het doorgeven. Fijn om te weten dat je nu weer probleemvrij bent. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop dan gerust weer aan. 

@Lisa de problemen die ik het had met verbinden naar de server van mijn werk en deze behouden is opgelost. In de laatste dagen was mijn verbinding soms zo’n 80 keer verbroken op een dag. Het was echt timing. Net voor het einde van mijn werkdag op donderdag lukte het me niet meer om in te loggen op de server. Maar toen ik de nieuwe modem met router had geïnstalleerd, die ik nog geen paar uur daarvoor had ontvangen, lukte het wel. De upload is weer goed. Vrijdag werkte het perfect en soepel. Er kwam geen monteur langs om dit te installeren. Het werd via DHL opgestuurd. Maar dat ging wel zodra ik doorhad dat de zilveren aansluiting op het oude modem waar de glasvezel in moet een koppelstuk is en niet bij de glasvezelkabel hoorde. Was wel even bezig om dit los te maken. Uiteindelijk was ik meer tijd kwijt met het opnieuw indelen van de kabels van de 2 apparaten dan het installeren zelf. Ben er heel blij mee. Bedankt voor je hulp Lisa.

 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Nog een prachtig weekend toegewenst!

Reageer