Beantwoord

Fritz box bereiken achter vigor router

  • 8 April 2018
  • 5 reacties
  • 695 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb T mobile thuis met vigor router. achter deze router heb ik een fritzbox. deze kan ik echter vanaf het internet niet bereiken omdat het externe IP adres niet vindbaar is.

vraag: wat moet ik doen om mijn fritzbox bereikbaar te maken. hoe kan ik een poort openen

graag jullie input
icon

Beste antwoord door tmoesel 9 April 2018, 07:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Ik neem aan dat je apparaten achter de FB wilt bereiken, niet zozeer de FB zelf. Gangbaar is om een DMZ rule in de Vigor aan te maken voor de FB (zijn IP adres). Dan in de FB portforwarding rules voor 1 of meerdere apparaten. Dan van buitenaf toegang op het externe adres van de Vigor op een bepaalde poort die je in de FB geforward hebt.
Thanks, bedoel je dmz host bij NAT? Ik heb een vigor 2132Fvn

Mijn fb zegt dat er geen ip adres is. Ook niet als ik het interne ip adres heb toegevoegd bij dmz host.

Kun je me verder helpen?
Reputatie 6
Welk type FB is het?
Ik ging er van uit dat je hem zo hebt ingesteld dit ie als router voor de vigor fungeert. Ik weet helaas niet waar dit in het menu te vinden is, bij sommige firmware is die optie er ook niet. Dan heb je weinig aan de extra FB achter de vigor. Het is iets met extra extern modem o.i.d. 1 LAN poort wordt dan een WAN poort. Dit is wat ik bedoel:
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/265_Setting-up-the-FRITZ-Box-for-use-with-another-DSL-modem/
Fb7490 inderdaad achter de vigir, aangesloten op lan1, vanwege de voip en dect functies.

De vigir is de glasvezelmodem
Reputatie 6
De FB7490 is maar 1 cijfer veschil in de URL:
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7490/knowledge-base/publication/show/265_Setting-up-the-FRITZ-Box-for-use-with-another-DSL-modem/
Ik gebruik een FB6490 Kabel (kdg), daar zit die optie niet in maar ik gebruik alleen maar de 5GHz wifi, daarvoor hoeft ie alleen maar een bridgefunctie te vervullen. Voor DECT en VoIP/SIP zal jouw FB routing (en NAT) moeten doen voor zover ik kan bedenken. Ik zou de Vigor hoofdzakelijk als convertor van glasvezel naar ethernet gebruiken denk ik (en TV en vaste telefonie van T_mobile als je dat hebt).

Reageer