Beantwoord

Gastennetwerk Zyxel vraag

  • 20 July 2020
  • 6 reacties
  • 1872 Bekeken

Hallo,

Sinds kort dus klant bij t-mobile, 

Had bij ziggo een gastennetwerk voor thuis, zodat mijn visite gescheiden zit van mijn eigen netwerk.

Nu zag ik dat zyxel ook een gastennetwerk had, maar als mijn visite hier op inlogt zitten ze nog steeds op het hoofdnetwerk, en kunnen ze dus bij bijvoorbeeld mijn chromecast tv spotify youtube.

en als je erg handig bent kan er vast nog meer.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het gastennetwerk ook echt gescheiden is, anders heeft dat gasten netwerk niet zoveel zin.

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 July 2020, 10:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@DeBouwer ,

 

Heb je tijdens het instellen van het gastnetwerk wel het wachtwoord gewijzigd? Het wachtwoord voor het normale netwerk en gastnetwerk  is op het Zyxel modem namelijk hetzelfde standaard ingesteld. (Ik ga er trouwens even vanuit dat je glasvezel hebt). Je kan er ook voor kiezen om het wachtwoord voor het normale netwerk te wijzigen. Het is nu namelijk zo dat je gasten al toegang hadden tot het netwerk en de apparaten van hen onthouden de instellingen en zodoende loggen ze weer automatisch in op het normale netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

@DeBouwer 

Als je inlogt in je modem via 192.168.1.1 > menu > netwerkinstellingen > draadloos > 2de tabblad gast... daar zie je als het goed is je gastnetwerk met onder de optie wijzigen daar kan je ook nog kiezen uit toegangsscenario externe gast of thuis gast. Staat standaard op externe gast en werkt gewoon goed maar dit kan je ook eens nalopen.

Ik heb de instellingen nagelopen, maar hij staat inderdaad op externe gast, De wachtwoorden van "prive” en "gast” netwerk zijn niet hetzelfde.

Net zelf even ingelogd op het gastennetwerk, en ik kan gewoon bij mijn pc komen via lan, en ook bijvoorbeeld mijn sony speaker bedienen..
Erg raar.

Zoals op de foto te zien zit ik op het gasten netwerk die is ingesteld als externe gast, maar kan vervolgens gewoon alle apparaten in huis bedienen??

 

Reputatie 7
Badge +15

@DeBouwer 

Kan je vanaf het gast netwerk je modem op 192.168.1.1 bereiken op? Hier gaat dat niet.

Anders wil ik je eens vragen om je modem van een fabrieksreset te voorzien door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip en daarna weer kijken.

@DeBouwer

Kan je vanaf het gast netwerk je modem op 192.168.1.1 bereiken op? Hier gaat dat niet.

Anders wil ik je eens vragen om je modem van een fabrieksreset te voorzien door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip en daarna weer kijken.

Ja ik kan vanaf gastennetwerk ook het modem benaderen.

Het modem heb ik al een aantal keren een hard reset gegeven, ivm mijn problemen met het wap zie dit topic

Word er een beetje gek van. 

 

update: 20:34 Het lijkt nu te werken. ik heb in het begin het gastennetwerk aangezet via de mpro mesh app. op de 1 of andere manier zet hij het dan niet goed door in het modem.

 

Ik ga verder testen, kan iedergeval mijn netwerk niet meer benaderen nu.

Reputatie 7

Hey @DeBouwer,

Top dat je het alsnog werkend hebt gekregen! Is het uiteindelijk gelukt met de MPro Mesh app? Of heb je het toch anders opgelost? 

Reageer