Beantwoord

Fritzbox 7590 - decoder entone werkt niet met vlan id 300

  • 8 November 2022
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb de Fritzbox ingesteld op "andere provider" met vlan id = 300.

Het glasvezel internet werkt gewoon, echter de decoder geeft aan geen verbinding met de server te krijgen.

Ik heb gelezen dat vian id = 640 voor tv is, dat heb ik geprobeerd en dan werkt de decoder wel, maar het internet dan weer niet uiteraard.

De decoder is nog een oude van Vodafone, geen idee of dat het probleem kan zijn? Alvast bedankt voor het meedenken.

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 November 2022, 20:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gabri85 

Je zit nog op het oude tv platform? Dan is het beter om de Fritzbox in te stellen door het T-Mobile profiel te selecteren ipv VLAN 300.

Je hebt dan 2 poorten voor internet en 2 poorten voor tv.

Het werkt nu wel via poort 3 of 4 op de decoder.

Probleem is alleen dat ik ook nog een switch heb bij de decoder voor andere apparatuur die normaal internet gebruikt, maar dat werkt nu niet meer.

​​​​Met de Zyxel t50 werkte het wel prima out of the box, dus vraag me af of ik de Fritzbox dan nog verder kan instellen?

 

Reputatie 7
Badge +6

@gabri85 De instellingen die daar voor nodig zijn, zijn volgens mij niet beschikbaar op de FritzBox. Je zou de FritzBox achter de Zyxel kunnen zetten, maar ik neem aan dat je hem liever helemaal vervangt. De makkelijkste oplossing is dan om aan een moderator te verzoeken of je overgezet kunt worden naar het nieuwe tv-platform. Je ontvangt dan ook een nieuwe tv-box. Daarmee gaat alles over VLAN 300 en heb je 640 niet meer nodig. Dan kun je ook de tv-box en andere apparaten op één switch aansluiten.

Ga ik dat doen, lijkt me ook het beste :))

Reageer